Като съосновател на този клас бих искал да споделя и останалите съображения .
- Изцяло подкрепям дефиницията формулирана от Г-н Матеев

Quote Originally Posted by Mateev View Post
С тези 9 минути те всъщност ни казват друго:

1. Намалете (контролирайте) мощността на моторите
2. Сложете дистанционен мониторинг на оставащата енергия в акумулатора
3. Сложете по-скъп акумулатор с много добро съотношение на енергията за единица тегло
4. Сложете по-скъп спийд контролер с много високо КПД
5. Прецизирайте и оптимизирайте до безкрайност механичните и електрическите параметри на лодката

Съзтезанията при това положение вече ще се печелят не от майсторите на карането, а от по-добрата (и по-скъпата) електроника и механика.
- Този клас ще даде нов живот на еко-експерт модели и конфигурации от времето на Метал-хидритките. Тоест един нагласен еко-експерт за никел-метал-хидридни акумулатори автоматически се превръща във новия стандарт със литиеви батерии.
Това беше доказано неколкократно
- Идеята ни беше за 10 минути не за 8 както преди беше стандарта. Аргумента е че при 8 минути със експерт 6 минутен е възможно да се навъртят за 6 минути толкова кръга при движение със по висока скорост и това обезсмисляше въвеждането на класа На практика този клас се въведе като 10 минутен в ECO-IDC, както и в някой от националните федерации. Уви НАВИГА отново и отново водена само и единствено от интересите на няколко човека измишльоти тези 9 минути.
- След като скоростите при еко –експерт станаха невероятно високи този клас дава възможност на по-слабите пилоти да се чувстват по комфортно сред останалите. Състезанието в Харманли 2010 го потвърди.