Визуализирани са от 1 до 10 от общо 76

Тема: Двумоторно Такси61

Threaded View

  1. #11
    Почетен Автор Аватар на Gogo55
    Регистриран
    Feb 2011
    Живее в
    Асеновград
    Мнения
    598

    Преди да облеча двете полукрила с фолио, добре напръсках с компресора описан в тази тема:
    http://modelist.bg/showthread.php?t=1905
    двете мотогондоли и около тях по крилото с бяла боя на водна основа за да предпазя шперплата на тези мотогондоли да не се напоява с рицин. Ако двигателя беше в тялото не си играя да пръскам щото една предна част от тяло се лепи за 10-15 минути и се сменя бързо и лесно, но тези две полукрила ми отнеха доста време да ги направя, и затова ще ги защитя колкото мога от този рицин.
    Облякох двете полукрила с фолио. Лепнах двата елерона със по 5 панти на всеки към полукрилата. По стара моя традиция както всичките ми самоделни самолети от долу с червен цвят, от горе с бял цвят. Червения цвят добре се вижда на фона на синъото небе, а белия цвят не се нагрява много от слънцето когато самолета стои по цел ден на поляната, или е във въздуха.
    Сега една подробност за слепката на двете полукрила едно към друго за да стане цяло крило. Ако просто се нахлузят двете полукрила на силовия лонжерон и двата щифта, но не се залепят има голяма вероятност след време едното полукрило макар и с малко да си променя ъгъла на атака спрямо другото полукрило, или да го прави това когато модела е в изпълнение на някаква фигура и изпитва някакво натоварване на крилото. За да не се получава тази неприятна история аз процедирам така:
    На двата букови щифта слагам само от единия им край по една мижава капцица лепило колкото да ги държи да не се изнижат от отворите си навътре в полукрилото, а на силовия лонжерон не слагам никакво лепило - той не може да мръдне на никъде ако двете полукрила са притиснати едно към друго. Лепило слагам на двете основни нервюри на двете полукрила с цел те само да се залепят една към друга и така да държат цялото крило да бъде една част-тоест да не се разделя във въздуха от натоварванията който ще изпитва. Сега основния въпрос който почти всеки си задава защо правя така, а не мажа обилно и силовия среден лонжерон и двата щифта със лепило. Защото все някога ако човек лети средно по 1-2 часа на седмица като минимум в моя случаи, то това идва на година примерно по 50-100 часа във въздуха и неминуемо се случва краш може да е след 2 години може и след 5 дена. Причината за краша може да е поради егн, може да е поради умора, недоспиване, надценяване на възможностите си, или просто разсеяност, или най-обикновено позвъняване на телефона от джоба по време на фигура която е ниско над земята. Идеята на тази сглобка, и на това крилото да е от две части, е точно при един от горните случаи в някакво бъдеще неопределено време когато може евентуално да се случи. При краш тогава средния силов лонжерон се чупи, двете нервюри които са слепени една към друга се отлепват и двете полукрила се разхвърчават по поляната цели-това съм го изпитвал много пъти. После ремонт е само в смяната на средния силов лонжерон с нов, на двата щифта също с нови и малко лепилце да се слепят отново двете полукрила в едно цяло-отнема има няма 10 минути всичкото това. Ако обаче средния силов лонжерон е залепен яко към полукрилата то подмяната му с нов означава да се парчосат и двете полукрила за да се извади от тях средния силов лонжерон което си е все едно да се правят отначало! Почти същото се случва ако средния силов лонжерон е тръба в тръба които са се огънали както са вкарани една в друга-изисква много повече време и материал за да се възстанови отново крилото! Поради горните причини така лепя винаги двете полукрила, и винаги гледам моделите ми да са от две полукрила. Това не важи разбира се за асовете дето не правят крашове, или летят два-три пъти в годината и тогава краш се прави много трудно, дет се вика иска се и желание. На снимката съм показал двете полукрила едното от горе, другото от долу и средния силов лонжерон и двата щифта как са намушени в тях преди слепката им. Ще ги слепя тези две полукрила в едно цяло крило след малко по описания по горе начин и с това работата по крилото приключи.
    Нарочно съм толкова подробен в тази тема, и това мнение защото де факто тук отговарям на много еднакви въпроси задавани ми многократно по скаип, или на лични съобщения в последните няколко години.
    Прикачени икони Click image for larger version

Name:	21.Krilo Taksi61.JPG‎
Views:	769
Size:	73.5 KB
ID:	6106  

Информация за темата

Users Browsing this Thread

В момента 1 потребители разглеждат тази тема. (0 регистрирани и 1 гости)

     

Вашите права за публикуване

  • Вие не можете да създавате нови теми
  • Вие не можете да пишете мнения
  • Вие не можете да прикачате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си
  • BB code е Включен
  • Smilies са Включени
  • [IMG] кода е Включен
  • HTML кода е Изключен