+ Ново Мнение
Страница 1 от 2
1 2 ПоследнаПоследна
Визуализирани са от 1 до 10 от общо 22

Тема: Проблем с ДВГ ASP 12A

Threaded View

  1. #1
    Автор Аватар на Slav_s
    Регистриран
    Mar 2010
    Живее в
    София
    Мнения
    120

    Така запали и се форсира след което изгасна, падна ми тока в запалката и няма как да пробвам пак но предполагам че ще запали. При въртене без свещ се усеща едно механично задържане , може би това имаш в предвид.
    Слави Чорбанов
    София GSM: 0889 290 525

  2. #2
    Почетен Автор Аватар на Gogo55
    Регистриран
    Feb 2011
    Живее в
    Асеновград
    Мнения
    598

    Quote Originally Posted by Slav_s View Post
    Така запали и се форсира след което изгасна, падна ми тока в запалката и няма как да пробвам пак но предполагам че ще запали. При въртене без свещ се усеща едно механично задържане , може би това имаш в предвид.
    Да, при новите асп винаги го има това механично задържане просто много им е малък допуска между бутало и цилиндър и при по ниски температури примерно под 15С като въртиш рязко на ръка да пали се чува едно чук чук чук на всеки оборот. Има ли го това задържане /чукане/ трудно палят докато не се нагреят над едно 30С за да се разшири цилиндъра малко, след това нема грижи. След 2-3 часа разработка това изчезва, буталото се напасва. След около десетина часа работа вече са супер, работят си мазно и гладко без никакви вибрации на тихи обороти. Сега след като го запалиш по вибрациите на тихите обороти можеш да прецениш колко е стегнат. Ще има големи вибрации докато се разработи. Направиш ли два три резервоара на земята, останалите 10-20 за разработката може и във въздуха, стига да оцелее модела и двигателя :).
    ПС: За палене и разработка в домашни условия аз съм си направил подгряването със трансформатор от контакта за да не си хабя батериите...
    Поздрави!

  3. #3
    Автор Аватар на Slav_s
    Регистриран
    Mar 2010
    Живее в
    София
    Мнения
    120

    Сега пали, даржи някакви нормални обороти форсира се но при махането на запалката тръгва да гасне.
    Вибрации има не мога да ги преценя дали са големи защото в момента мотора е на стоика захванат на менгеме. Смятам да му намаля малко горивото за ниските . Иглата е на 1,5 оборота .
    Слави Чорбанов
    София GSM: 0889 290 525

  4. #4
    Автор Аватар на Slav_s
    Регистриран
    Mar 2010
    Живее в
    София
    Мнения
    120

    Изгорих вече 150мл. гориво 5% нитро за авиомодели. Сложих нова свещ ОS N:6 Hot. Единствения проблем сега е когато задаржа на високи обороти и леко почва да заглъхва и оборотите падат. Играх си доста време с иглата но без голям резултат. Може ли проблема да е в номера на свеща ? Или има нещо друго
    Слави Чорбанов
    София GSM: 0889 290 525

  5. #5
    Почетен Автор Аватар на Gogo55
    Регистриран
    Feb 2011
    Живее в
    Асеновград
    Мнения
    598

    Свеща не е за този мотор, или за това време щом гасне. Когато се мане тока, примерно след 30-40 сек мотора не трябва да си променя оборотите. Нейната спирала трябва да си остава червена само от температурата на горенето и не трябва да изстива между два оборота за да гасне. Сигурно и затова толкоз трудно е било до сега. С каква свещ си?

  6. #6
    Почетен Автор Аватар на Gogo55
    Регистриран
    Feb 2011
    Живее в
    Асеновград
    Мнения
    598

    Писали сме едновременно горе доле. За свещ всеки си има предпочитания и тук трудно може да се даде съвет щото колкото хора толкоз и мнения, но примерно аз карам само с два вида свещи роси3 и ос8, като предпочитам роси3 и съм само с тях , а в резерва си нося две роси3 и една ос8. Тук вече сам трябва да прецениш към коя марка да се насочиш или просто да направиш като мене с роси3 за основни на всичките си мотори, и резервата от ос8 когато нещо не е както трябва слагам ос8 за проба. Два три пъти съм се лъгал по евтини свещи от 5-6лв но само грижи и проблеми съм имал с тях. При тебе маи остана само да си намериш правилната свещ и работата е готова.

  7. #7
    Автор Аватар на Slav_s
    Регистриран
    Mar 2010
    Живее в
    София
    Мнения
    120

    Да най вероятно или е от свеща или от бедна смес . Мъчих го доста с иглата , сега иглата на високите е един оборот и малко а на ниските 1 оборот. Пали от първото завъртане само при пълна газ не изчиства хубави и глъхне в резултат на което падат оборотите. Свеща я взех нова от Хоби Дик ОС А3 Номер 6 ХОТ
    като цяло е качествена свещ но пробите ги правих шреди малко а времето е по хладно. Имам доста свещи от автомодели но доколкото разбрах за различни от тези за авиото.
    Слави Чорбанов
    София GSM: 0889 290 525

  8. #8
    Почетен Автор Аватар на Gogo55
    Регистриран
    Feb 2011
    Живее в
    Асеновград
    Мнения
    598

    Виж и тези таблици. За малките кубици свеща си е капризно нещо, без няколко проби май няма да минеш.
    Прикачени изображения

  9. #9
    Super Moderator
    Регистриран
    Jan 2010
    Живее в
    гр. Пловдив
    Мнения
    1 520

    Доста прочетох и доста забележки имам!


