Нека пак да се обадя
Според мен, избора на мотор и витло или изобщо цялата мототогрупа, изцяло зависи от модела. Когато модела е "лек", трябва му относително слабо моторче, когато модела ще стане "тежък", му трябва относително мощен мотор. Според мен, не е добре да се слага на модел, който е предвиден за моторче примерно 200вата, да му се сложи 400ватов мотор. Също не е добре да се слага прекалено слаб мотор. Разбира се винаги има и изключения. Това са моите разбирания, относно подбора на моторчето по мощност.
Спрямо какъв е моделът, трябва да се подбере и мотор с подходящи обороти, а те зависят и от батерията. За акробатични модели, които трябва да летят бавно, например за моделите f3p се подбира мотор със сравнително ниски обороти, и перка с голем диаметър и малка стъпка (тези перки са тип "слол флай). Такава мотогрупа осигурява, ниска полетна скорост, и голяма тяга.
За модели които трябва да летят бързо, се подбират моторчета със малко по-високи обороти, а за тях перките за с по-малък диаметър, но скъпките им са по-големи. Разбира се всики тези неща са относителни.
Най-добре е да се гледа какво се препоръчва (или от производителя, или от този който е пректирал модела) като техника за определеният модел.
Николай, ти вероятно си направил летящо крило, по руският чертеж. Ако е така, за този модел можеш да ползваш голям набор от перки. На това моторче, можеш да му сложиш перка от 7-9инча диаметър, от 3 до 8 инача стъпка, но трябва сам да откриеш оптималното. Това до някъде зависи, как си направил модела. Не е лошо да пуснеш снимки на моделчето. Също дай линк на "проблемното" витло.



Цитат