Браво ГОГО!!! Радвам се че облитането е минало успешно.Очакваме видео или снимки, че и аз да се покефя.
Браво ГОГО!!! Радвам се че облитането е минало успешно.Очакваме видео или снимки, че и аз да се покефя.
Цветан Славков "Slavkov flight"
Накичих модела със всичкото оборудване за видеозаснемане-FPV така че вече си е дрон от всякъде. Сложил съм всички видове възможни екстри който трябва да има всеки един уважаващ себе си дрон. Теглото в този вид със всичката възможна електроника дойде 4950грама.
Направих и първия полет по камера /FPV/ тази сутрин по хлада около 7 часа. Накратко отчета: излетях напреко на пистата при пълно безветрие-разбега е около 3-4м. когато няма насрещен вятър и то на половин газ. Модела е като щур кон докато мигнеш и вече е на 2 метра височина и на 10 метра-ето и клипче със излитането:
Двигателите дават доста тяга и модела на пълна газ сигурно ще излита директно по вертикала. Задържах го около 3-5 мин на средна газ за да го усетя, и да гледам числата от телеметрията, както и очаквах хоризонталната ми скорост на средна газ варира от 70км/час до 90км/час, на пълна газ още не съм карал заради неразработения двигател. После намалих на 1/3 газ и телеметрията ми показа хоризонтална скорост от 40-50км/час при тази 1/3 газ.
Клипа като цял е няколко Гб и ще брадясам няколко пъти докато се качи на тубата затова нарязах няколко откъса от полета колкото да се добие обща представа как се държи модела.
Два пъти стигах до града на около 1,5км от мен по въздух, и се връщах с автопилота за да го тествам и него. До тук всичко перфектно скорост и тяга идеални.
На 14 минута от полета почти бях стигнал града и навлезнах в зона със много смущения от които освен рязките движения на всичките серво машинки по закона на мърфи ми угасна единия двигател. Веднага се припотих и претисних защото по принцип на двумоторен модел угасне ли единия двигател почти винаги влиза в свредел и според многото клипове който съм гледал по тубата и многото мнения който съм чел по чуждоезичните форуми полета винаги приключва с краш. Спасението е да се гаси и втория двигател и да се каца където дойде като планер-поне така правят хората и чат пат успяват. Да ама не, имах едно 700 метра височина и си викам винаги мога да угася и втория двигател при нужда и да излезна от свредела ако влезна с тази височина, ще опитам на един двигател да покарам да видя какво ще се получи. Модела макар и малко като ранена птица с опити да се захлупи през крило се държеше във въздуха и си го докарах на един двигател до пистата, като на един двигател и на средна газ ми държеше едно 20-40км/час хоризонтална скорост без да губи височинаНе можах да умеря пистата обаче с един двигател и пак капотирах отстрани пистата във високата трева която спира модела на място все едно каца на спирачки. За мое щастие конструкцията се доказа като много здрава /нали аз съм си я мислил/ и нямам пак никакви щети
Тези 1,5км. с един двигател ги минах за около 2-3минути вместо за по малко от 1минута защото няколко пъти се наложи да правя виражи на 360 градуса за да успявам да задържам правилния курс към моята си полянка.
Та те така с този модел, излезна много здрав и успешен щом си го докарах на 1 двигател до мене си и то от 1,5км дистанция, и щом издържа два пъти капотиране без да се счупи нищо по него. Не съм пипал още ходовете на управленията защото искам да направя поне 5-10 полета да го видя как се държи с максимални ходове на всичките серво машинки и чак след като го усвоя така ще помисля къде да намалявам и къде да слагам експоненти ако има нужда.
А така, пък аз да се чудя де си и що те няма на скайпа
А честито и безаварийни полети вече
Тия 2 мотора вярно звучат много яко.
С какви електроники оборудва FPV сет-а? Имам предвид автопилоти, телеметрии, видео предаватели и т.н. И с FrSky ли караш?
На Модела:
1.Автопилот и стабилизация фи-дос /круиз контрол-летене с избрана посока и височина, летене по координати от джипиеса-по точки от гугал мапса, и връщане в точката на излитане/.
2. Телеметрия леко пипната смалттим мое производство.
3.Видеопредавател със мощност 1,5 вата и честота 1,2ГХц.
4.Джипиес тракер ТК-102В.
5.Камера ГоПро.
На земята-наземна станция:
1.Видеоприемник със честота 1,2ГХц.
2.Малък тв 9 инча.
3.Очила фат шарк предатор.
4.Записвачки Д1, и еази кап със лаптоп и мобилен нет за зареждане на гугал мапса.
5.Радио със 600мВ мощност санва рд8000 на 40МХц.
6.Джобен джипиес при нужда ако трябва да се търси модела по координати.
В момента 1 потребители разглеждат тази тема. (0 регистрирани и 1 гости)