Посочените в линковете витла са единствено и само за електро двигатели.
Първия вид витла са проектирани за по-високи обороти на работа (обикновенно над 7-8000 до 12-16000) като максималните обороти зависят от материала на витлото и качеството на изработка. Пробвал съм витла от тези линкове с диаметър 5" до 8" на обороти до 16000 - работеха без проблеми. Втория вид витла са за бавно летящи модели и ниски обороти (3-6000) на двигателя. По тази причина те са с по-тънки лопати и вдлъбнато-изпъкнал профил, даващ висока ефективност при ниски скорости. При повишаване на оборотите над допустимите, обикновенно лопатите започват да вибрират силно преди да се скъса някоя от тях. Повечето подобни бавни (Slow Fly) витла са копия на GWS или APC и евтините китайски производители почти никога не дават информация за реално допустимите обороти. Подобна информация се дава обикновенно от по-реномираните производители. Данните са само за техните витла, но могат да се ползват за сравнение с китайските клонинги.
При всички случаи при избор на групата мотор/витло трябва да се отчита максимална скорост на полета, от там комбинацията стъпка на витлото/обороти на мотора, диаметъра на витлото, теглото на модела, желания начин на летене на модела и т.н.
Като цяло избора на витломоторна група е доста сложен и свързан с много променливи процес, често свързан с много експерименти за постигане на добри резултати. При всички случаи е добре да се ползва готова "рецепта" осигуряваща добри резултати за конкретния модел.
Надявам се тази информация да е полезна на някой.


Цитат