+ Ново Мнение
Визуализирани са от 1 до 10 от общо 423

Тема: Flight stabilization, autopilots, FPV, osd и ...всичко останало

Threaded View

  1. #1
    Почетен Автор Аватар на ПАЦО
    Регистриран
    Mar 2010
    Живее в
    РУСЕ
    Мнения
    557

    Мога да ти пратя моя за проба ако искаш.....
    А аз нощеска подкарах ОSD-то, ще кача клипче малко по късно..и изгорих отново противния магнитометър в началото шината го познаваше като устройство и валиден адрес но не четеше данни а после и това спря:(

  2. #2
    Заслужил Автор
    Регистриран
    May 2010
    Живее в
    Смолян
    Мнения
    447

    Мисля си, е ли е възможно да разпоя пасивната антена от GPS-а и да запоя активна ( имам една от някъде ), като я захраня от захранването на смия GPS. По документи тя консумира само около 8-10мА????
    Николай Арсов - дърт авиомоделист от 1967г.

  3. #3
    Почетен Автор Аватар на ПАЦО
    Регистриран
    Mar 2010
    Живее в
    РУСЕ
    Мнения
    557

    Пробата му е майката
    Ето и малко видео, виждат се настроките нощеска ще скача със сензорите за да изкарам прозореца...http://www.flickr.com/photos/5160943...in/photostream

  4. #4
    Заслужил Автор
    Регистриран
    May 2010
    Живее в
    Смолян
    Мнения
    447

    Здравейте момци,
    След уточненията направени с Пацо и обръщане на фототранзисторите от общ колектор към общ емитер, ето какво се получи:

    Приложение 3851 ... платката

    Приложение 3852 ... схемата

    Очаквам мнения и забележки, преди да дам платката да се прави.
    Николай Арсов - дърт авиомоделист от 1967г.

  5. #5
    Почетен Автор Аватар на ПАЦО
    Регистриран
    Mar 2010
    Живее в
    РУСЕ
    Мнения
    557

    Всичко изглежда добре , не смятам ,че ще има проблеми......
    А аз имам комуникациони проблеми, нещо нещат да се чуят Атмегата с ПИК-а..лошото е че по същия интерфеис върви и ГПС-а ..нещо съм окашил софтуерно вероятно немога да си го видя, ще оставя нещатата да отлежат ден два и ще се позанимая със стабилизацията, оня ден правих тест на софтуера с летящо крило , въпреки механичните неудачи (крилото се разпадна от старост) системата работи....но си задавам въпроса как е по добре, само жироскопна или оптично жироскопна или изцяло оптична система ще е по удачна за самолети , за мойте неща ми е ясно....Ако някой има по задалбочени познания по управление на самолети нека да сподели за основните източници на нестабилност, които имат нужда от стабилизация и контрол...Експеримента беше Аилерон -Елеватор жироскопно и по двете оси,но си мисля,че е по добре да е оптично чрез следене на визоалния хоризонт поне по аилерон...

  6. #6
    Заслужил Автор
    Регистриран
    May 2010
    Живее в
    Смолян
    Мнения
    447

    Пацо,
    Аз и към момента не мога да си представя как оптичната стабилизация би се справила тук в планината. Фирмите, които предлагат подобни автопилоти всячески се мъчат да ни убедят, че всичко е о.к., но аз съм скептично настроен. Гледам, че сериозните автопилоти - Ardupilot Mega, UAVDEVBOARD ( Matrix Pilot ) и т.н., използват твърдо жироскопи. Още повече, днес разговарях с William Premerlani за новата версия - UDB4, която ще се появи до седмица. Отново е с жироскопи - IXZ500, акселерометъра им е, като моя - MMA7361L, но вече са добавили и възможност за компас.
    Николай Арсов - дърт авиомоделист от 1967г.

  7. #7
    Почетен Автор Аватар на ПАЦО
    Регистриран
    Mar 2010
    Живее в
    РУСЕ
    Мнения
    557

    Думата компас е забранена.... два чипа вече скапах и сега чакам трети и при тези цени...., адски капризна история ,дигиталната част работи безупречно аналоговата е кошмар.. връзвам ги с шината познавам ги като адрес и устроиство но като се опитам да прочета данните всичко се скапва...и понеже естествено първо набеждавам за лоша спойка което при този лигав корпус си е нормално започва едно запояване и разпояване и накрая току някой крак остане някаде,общо взето проблема е в едни външни компонентчета на захранващата помпа дето ....въпреки че накрая се усетих, че данни няма да получа в железобетония фарадеев кафез дето живея в него ,те хората са изрично написали ,че на близо не трябва да има едри метални предмети поне при първоначалното сверяване...
    Последна редакция от ПАЦО; 09.10.2011 на 15:42.

+ Ново Мнение

Информация за темата

Users Browsing this Thread

В момента 1 потребители разглеждат тази тема. (0 регистрирани и 1 гости)

     

Вашите права за публикуване

  • Вие не можете да създавате нови теми
  • Вие не можете да пишете мнения
  • Вие не можете да прикачате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си
  • BB code е Включен
  • Smilies са Включени
  • [IMG] кода е Включен
  • HTML кода е Изключен