Kакво му е на твоя?

Тези мотори работят много добре, но оригиналният им карбуратор не става за нищо. Самите мотори Радуга също не стават за нищо в оригиналния си вид, защото имат толкова масивни вибрации, че къртят станоци и модели. Причината се крие в твърде тежкото бутало - 16 грама. Всякакви опити за доработка водят до тотален провал, ако не се редуцира масата на буталото. Това става чрез изрязване и олекотяване на периферията му (снимка утре).

Може да бъде присадена двойка от МВВС 6,5 или МДС 6,5, но в първия случай е нужно да се изработи нова глава или да се използва тази от МВВС, но с преработка и вклинване в оригиналната... Във втория случай интервенцията е още по-сериозна, заради разлика във външните диаметри между цилиндрите на МДС и Радуга. С преправен по такъв начин двигател съм ставал републикански шампион, но не си струва усилията при наличието днес на толкова качествени и евтини мотори на пазара.
На база картера на Радуга правя свои собствени мотори, с които съм карал десетилетие. Единственото хубаво нещо на Радугите е малката им маса и превъзходния материал на картера откъм външен вид (винаги остава лъскав).


Затова:
Ако си мераклия и ти се занимава, потърси ме на skype, за да ти обясня стъпка по стъпка как да доработиш мотора с нимимум труд и максимум ефект. Мога да го направя и тук, във форума, но не съм сигурен дали няма да предизвикам вълна от млади мераклии да правят доработки и така да унищожат и малкото останали подобни мотори...
Ако всичко по двигателя ти е запазено, моторчето ще тръгне. Ако имаш износвания или проблеми, ще ти помогна с нови части.
Както обещах, утре ще публикувам снимка на доработката на буталото.

P.s. Апропо, аз все още използвам такива мотори. Двигателят на модела от клипа е именно Радуга 7. Записано е само планирането на модела, но това не е важно. Факт е, че все още се движат...
http://www.youtube.com/watch?v=Fx_y2iubfaY