Визуализирани са от 1 до 10 от общо 48

Тема: За винтовите компресори

Threaded View

  1. #15
    Почетен Автор
    Регистриран
    Mar 2010
    Живее в
    варна
    Мнения
    528

    Quote Originally Posted by ilia_bo View Post
    Разбирам, че темата е изчерпана и предварително се извинявам за отварянето и, но не мога да остана без коментар пред откровено невежество.

    В интерес на натрупването на знания на четящите този форум винтовите компресори са изключително надеждни и ремонти на винтови двойки се правят веднъж на около 30 000 часа. При средна работа на компресор по около 5 - 6 часа сами си направете сметката след колко години ще ви се наложи да правите ревизия на винтовете.


    Пълни глупости! Както буталните, така и винтовите компресори се използват за едно и също нещо, а имено за производство на сгъстен въздух. По - високата енергийна ефективност се състои в това, че ако за производство на 1 m3 сгъстен въздух с налягане приметно 7 бара са необходими около 0,125 kWh за определен модел винтов компресор, то разходите за електроенергия за същото количество сгъстен въздух със същото налягане при буталните компресори са с между 10 до 30% по - високи.



    Качеството на сгъстения въздух е дефинирано преди много години и се класифицира по ISO 8573. Под качество на сгъстен въздух се разбира съдържание на твърди частици, маслени пари и водни пари (или точка на оросяване). Има 6 класа по ISO 8573 за всеки един от параметрите. Качеството на сгъстения въздух на винтовия компресор с маслено впръскване е по - високо поради следните причини:

    Съдържанието на маслени пари в сгъстения въздух е до 5 mg/m3, което отговаря на клас 4 за маслени пари по ISO 8573. При буталните компресори това съдържание може да достигне над 45 mg/m3
    Температурата на изхода на компресора е с 10 градуса над температурата на околната среда, което спомага за много по - ниската точка на оросяване. При буталните компресори температурата на изхода може да достигне над 100 градуса C
    Съдържанието на твърди частици е до 3 mg/m3.

    Няма такова нещо като "разсъгласуване на роторите" при винтовите компресори. Хлабините между винтовете и челото на корпуса е от 0,04 до 0,08 mm. Ако хлабината от едната страна се увеличи, това означава, че хлабината от другата страна се е намалила, което моментално води до увеличаване на температурата и моментален блокаж на винта. Такъв сценарии може да се случи след 20 години 24 часова експлоатация или ако го оставят без масло. Разбира се има и производствени дефекти, но те са едно на хиляда.

    Пиша всички тези неща защото ремонтирам компресори над 15 години. През ръцете ми са хиляди компресори винтови, бутални, пластинчати, диафрагмени, ротационни и т.н. Ремонтирал съм стотици винтови двойки - маслени, безмаслени, едно и двустепени на компресори от 5 до 250 kW.

    Колкото до колегата Иво Горанов е толкова далеч от пнематиката, че е изобщо безмислено да споря с него.

    Към четящите и пишещите в отзи форум препоръчвам да се вслушват в мненията на колегите с опит и знания вместо да вярват на празни приказки чул - недочул.

    Ако някой има въпроси по отношение на компресорната техника с радост ще помогна.
    Благодарен съм за споделините знания
    Имахте възможност да докажете колко сте навътре в материята като разпознаете неизправноста във въпроса ми.

    Не ми е работа да се занимавам с пневматика или ремонт на компресорна техника.
    Има си сервизни техници.
    Главният инженер не може да разбира от всичко.
    При мен идват докладите за инспекциите както и рапортите за ремонт.
    От мен се иска да преразгледам експлоатационната програма (процедура Колмогоров) и при несъответствия да я променя.
    Последна редакция от Иво горанов; 05.04.2014 на 02:41.

Информация за темата

Users Browsing this Thread

В момента 1 потребители разглеждат тази тема. (0 регистрирани и 1 гости)

     

Вашите права за публикуване

  • Вие не можете да създавате нови теми
  • Вие не можете да пишете мнения
  • Вие не можете да прикачате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си
  • BB code е Включен
  • Smilies са Включени
  • [IMG] кода е Включен
  • HTML кода е Изключен