Слагай спокойно двата мотора.Такава система се използва там където не трябва да има луфт винаги има минимална разлика в моторите и точно тя обира луфта.
Слагай спокойно двата мотора.Такава система се използва там където не трябва да има луфт винаги има минимална разлика в моторите и точно тя обира луфта.
паралелна работа на безчеткови мотори се използва без проблем.
Особено при SAW моделите. Там валовете на моторите се разпресоват и се запресова дълаг валр който се задвижва от два или три мотора.
предимството е че със 3 мотора по малък размер се постига мощност която би дал голям мотор на който нама как да се навие една навивка за да се докара нужното КВ.
освен това диаматъра на по малките мотори предполага по лесно настройване по малки момепти от съсредочини тежести.
пример сетъпа на Арне Холдс за 1 клетка
3 NEU 1110 1D ---> Kv-9200 развива 1200 вата мощност при 3.5 волта.
не съществува мотор от по-големите серии със такова Кв и при ниско напрежение да отдава повече от 600 вата.
естествено проблема съссинхронизиране на контролерите стои.
За захранване на двата мотора, ще трябва да използвам две батерии. Чуденакта сега е, дали всеки контролер да е със собсвена батерия или двете батерии да се свържат в паралел и двата контролера също.
Да не зарбавяме тънкият момент с кът офф-а на контролерите. Ще стане малко кофти ако единият мотор спре да върти.
Неделчо Брънчев
задължително на една батерия двата контролера.
ако имаш две малки батерии сварзани в паралел. (желателно е избягване на паралелна работа на липо и лифе баттерии. мисля че в други теми е коментирано.)
поздрави от Нигерия
Неделчо, не свързвай литиеви батерий в паралел и моя съвет е да не закачаш два мотора с различни контролери твърдо на един спур освен ако няма фрикция която да поеме разликите поне на единия от моторите, задай си въпроса какво ще стане ако оборотите на единия мотор изостанат спрямо другия само с един оборот (сметни броя на зъбите и натоварването им), което при няколко хиляди оборота на волт е на практика 0,00-няколко си процента и е съвсем нормално защото спидовете и моторите не са атомни часовници...и не са синхронизирани като такива ,а после сметни какво ще стане с тока който тече през спида когато при номинални обороти се опиташ да го завъртиш на обратно или да го спреш....![]()
Колега Горанов такава схема на свързване е допустима само и единствено ако трите или там колкото са моторите са закачени на един и същ контролер за много голям ток и всичките магнитни системи са еднакво ориентирани или ако става на вапрос за стъпкови двигатели от висок клас на точност или голямо фабрично заложено хлъзгане с общо управление!!!
Пацо, абсолутно съм съгласен със тебе!
В тези състезателни класове (SAW) няма конфекция или шир-потреба. всичко е свръх технологии.
спазването на необходимото и достатъчно условие за реализирането и е най-малкия проблем там
конкретната схеа е със 3 еднакви мотора със обща валолиния задвижвани от 3 еднакви контролера на една клетка липо. ( SAW hydro 1S)
- нали се досещащ кво трябва да се направи за да може да се накара един контролер да работи при 3.4 волта без да засича фази?
- досещаш ли се се как се позиционира "0" при въоражаване на трите контролера?
- А как се синхронизират три контролера (два са ясни) ?
След като някой го е измислил и го е реализирал значи е отговорил на въпросите
Колега да не бъркаш три контролера с три силови модула управлявани с общ контролер.....Не ми е ясно какъв е проблема един контролер да работи на една клетка и какво значи да засича фази?Там има заложен ,,дет таим,, и той е достатъчен за да няма такъв проблем освен това при съвремените контролери тази величина динамично се променя в зависимост от оборотите...
Апропо :къде се позиционира 0?И за какво?Това прецизен изпълнителен механизъм ли е? Има ли значение от къде тръгва въртенето на вала и къде точно спира?
Въпреки че това е трифазен синхронен мотор, който се управлява от спийд контролер, неговата характеристика е мека и се държи като четков мотор. Тоест при увеличаване на натоварването оборотите падат. Това е така, защото спийда във всеки един момент от време подава напрежение на две от фазите и в същото време мери по третата фаза. Увеличаването на товара увеличава обратното ЕДН и спида е наясно с този факт и коригира оборотите в посока надолу. И се получава краен ефект, че при увеличаване на товара оборотите падат. Точно този ефект позволява бръшлес мотори да се включват паралелно на общ спур. Говернора на спида обаче трябва да е изключен и освен това първо трябва да се провери с единия мотор дали наистина оборотите падат с увеличаването на натоварването. Склонен съм да си мисля, че различните спидове имат различна реакция.
Може всеки един от вас да направи един експеримент и да развърти един бръшлес на празен ход. След това да го натовари, като например натисне оста на ротора в една чамова дъска. Ако оборотите паднат - значи този спийд управлява с мека характеристика и мотори с него могат да се включват в паралел. Ако характеристиката е твърда, трябва с увеличаване на натоварването оборотите да остават същите до последния момент и при много голямо натоварване трябва да се сриват изведнъж (загуба на синхрон с въртящото се поле). Това обаче е опасен експеримент, защото при срива започват да текат токове на късо съединение.
Росимир Матеев
Матеев спида никога няма да тръгне да регулира оборотите надолу , напротив ще разпъва ШИМ-а докато има мегдан и не стигне границата определена от захранващото напрежение и токовата защита тогава ще не ще, ще почнат да падат оборотите ама спида ще почне да грее като за световно, мотора също... това с даската не го правете.... има си динамометрични спирачки за тая работа(може да се използва набор от еталонни витла) с дъската не може да се определи точното натоварване при което токовото ограничение ще изключи спида и периодично ще се стартира и разгъва до максимален ток и изключва докато не отпадне претоварването-дъската...А да и меренето по третата фаза не се прави така, там не се следи натоварването е позицията на ротора тоест не индуктираното от другите две фази напрежение а индуктираното от магнитната система на ротора напрежение по този начин се избира оптималния ъгъл на предварение...
В момента 1 потребители разглеждат тази тема. (0 регистрирани и 1 гости)