+ Ново Мнение
Визуализирани са от 1 до 10 от общо 423

Тема: Flight stabilization, autopilots, FPV, osd и ...всичко останало

Threaded View

  1. #1
    Заслужил Автор
    Регистриран
    May 2010
    Живее в
    Смолян
    Мнения
    447

    Аз нямам притеснения за захранването на сервомашинките. Както писах, пистите към тях са достатъчно широки и дебели ( може да се работи на 70 или 105 микрона дебелина на медта ). Също така нямам притеснения и за зоната на шунта....мисля, че е добре оразмерена поне до 60А. Освен дебелата мед, има достатъчно виас за запълване с тенол, както и допълнително наслояване на паста по време на SMD монтажа. Единственото ми притеснение е, за шумоустойчивостта на захранването на приемника/автопилота. Продължавам да си мисля, че 5 волтовия стабилизатор на ESC-то е достатъчно разтоварен от пиковите токове на сервомашинките и спокойно може да се ползва само за захранване на приемника/автопилота. Лошото при това положение е, че вече разделянето на масата между него и сервомашинките става задължително, а единствения начин за това са оптроните. Ето и дребна картинка на първоначалната ми идея.

    Приложение 3824

    Групата ляво горе са съединителите за сервомашинките. Под тях е групата сигнали от приемника/автопилота. В средата е LMZ12008. Най-дясно е зоната на шунта. На този етап е оразмерен за максимален ток от 60А. Както се вижда, в средата на шунта, най-дясно на платката е точката на входящата и изходящата маса. Точно под шунта наляво тръгва и широка, масивна писта ( маса ) за LMZ12008, а от него към сервомашинките.

    По-добре да забавя малко разработката, но да изчистим възможни проблеми/главоболия после.
    Николай Арсов - дърт авиомоделист от 1967г.

  2. #2
    Почетен Автор Аватар на ПАЦО
    Регистриран
    Mar 2010
    Живее в
    РУСЕ
    Мнения
    557

    Quote Originally Posted by nickarsow View Post
    Аз нямам притеснения за захранването на сервомашинките. Както писах, пистите към тях са достатъчно широки и дебели ( може да се работи на 70 или 105 микрона дебелина на медта ). Също така нямам притеснения и за зоната на шунта....мисля, че е добре оразмерена поне до 60А. Освен дебелата мед, има достатъчно виас за запълване с тенол, както и допълнително наслояване на паста по време на SMD монтажа. Единственото ми притеснение е, за шумоустойчивостта на захранването на приемника/автопилота. Продължавам да си мисля, че 5 волтовия стабилизатор на ESC-то е достатъчно разтоварен от пиковите токове на сервомашинките и спокойно може да се ползва само за захранване на приемника/автопилота. Лошото при това положение е, че вече разделянето на масата между него и сервомашинките става задължително, а единствения начин за това са оптроните. Ето и дребна картинка на първоначалната ми идея.

    Приложение 3824

    Групата ляво горе са съединителите за сервомашинките. Под тях е групата сигнали от приемника/автопилота. В средата е LMZ12008. Най-дясно е зоната на шунта. На този етап е оразмерен за максимален ток от 60А. Както се вижда, в средата на шунта, най-дясно на платката е точката на входящата и изходящата маса. Точно под шунта наляво тръгва и широка, масивна писта ( маса ) за LMZ12008, а от него към сервомашинките.

    По-добре да забавя малко разработката, но да изчистим възможни проблеми/главоболия после.
    Мъдро!!!!!!!!!!

  3. #3
    Заслужил Автор
    Регистриран
    May 2010
    Живее в
    Смолян
    Мнения
    447

    Пацо,
    Айде да хвърлиш пак едно око....

    Приложение 3826 - схемата вече с оптрони

    Приложение 3827 - горен слой на платката

    Приложение 3829 - долен слой на платката

    Приложение 3828
    3D на пистите

    Момци, дайте и вие мнение по казуса....знам, че във форума има много електрончици.
    Последна редакция от nickarsow; 29.09.2011 на 18:18.
    Николай Арсов - дърт авиомоделист от 1967г.

  4. #4
    Заслужил Автор
    Регистриран
    May 2010
    Живее в
    Смолян
    Мнения
    447

    Здравейте отново,
    Току що пристигнаха платките за автопилота, налепени от робота.....ей, как ми се получи римата....

    Ето ги сладурковците, сравнени с едно левче, за да се получи ориентир за размерите.

    Приложение 3830 Приложение 3831 Приложение 3832 Приложение 3833

    Голямата платка е процесорната част, а на малката са жироскопите и акселерометъра. Утре малката платка ще "кацне" върху голямата, за да се получи завършено изделие.

    Има 2 пълни комплекта и 5 непълни ( налепени са само процесорните платки....за жироскопските не ми стигнаха финансите... ). Надявам се до седмица-две и останалите 5 комплекта да са довършени.
    Утре лепя съединителите и "включвам осцилоскопа"...
    Последна редакция от nickarsow; 29.09.2011 на 18:17.
    Николай Арсов - дърт авиомоделист от 1967г.

