+ Ново Мнение
Визуализирани са от 1 до 10 от общо 33

Тема: Въпрос за мотор

Threaded View

  1. #1
    Admin Аватар на Mateev
    Регистриран
    Dec 2009
    Живее в
    гр. Габрово
    Мнения
    1 431

    Ще ти кажа къде може да се загуби допълнително количество енергия при прехода от височина 1 към височина 2 - това е кинетичната енергия, равна на масата по скоростта на квадрат върху две. Тази енергия отива за преодоляване на инерционния момент на масата на модела. При спирането на модела обаче тази енергия би трябвало в по-голямата си част да се върне в батерията, защото тогава мотора минава в генераторен режим. Ето тука е нещото, което не го знам със сигурност. Как спйид контролера отработва ситуацията, когато мотора е в генераторен режим (върти се по-бързо, отколкото иска спийда)? Има две алтернативи:
    1. Спийда го оставя и просто го следи. Тогава енергията се връща в акумулатора.
    2. Спийда окъсява намотките и така задействува електромагнитната спирачка. Така обаче цялата кинетична енергия остава в мотора под формата на топлина, и то МНОГО МНОГО ТОПЛИНА. Ако спийда прави това, би трябвало моторите да прегряват за нула време.

    Някой знае ли нещо по въпроса?

    Сега като се замисля, май умните спидове могат да правят и двете в зависимост от параметъра Brake.
    Росимир Матеев

  2. #2
    Заслужил Автор
    Регистриран
    May 2010
    Живее в
    Смолян
    Мнения
    447

    Quote Originally Posted by Mateev View Post
    ..... Как спйид контролера отработва ситуацията, когато мотора е в генераторен режим (върти се по-бързо, отколкото иска спийда)? Има две алтернативи:
    1. Спийда го оставя и просто го следи. Тогава енергията се връща в акумулатора.
    2. Спийда окъсява намотките и така задействува електромагнитната спирачка. Така обаче цялата кинетична енергия остава в мотора под формата на топлина, и то МНОГО МНОГО ТОПЛИНА. Ако спийда прави това, би трябвало моторите да прегряват за нула време.....
    В зависимост от това, дали е активна функцията "brake" или не, имаме следните 2 ситуации:

    1. Функцията е активирана - спирането става за време, за което двигателя, с "окъсени" фази няма време да загрее. Не коментирам полеваците във веригата на спирачката, защото в отпушено състояние ( спирачка ), те почти не разсейват мощност.
    2. Функцията не е активирана и двигателя по някаква причина е в генераторен режим - през обратно свързаните диоди в полеваците ( трифазна изправителна схема ), тока се пренасочва към акумулатора, но тъй, като той в е пъти по-малък от максималния ток на заряд/разряд и е за кратко време, няма никаква опасност за акумулатора.
    Последна редакция от nickarsow; 16.10.2010 на 19:09.
    Николай Арсов - дърт авиомоделист от 1967г.

  3. #3
    Super Moderator
    Регистриран
    Jan 2010
    Живее в
    гр. Пловдив
    Мнения
    1 520

    Quote Originally Posted by Mateev View Post
    Как спйид контролера отработва ситуацията, когато мотора е в генераторен режим (върти се по-бързо, отколкото иска спийда)?
    ......
    Някой знае ли нещо по въпроса?
    Бръшлес моторите са много "лоши" генератори. Развърти един бръшлес и премери колко ток ще генерира. Сам ще си отговориш на въпроса.
    Георги Русинов

  4. #4
    Admin Аватар на Mateev
    Регистриран
    Dec 2009
    Живее в
    гр. Габрово
    Мнения
    1 431

    Щом една бобина насилствено пресича магнитно поле, значи се генерира напрежение, а ако сложим товар - ще протече и ток. Това си е фундаментален закон от основите на електротехниката. Всеки един двигател с постоянни магнити по презумпция си е и генератор. Друг е въпроса че и двигатели без магнити могат да станат генератори, но там се иска възбудителен ток по една от намотките.

    Бръшлес моторите са генератори и в това спор не може да има. Може да са с по-лошо КПД, но са генератори. Ако не бяха генератори, спийда нямаше да може да ги управлява. За да знае спийда каква е позицията на ротора, той подава напрежение на два от изводите и следи какво се генерира в третия. Самата електромагнитна спирачка също разчита на генерираното напрежение, окъсява го, протичат големи токове и се отделя се топлинна енергия в намотките. Откъде се взема тази топлинна енергия? Ами от енергията на въртенето, преобразувана от генератора в електрическа енергия. А щом изземваме енергията на въртенето, значи я намаляваме.
    Росимир Матеев

+ Ново Мнение

Информация за темата

Users Browsing this Thread

В момента 1 потребители разглеждат тази тема. (0 регистрирани и 1 гости)

     

Подобни теми

  1. Въпрос за Ц.Т.
    от mmfsr във форум: Самолети
    Replies: 26
    Последно мнение: 04.04.2011, 23:11

Вашите права за публикуване

  • Вие не можете да създавате нови теми
  • Вие не можете да пишете мнения
  • Вие не можете да прикачате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си
  • BB code е Включен
  • Smilies са Включени
  • [IMG] кода е Включен
  • HTML кода е Изключен