О вярно- то още няма мотор, а ние олио в тигана наливаме.
Още не съм сигурен, но ще бъде 10 - 11 куб. см., най-вероятно ще е ASP, но не мисля че това има отношението към конструкцията на кронщейна. Одеве се опитах да кажа, че по едни мои съобръжения събирам нещата, част по част, и коментарите ми с Вас са продиктувани от факта, за да знам какво да търся и поръчвам, защото това ми е прощъпалника.
Жоре
пропускаш логиката на дискусията ни с Веско.
За вариянт прав вал с ъгъл на винта по голям от 4 градуса моторът-перка става критично.
Ако моторът ти има нужният въртящ момент на ниските и средни обороти би могъл да рискуваш с прав вал.
На моето беше Пико 61 и оня не успя да го подкара. Колко флапса са били лепени по плувците, не смея да мисля
При правият вал нямаш грижи със кронщейни жила ама дали ще тръгне няма кой да ти каже.
Веско предложи много ценна идея за прав вал с чупещо каре. Просто имаш доста поле за размисъл.
Аз мисля, че от доста време, откакто пишем тук, сме изключили варианта прав вал, смея да кажа че там имам някакъв мъничък опит, имам лодки, които си вървят с прав вал, колко е добре не знам, щот при мен всичко е за кеф. Но тук запецнах, защото въпреки, че пак е за кеф, ама модела е сериозен и ми се иска да го направим читав, не да го направя, а да го направим...
На фона на твоето хидро моето си е клуючодържател.
И всичките тези габарити и маса си искат мощност. Съответно цената расте. Лошото е, че мощността е важна от към МОМЕНТНАТА си компонента. При електричките всичко е ясно, ама ДВГ ми е мъгла.
Това което пропускаш да се замислиш е прав вал с чупещо каре като при А класите. Там пак си зависим от прецизна изработка и средства.
Версията жило е ясна. Телта също.
Правият вал е най евтино и лесно решение от към валолиния. Само дето рискът да поместиш играчката във витрината е много голям.
Последна редакция от Иво горанов; 04.01.2013 на 08:49.
Аз досега не съм правил ДВГ лодка, та и на мен ми е мъгла, ама виждаш, че тези дето не им е мъгла си мълчат, само Веско ( mmfsr ) се обажда.
Това за чупещото рамо, аз го разбирам като при МОНО-то ми, прав вал с каре от към мотора. А това кои модели са А клас хабер си нямам, състезанията не са ме интересували досега....
Това са модели А1 хидроглисер и В1 аероглисер
на водещ наш корабомоделист Владимир Миров
това е моето АЕ
Нямам други подобни снимки в компа си. Чупещи карета са примерно полуоските по колите.
Докато чаках на автомивката превъртях х455/2 в компа си.
При 22 000 оборота имаш нужда от 883 вата за скорост от 24 м/с (86 км/ч) Това е оптимален диапазон на напредване -обороти за съответната перка. За ускоряване на това средство имащо мощност 883 вата за да подържа 24 м/с Калкулаторът казва 1940 вата. (Калкулаторът е за електички и е без ограничител по момент)
За твоята лодка нямам никакви линии свързваща скоростта и мощността. Дали ще стигне до тази Скорост?????!!!!
Тоест при друго по малко напредване на винта (по голамо хлъзгане от 14.2%) мощноста скача на куб по линия на оптималната работа.
Примерно за 16% хлъзгане (скорост 23 м/с или 82 км/ч) на този винт вече 1120 вата ЗА постоянна скорост и 3023 вата ЗА ускоряване.
Следва си правиш сметка какъв мотор ти движи играчката за да не стои във витрината.
В момента 1 потребители разглеждат тази тема. (0 регистрирани и 1 гости)