+ Ново Мнение
Визуализирани са от 1 до 10 от общо 148

Тема: Подвижна електроцентрала

Threaded View

  1. #1
    Super Moderator
    Регистриран
    Jan 2010
    Живее в
    гр. Пловдив
    Мнения
    1 524

    Имам въпрос към Матеев:

    Каква е максималната скорост, която си заложил при проектирането на соларната система?
    Предполагам, че панелите имат някакви фабрични стойности за устойчивост на метеорологични условия.

    Питам по две причини:
    1. Тъй като скоростта, която поддържам извън населени места е 80-85 километра в час, но напоследък усещам, че тази скорост е в турболага.
    Последните 1 000 километра поддържам точно 90 и разходът спадна с около литър, тъй като вече съм в ефективната зона на компресора.
    2. Наложи ми се няколко пъти да карам по магистрала и не смея да вдигна повече от 95 и само при изпреварване съм достигал 100.

    На мен тези скорости са ми повече от достатъчни, но искам да поставя табелка, указваща границите на безопасната зона.
    Заех се да направя много табелки от полирана неръждаема стомана, които искам да занитя на различни места. Някакси е готино всичко да е прилежно надписано и подредено.
    Табелките ще указват абсолютно всичко - кое за какво е и какви гранични стойности има.

    Днес изпробвах новите функционални джиджавки по таблото. Изкефих се! Една от тях е трансмитер, закачен в "запалков" разклонител, който включвам при липса на радио. Идеята беше всички важни за шофирането устройства да са в периметъра на шофьора и да се включват с една ръка, без нужда от изместване на погледа.
    Трансмитерът е блутут (ефтинджос), но свири чисто. Изместих микрофона му (с букса) на гърба на седалката, плюс втори на тавана.

    Това е едно от планираните подобрения - да добавя качествена инфотейнмънт система мое производство. Затова и на този етап ползвам прост трансмитер - оставям си поле за действие за зимата.

    Една от екстрите е собственоръчно изработена мощна музикална система, комбинираща в един компактен модул звук, картина, огромна пауърбанка и мултимедия.
    Започнах я преди две години с подобна идея и показах началото й в тази тема, но след като получих буса, идеята се доразви.

    Системата е 90% завършена и скоро ще направя специална тема. Тя си има име - "Балкантон", което взаимствах.
    Изработих и ецвана, патинирана метална табелка:


    Идеята е - медия и забавление за балкана (и летището).

    Ето много ранна снимка на въпросното "изделие". То по същество е силно преработена "баскаса", която вече няма нищо общо с баскаса...



    Тази снимка е от процеса на пробите и "изфинването" на звука. Аз съм маниак на тема "Качествен звук" и по ирония на съдбата съм абсолютист (притежавам вроден Абсолютен слух) - това означава, че на практика мога да определя честотата на звучене на всеки звук мигновено и без помощта на инструмент. На следвата снимка звукът е "изфинен" чрез резонаторен обем и поставяне на резонаторни отвори (отдушници или още са известни като "басрефлектор" или "басрефлекс") на точните места и с точните размери и дълбочини:



    Тази на пръв поглед компактна система е HiFi и генерира мощен и плътен звук. Толкова мощен, че се наложи да поставя в нея около 12 килограма литиеви батерии, за да не се мести, когато басът "удари"...

    Ще направя специална тема за системата
    Последна редакция от ajcinema; 03.09.2020 на 22:33.
    Георги Русинов

  2. #2
    Admin Аватар на Mateev
    Регистриран
    Dec 2009
    Живее в
    гр. Габрово
    Мнения
    1 431

    Quote Originally Posted by ajcinema View Post
    Имам въпрос към Матеев:

    Каква е максималната скорост, която си заложил при проектирането на соларната система?
    Предполагам, че панелите имат някакви фабрични стойности за устойчивост на метеорологични условия.

    Питам по две причини:
    1. Тъй като скоростта, която поддържам извън населени места е 80-85 километра в час, но напоследък усещам, че тази скорост е в турболага.
    Последните 1 000 километра поддържам точно 90 и разходът спадна с около литър, тъй като вече съм в ефективната зона на компресора.
    2. Наложи ми се няколко пъти да карам по магистрала и не смея да вдигна повече от 95 и само при изпреварване съм достигал 100.
    Спокойно - можеш да караш с каквато си искаш скорост или по-точно - колкото може да вдигне буса. Панелите срещат въздуха със страничния си ръб, така че върху тях има минимални сили. Също така те са плоски, а не под наклон или огънати, така че няма и подемни сили. Единствено някакви дребни турболенции, които едва ли създават повече от няколко килограма сила.

    Нали знаеш, че при 100 km/h вятъра създава около 90 кг сила на квадратен метър перпендикулярна на него повърхност. При 200 km/h тази сила се умножава не по 2, а по 4. Челния ръб на панелите е с площ 1.6 х 0.05 = 0.08 кв.м., така че в най-лошия случай силата върху него ще е 28.8 kg при 200 km/h. Тази сила се разпределя върху 8 болта, опитвайки се да ги огъне назад, като на болт се пада по 3.6 kg.

