При моторите от тип 540, 550 и т.н. водното реално охлажда част от корпуса и магнитите.
Роторът и колекторната част се охлаждат с обдухване от вградената турбинка.
Затова е важно всички отвори в корпуса на двигателя да останат незакрити от водното и от станока.
Ниската ефективност на водното при малка скорост може да се пооправи с по-голям диаметър
на тръбичките или с принудителна циркулация - допълнителна помпичка.
Ако конструкцията на корпуса на лодката позволява и циркулация на въздуха в нея - още по-добре.
Имам предвид защитени отвори от пръски и вълнички, през които да влиза свеж (хладен) въздух.
Друг важен момент при този тип лодки е осветлението и бордовите светлини при сумрак и нощен риболов.
Добре е да се избере такава цветова схема, че да е ясна ориентацията при спряла лодка.
Когато се движи е малко по-лесно, но в някои случаи движението е възпрепятствано в някоя от посоките.


Цитат