    Слави, като начало прочети инструкцията, която е приложена към моторчето още веднъж, но бавно и с внимание към всеки абзац.

    Дотук аз виждам следните проблеми:

    1. Липса на достатъчно налягане в резервоара.

    2. Липса на знания за реглаж на карбуратора.

    3. Липса на коректна свещ.


    Мога да кажа много по изписаното по-горе, но ще карам по същество.

    Първо - ВСИЧКИ ABC двигатели затягат около ГМТ, като особено осезателно е в началото. Затова се препоръчва използване на гориво с повече маслено съдържание за НОВИ мотори. Загряването със сешоари и горелки може да ти причини само изгаряне на пръстите, но не и някаква ползва.

    Второ - свещта за твоя мотор е всяка топла или средно-топла свещ, без значение от марката.

    Трето - доколкото разбирам двигателят е авиационен. Тоест, нужен ти е много прецизен подбор на витло. За този мотор препоръчвам витло 7х4 или 8х3,5.



    Конкретно по темата: как да си запалиш и регулираш моторчето:

    1. Провери дали резервоарът ти е херметичен. За целта го надуй с помпа и потопи в съд с вода. Не бива да изпуска нито едно балонче.

    2. Съедини горивната шлауха с карбуратора, а другата с щуцера на ауспуха. Ако имаш трета тръбичка на резервоара, то тя трябва да е запушена.

    3. Отвий основната игла на 1,5 - 2 оборота.

    4. Иглата за ниски обороти я нагласи така, че при изцяло отворен дросел, тя да НЕ докосва жигльора.

    5. Отвий свещта и подай ток. Свещта трябва да свети жълто-оранжево. Не бива да е нито жълто, нито червено, а ЖЪЛТО-ОРАНЖЕВО.

    6. Завий свещта, налей гориво в резервоара и се увери, че нивото на резервоара е еднакво с нивото на мотора.

    7. Подай ток към свещта и развърти витлото със стартер или с ръка. Ако въртиш с ръка, внимавай да не се удариш и гледай да въртиш колкото се може по-рязко.

    8. Пали двигателчето при НАПЪЛНО ОТВОРЕН дросел.


    След тези процедури двигателчето ТРЯБВА да запали. Ако е нужно завивай или отвивай основната игла, но докато не запали НЕ ПИПАЙ иглата за празен ход. След като моторчето запали, нагласи максималните обороти. След като ги достигнеш, лекичко отвий основната игла, така че да паднат едва доловимо.

    След това пристъпваш към определянето на ниските обороти и прехода ниски-високи.

    За ниски обороти дроселът е нужно да бъде отворен около 1 милиметър. Това разстояние е ориентировъчно, то може да варира. След като настроиш високите обороти, затвори дросела и изчакай оборотите да паднат. Ако ниските обороти са стабилни, подай газ. Ако моторчето изгасне при подаване на газ, завий иглата за ниските обороти. Завиването трябва да става с малки стъпки, примерно 1/8 оборот. Ако моторчето се "зачуди" и тогава се изфорсира, то иглата за празен ход трябва да я отвиваш.


    "Рецептата" е проста:
    Ако при рязко подаване на газ моторчето изгасва, значи иглата за празен ход трябва да бъде завита.
    Ако при разко подаване на газ моторчето първоначално приглъхва, а после увеличава оборотите си, иглата за празен ход трябва да се отвива.


    П.п. За стендово палене използвай солидна повърхност. Менгеметата са ОПАСНИ... Използвай фабричен станок или солиден от твърда дървесина (бук).
    Георги Русинов

  10. #10
    Автор Аватар на Slav_s
    Регистриран
    Mar 2010
    Живее в
    София
    Мнения
    120

    Здравеи,
    Мерси за ценните съвети :) Проблема найстина се оказа в ниско налягане на резервоара .
    Причините бяха две, не достатачно стегнат заглушител /винта който го разделя надве /и испускане на едно уплатнение на резервоара. На импровозорания станок на който е мотора съм закачил едно резррвоарче от автомодел на което има помпичка за напомпване на гориво. Имено от там изпускаше малко въздух при надуването. Утре ще взема подходящ резервоар 180мл. за авиомодел и ще почна с по фините настройки.
    Това ми е първия модел който е с ДВГ, досега всичко с което съм летял е било електро. Надявам се ако не изгасне мотора в полет с друго нямада има проблеми :)
    Слави Чорбанов
    София GSM: 0889 290 525

+ Ново Мнение

Информация за темата

Users Browsing this Thread

В момента 1 потребители разглеждат тази тема. (0 регистрирани и 1 гости)

     

Вашите права за публикуване

  • Вие не можете да създавате нови теми
  • Вие не можете да пишете мнения
  • Вие не можете да прикачате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си
  • BB code е Включен
  • Smilies са Включени
  • [IMG] кода е Включен
  • HTML кода е Изключен