Модела го правя по кит а не го измислям в момента. Сега на въпросите.
Сигурно щеше да е по-реалистично да е с тънка балса като обшивка, но със сигурност и по-тежко. В момента надлъжниците са от лека балса и едва ли всички са доста над 1-2 гр сумарно. За съжаление не ги претеглих преди да започна лепенето.
Относно килото. Лично аз ако конструирам модела със сигурност бих сложил ребрата доста по-нагъсто с полуребра, но отново - реших да се придържам към оригиналния чертеж колкто се може по-точно. Профила ми прилича на Clark-Y и знам че той носи на какво ли не и пак лети. Все пак смятам да разчитам на правилната преценка на дизайнера на модела.
Изходящия е две палстинки 1мм балса. Не мисля че ще се огъне, но като го облека ще се чуе.
Крилото се закрепва с 2 щифта към челното ребро. То е съставно от 3 слоя 1,5-2-1,5мм твърда балса с кръстосани жилки. Това ребро е хванато за носещи карбонови пръчки (2мм диаметър) които вървят отгоре до долу на страниците и влизат в средния слой на носещото ребро на крилото, а същото е повторено и към мястото където се закрепва изходящия надлъжник на крилото. Това се вижда мисля в пост 2 от темата, ама може да не става ясно. Надлъжните летвички на които стъпва крилото са от твърда балса. Като цяло изглежда доста хилаво но в деиствителност е доста кораво. Надявам се да няма проблеми. Самото крило има освен шпертпалтовото усилване на центроплана още едно шпертплатово ребро през което минават носовите щифтове. Това не съм го направил още и ще пусна снимки когато е готово.
Радвам се че има въпроси и критика по модела. В крайна сметка в дискусията се ражда истината.
![]()




Цитат