    Сам виждаш, че конструкцията е преоразмерена многократно, пък и не ми се вярва да вдигнеш 200 с този бус. Ако въобще има някаква заплаха, то това е потенциалната появата на някакъв резонанс, но няма как да го проверим това, освен ако не отидеш в аеродинамичен тунел. Предвид здравината на конструкцията обаче аз си мисля, че тя би издържала дори и резонанс.

    Колкото до здравината на панелите - наблюдавал съм снимки на соларни централи, разрушени от буря или торнадо. Виждал съм и паднали тракери, съборени пак от силна буря. Където и да се види нещо подобно, се виждат огънати или съборени конструкции, но със здрави панели върху тях. Тези панели издържат и градушка, стига зърната да не са с размери на яйца. Издържат и сняг с тегло до 300-350 кг. на кв.м. (над 1 метър дебелина)

    През всичките тези години счупен панел съм виждал само при 3 много специални случая:

    1. Забита кирка в него
    2. Паднал тракер и ръбат камък се е забил в панела
    3. Панел сложен на железен профил, и температурните разширения между желязото и алуминия са го потрошили

    В случаите по т. 1 и 2 панела подлежеше на ремонт, тъй като стъклото си остава цяло без пукнатини, и само с дупка в повредения участък. Просто от задната страна се окъсява повредената клетка и дупката се залива с прозрачна смола. Само в третия случай се наблюдава напукване на цялото стъкло по цялата си площ, но парчетата си стоят на мястото и ако се залеят със слой прозрачна смола, панела ще продължи да си работи.

    На практика никога не съм виждал, дори и на снимка, физически тотално унищожен панел така, че да стане негоден за работа.
    Росимир Матеев

  3. #3
    Super Moderator
    Регистриран
    Jan 2010
    Живее в
    гр. Пловдив
    Мнения
    1 524

    Нямам думи!
    Точно това е Правилният и Единствен начин да се създават ИСТИНСКИ неща - с аналитичен подход, четене и прилагане на знания в различни области!
    Впечатляващо и достойно за уважение!

    Продължавам с ъпгрейдите:
    Тъй като в голяма част от времето бусът не се използва, понякога се налага да стои часове под ярко лятно слънце. Въпреки добавеният допълнителен радиатор, Щека-та се загравя доста. Досега не се е случвало да се задейства защита от прегряване, но реших да й поставя охлаждане, което да работи само когато има прекомерен излишък от енергия, която трябва да се разсее под формата на топлина.
    Решението - охладителна система с течност и вентилатори, които се включват автоматично.
    Тези дни ще илюстрирам със снимки.

    Междувременно, реставрацията на печката върви по план.
    Повредените детайли са възстановени:







    Тъй като няколко сензора са унищонежи от корозията, ги изпратих за анализ, след което ще бъдат изработени точни еквиваленти в корпуси от неръждаема стомана от висок клас и с висока якост.
    Следва повторно пескоструене с фин абразив (сода бикарбонат) и нанасяне на специално епоксидно покритие, което ще запечата корпуса за "вечни времена".
    Паралелно с това върви и работата по преработването на инсталацията с цел автономна работа на нагревателя. Ще бъде запазена и оригиналната функционалност - през собствената елинсталация на буса. Новото е, че ще добавя паралелна инсталация, ползваща ток от соларната система, която ще се управлява чрез смарт-контролер и по този начин ще може да се включва и настройва както вътрешното отопление, така и подгрев на двигателя. Реших да отделя двете системи с допълнителен трипътен клапан. Така ще мога да отоплявам дистанционно само салона, само двигателя или и двете, но с различни температури, които ще мога да задавам и следя от телефона си.
    Георги Русинов

  4. #4
    Super Moderator
    Регистриран
    Jan 2010
    Живее в
    гр. Пловдив
    Мнения
    1 524

    Три дни и туй то.

    Sic transit gloria mundi
    Последна редакция от ajcinema; 13.09.2020 на 08:54.
    Георги Русинов

  5. #5
    Автор Аватар на Пулевски
    Регистриран
    Sep 2011
    Живее в
    Пловдив
    Мнения
    194

    И аз като жабата... схванах повода...
    А за буса - гледам пожарогасителя и си мисля за един с СО2 за моята кола,
    че праховия прави поразии по инсталацията и моделите... да не се налага, ама...
    Последна редакция от Пулевски; 11.09.2020 на 07:57.
    Стоян Пулевски '71 набор.

  6. #6
    Super Moderator
    Регистриран
    Jan 2010
    Живее в
    гр. Пловдив
    Мнения
    1 524

    Още няколко снимки:





    Георги Русинов

  7. #7
    Super Moderator
    Регистриран
    Jan 2010
    Живее в
    гр. Пловдив
    Мнения
    1 524

    И още една от днес, малко преди тръгване:



    Тук обичайно духа много силен вятър. Навесът устоя без проблем.
    Георги Русинов

+ Ново Мнение

Информация за темата

Users Browsing this Thread

В момента 1 потребители разглеждат тази тема. (0 регистрирани и 1 гости)

     

Вашите права за публикуване

  • Вие не можете да създавате нови теми
  • Вие не можете да пишете мнения
  • Вие не можете да прикачате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си
  • BB code е Включен
  • Smilies са Включени
  • [IMG] кода е Включен
  • HTML кода е Изключен