Ако сложа стъпката на 0 deg ще извадя 0 гр тяга от даречем 100W мощност а мощността все си отива някъде
Ако сложа стъпката на 0 deg ще извадя 0 гр тяга от даречем 100W мощност а мощността все си отива някъде
Да. Така е. Тягата ще е нула. Същото ще се случи и ако нормален пропелер го завъртиш във вакум. Но мощността няма да е 100W. Просто мотора ще се върти на празен ход и ще премериш някакъв минимален ток - тока на празен ход. Този ток обуслявя загуба на някаква мощност и това е точно мощността, която се губи като топлина в намотките и лагерите на мотора, както и в спийд контролера. Пробвай да завъртиш един мотор без пропелер. Ще постигнеш огромни обороти, но премерения ток ще е малък.
Някои от вас се бъркат с това, че появата на турболенции във въздуха или кавитация във водата намаляват тягата. Да. Това е така. Тягата се намалява, и то драстично. Но се намалява и мощността, консумирана от мотора.
Росимир Матеев
Има един единствен начин, при който може да се загуби много енергия. Пропелера да не е пропелер, а някаква сложна форма, която едновременно да избутва въздуха както напред, така и назад или настрани. Тогава няма да има тяга, а енергията ще отива в разбълникване на въздуха и във въртящ момент, приложен върху самия модел.
В действителността обаче се използват истински пропелери, оптимизирани да създават тяга само в една посока. Вярно е, че има параметър, наречен ЕФЕКТИВНОСТ НА ПРОПЕЛЕРА. Тази ефективност обаче се предполага, че е висока. Няма как тази ефективност да стане 1%, защото това няма да е пропелер, а например въртяща се рошава четка за зъби.
Всички разсъждения по Закона за запазване на енергията са валидни само ако се положат максимални усилия да бъде направен нормален и оптимизиран летящ модел. Ако искаме просто да разпилеем енергията, има си 1000 начина. Например можем да сложим някаква въздушна спирачка на самолета или да сложим една плоскост от фибран под лопатите на хеликоптера и така да му убием подемната сила.
Росимир Матеев
Имам едно предложение. Спора може да бъде разрешен много лесно, ако направим независим експеримент. Предлагам някой да даде линк към сайт с параметри на един истински голям хеликоптер. Нуждаем се от неговото тегло и от неговия разход на гориво за 1 час. По тези два параметъра ще изчислим каква е средната мощност, която го държи във въздуха. И ще видим дали е близо или далече от моите 3 грама на ват. Същото можем да направим и за някой истински самолет. Давайте линкове с параметри на истински летящи обекти, а после ще обсъдим резултатите.
Росимир Матеев
В момента 1 потребители разглеждат тази тема. (0 регистрирани и 1 гости)