Модела го правя по кит а не го измислям в момента. Сега на въпросите.

Quote Originally Posted by ajcinema View Post
Защо има толкова много надлъжници по тялото? Нямаше ли да е по-добре, ако са 1/3 от сегашната им бройка, а отгоре да е облечено с тънка балса (0,5 - 0,8мм). Тези надлъжници ми се виждат доста масивни (дебели). Каква е целта да са толкова много и толкова нагъсто за толкова малък модел?
Същото се отнася и за крилото - каква е идеята да има по 2 допълнителни надлъжника между челния и средния, вместо да се сложат полуребърца? Няма ли да стане грозно, след като се облече с фолио? А профилът дали ще е достатъчно работещ при такава "остра" схема?
Сигурно щеше да е по-реалистично да е с тънка балса като обшивка, но със сигурност и по-тежко. В момента надлъжниците са от лека балса и едва ли всички са доста над 1-2 гр сумарно. За съжаление не ги претеглих преди да започна лепенето.

Относно килото. Лично аз ако конструирам модела със сигурност бих сложил ребрата доста по-нагъсто с полуребра, но отново - реших да се придържам към оригиналния чертеж колкто се може по-точно. Профила ми прилича на Clark-Y и знам че той носи на какво ли не и пак лети. Все пак смятам да разчитам на правилната преценка на дизайнера на модела.

Quote Originally Posted by ajcinema View Post

Изходящият надлъжник балсов ли е? Ако е балсов, защо е разположен по този начин? Няма ли фолиото да го "накъдри", когато се опъне?
Изходящия е две палстинки 1мм балса. Не мисля че ще се огъне, но като го облека ще се чуе.


Quote Originally Posted by ajcinema View Post
Мястото, където ще бъде поставено крилото ми се струва много ненадеждно. Говоря за горната част на кабинката - там ако се закрепя с щифтове, е доста слабо, въпреки лентичките, залепени отвътре. На по-големите модели от този вид (Цесна 182) на това място има масивно ребро в тялото, което е спънато на всички възможни надлъжници, на страниците и то всъщност държи предната част на крилото. Тук виждам само страници и то разположени надлъжно... Крилото ще има ли "подпиралки" острани? Ако има, това решава проблема до някъде...
Крилото се закрепва с 2 щифта към челното ребро. То е съставно от 3 слоя 1,5-2-1,5мм твърда балса с кръстосани жилки. Това ребро е хванато за носещи карбонови пръчки (2мм диаметър) които вървят отгоре до долу на страниците и влизат в средния слой на носещото ребро на крилото, а същото е повторено и към мястото където се закрепва изходящия надлъжник на крилото. Това се вижда мисля в пост 2 от темата, ама може да не става ясно. Надлъжните летвички на които стъпва крилото са от твърда балса. Като цяло изглежда доста хилаво но в деиствителност е доста кораво. Надявам се да няма проблеми. Самото крило има освен шпертпалтовото усилване на центроплана още едно шпертплатово ребро през което минават носовите щифтове. Това не съм го направил още и ще пусна снимки когато е готово.

Радвам се че има въпроси и критика по модела. В крайна сметка в дискусията се ражда истината.