Новите АСП не понасят студа-много им е стегнато буталото към цилиндъра. Ако се чува механично чукане когато опитваш да го палиш на ръка значи е съвсем нов още и трябва леко да нагрееш цилиндъра и главата със сушоар за тъщи, или над газов котлон до някъде 35-45градуса докато изчезне чукането-тоест да си стане нормално триенето между бутало и цилиндър. След това нема начин да не запали ако реотана на свеща си е добре зачервен, и иглата е отвита някъде 1 до 2 оборота опитно. Е може да иска доста време в опити, може да иска да се черпи не само през карбуратора но и по две три капки гориво директно в цилиндъра когато отвиеш свеща, но трябва да запали нема къде да ходи. Ако се върти нормално и не издава признаци на припалване обикновенно е задавен, тогава отвиваш свеща обръщаш го обратно и го развърташ няколко пъти да изхвърли горивото. Ако потече гориво когато го обърнеш намаляваш от иглата и пак отново. Не на последно място е и номера на свеща гореща, студена да е за времето сега което е едно никакво , след обяд все едно е август, а сутринта само си е нормално за сезона. Горивото ако е старо и е смукнало вода също ще прави проблеми.