  5. #5
    Почетен Автор Аватар на ПАЦО
    Регистриран
    Mar 2010
    Живее в
    РУСЕ
    Мнения
    557

    Quote Originally Posted by nickarsow View Post
    Здравейте отново,
    Току що пристигнаха платките за автопилота, налепени от робота.....ей, как ми се получи римата....

    Ето ги сладурковците, сравнени с едно левче, за да се получи ориентир за размерите.

    Приложение 3830 Приложение 3831 Приложение 3832 Приложение 3833

    Голямата платка е процесорната част, а на малката са жироскопите и акселерометъра. Утре малката платка ще "кацне" върху голямата, за да се получи завършено изделие.

    Има 2 пълни комплекта и 5 непълни ( налепени са само процесорните платки....за жироскопските не ми стигнаха финансите... ). Надявам се до седмица-две и останалите 5 комплекта да са довършени.
    Утре лепя съединителите и "включвам осцилоскопа"...
    А аз още нямам акселерометър и чакам французите да пратят нов компас...

  6. #6
    Почетен Автор Аватар на ПАЦО
    Регистриран
    Mar 2010
    Живее в
    РУСЕ
    Мнения
    557

    Quote Originally Posted by nickarsow View Post
    Пацо,
    Айде да хвърлиш пак едно око....

    Приложение 3826 - схемата вече с оптрони

    Приложение 3827 - горен слой на платката

    Приложение 3829 - долен слой на платката

    Приложение 3828
    3D на пистите

    Момци, дайте и вие мнение по казуса....знам, че във форума има много електрончици.
    Ники , огледай внимателно схемата отново , обърни внимание на фототранзисторната част на оптроните, мислиш ли ,че схема на свързване общ колектор е удачно решение.....

  7. #7
    Заслужил Автор
    Регистриран
    May 2010
    Живее в
    Смолян
    Мнения
    447

    Quote Originally Posted by ПАЦО View Post
    Ники , огледай внимателно схемата отново , обърни внимание нафототранзисторната част на оптроните, мислиш ли ,че схема на свързване общ колектор е удачно решение.....
    Да, що? Той е много по-шумоустойчив, отколкото общ емитер. При общ емитер, колекторния резистор е доста по-високоомен, което намалява шумоустойчивостта. Има и нещо друго - сервомашинките се управляват с активна 1-ца, така, че не мисля, че общ емитер е приложим в случая. Единствения проблем, който виждам в случая е по-големия ток в отпушено състояние. Ти какво имаш впредвид?
    Николай Арсов - дърт авиомоделист от 1967г.

  8. #8
    Почетен Автор Аватар на ПАЦО
    Регистриран
    Mar 2010
    Живее в
    РУСЕ
    Мнения
    557

    Quote Originally Posted by nickarsow View Post
    Да, що? Той е много по-шумоустойчив, отколкото общ емитер. При общ емитер, колекторния резистор е доста по-високоомен, което намалява шумоустойчивостта. Има и нещо друго - сервомашинките се управляват с активна 1-ца, така, че не мисля, че общ емитер е приложим в случая. Единствения проблем, който виждам в случая е по-големия ток в отпушено състояние. Ти какво имаш впредвид?
    моя съвет е първо да експериментираш а после да правиш платката,не забравяй ,че входа е високоомен и е с не малък капацитет , с транзистора ще го заредиш ударно и добре ама как ще го разредиш до нула с този резистор(сети се какаъв е диапазона на валидната нула).....

  9. #9
    Заслужил Автор
    Регистриран
    May 2010
    Живее в
    Смолян
    Мнения
    447

    Quote Originally Posted by ПАЦО View Post
    моя съвет е първо да експериментираш а после да правиш платката,не забравяй ,че входа е високоомен и е с не малък капацитет , с транзистора ще го заредиш ударно и добре ама как ще го разредиш до нула с този резистор(сети се какаъв е диапазона на валидната нула).....
    Че, ако не мога да го разредя ударно през 100 ома....здраве му кажи......
    Обикновено на входа на машинките има кондензатор около 3nF, който с изходното съпротивление на приемника прави интегрираща верига.....
    Мисля, че няма да има проблем. Е, нищо не ми пречи да налепя на една експериментална платчица схемичката....дори за един канал и осцилоскопа ще си каже "тежката" дума.
    Николай Арсов - дърт авиомоделист от 1967г.

+ Ново Мнение

Информация за темата

Users Browsing this Thread

В момента 1 потребители разглеждат тази тема. (0 регистрирани и 1 гости)

     

Вашите права за публикуване

  • Вие не можете да създавате нови теми
  • Вие не можете да пишете мнения
  • Вие не можете да прикачате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си
  • BB code е Включен
  • Smilies са Включени
  • [IMG] кода е Включен
  • HTML кода е Изключен