+ Ново Мнение
Визуализирани са от 1 до 10 от общо 35

Тема: Двупосочно дигитално излъчване на 869-915Mhz

Threaded View

  1. #1
    Заслужил Автор
    Регистриран
    May 2010
    Живее в
    Смолян
    Мнения
    447

    Здравейте момци,
    Изчаках да поутихнат страстите, за да задам и аз някое въпросче към колегата от Варна:

    Каква "математика" е заложена в автопилота и стабилизиращата система - DCM на William Premerlani или тази на Jordi Munoz ? Трудно ми е да се ориентирам поради това, че хем има показана стабилизираща система с термопилите на Melexis, хем с жироскопи и акселерометри. Или двете системи са алтернативи и имат собствена фирмена "математика" ?

    Поздрави
    Арсов
    Николай Арсов - дърт авиомоделист от 1967г.

  2. #2
    Потребител
    Регистриран
    Sep 2010
    Живее в
    Варна
    Мнения
    52

    Здравейте, за стабилизираща система се използва едно от двете неща, до сега се използваше IR сензора на CoPilot, само сензора. Другата част не необходима в системата LRS на DMD, понеже автопилота в приемника вирши останалото. Макар и не много прецизна, и зависима от метеорологичните условия, вършише добра работа и е спасявала много самолети, в случаи на проблеми било загуба на видео връзка или проблеми в радио връзката.
    С новиата стабилизираща система с 2 жироскопа и 3 акселерометри, IMULRSB1 нещата са съвсем на друго ниво. Подобрява значително работата на автопилота и улеснява много настройките, но за да рабори системата с този сензор е неоходимо да се инсталира версия 2.54 на фърмуера, която ще е на разположение в близките дни.
    За това какъв алгоритъм e заложен в автопилота, ако наистина ви интересува бих могъл да поискам повече информазия от екипа на DMD.
    Поздрави.

  3. #3
    Заслужил Автор
    Регистриран
    May 2010
    Живее в
    Смолян
    Мнения
    447

    Още един въпрос:
    Защо жироскопите са само 2, а не 3 ? По принцип се осъществява ROLL, PITCH и YAW стабилизация. Коя липсва ?
    Николай Арсов - дърт авиомоделист от 1967г.

  4. #4
    Admin Аватар на Mateev
    Регистриран
    Dec 2009
    Живее в
    гр. Габрово
    Мнения
    1 431

    Quote Originally Posted by nickarsow View Post
    Още един въпрос:
    Защо жироскопите са само 2, а не 3 ? По принцип се осъществява ROLL, PITCH и YAW стабилизация. Коя липсва ?
    Опашното кормило се управлява от GPS-a и затова няма нужда от жироскоп. Вярно е, че управлението е доста по-грубо и силен вятър може временно да промени курса, но все пак това не е хеликоптер и няма нужда да се отреагирва на милисекундата. По принцип при FPV-то всички команди трябва да са много плавни, за да не се влоши визията на заснемания клип. Поради тази причина бързата реакция на опашното кормило е неприемлива. Нуждаем се от управление, което да извършва завоите много бавно, което пък от своя страна означава, че един евентуален жироскоп ще работи само в началото на характеристиката си, където много трудно се отделя сигнала от шума. Това предполагам са и доводите, които са довели до отказването от YAW жироскоп. Просто той не може да бъде достатъчно полезен при режимите на работа, за които е предвиден FPV модела.
    Росимир Матеев

  5. #5
    Потребител
    Регистриран
    Sep 2010
    Живее в
    Варна
    Мнения
    52

    Quote Originally Posted by nickarsow View Post
    Още един въпрос:
    Защо жироскопите са само 2, а не 3 ? По принцип се осъществява ROLL, PITCH и YAW стабилизация. Коя липсва ?
    Има два модела IMU на DMD, единият е IMULRSB1 и е подходящ за самолети и хеликоптери със собствен жироскоп на оста YAW, в този модел от трите оси няма жироскоп на оста YAW.
    Click image for larger version

Name:	YawPitchRoll.jpg
Views:	981
Size:	45.0 KB
ID:	4498


    Другия мидел IMULRSP1 е за професионална употреба в FPV и UAV, самолети, хеликоптери, квадрикоптери, мултикоптери(мулти роторни) и др. радиоуправляеми апарати, при които е необходима и визуализация на отклоненията и стабилизация по оста YAW.
    Поздрави.

  6. #6
    Потребител
    Регистриран
    Sep 2010
    Живее в
    Варна
    Мнения
    52

    Обхват на системата LRS 869-911MHz

    Здравейте, поради проявения интерес относно обхватите на системите LRS и разтоянията, на които може да се лети безопасно, бих искал да споделя информацията предоставена ми от производителя, която също е изложена в неговата WIKI страница.
    Има няколко серии LRS на DMD с различни характеристики и различни приложения, хоби, професионални и военни приложения(с оганичена продажба и се изисква разрешение от испанските власти).
    Различните серии се различават по цветните етикети на приемниците и предавателите.

    Червена серия: 7-11km, предназначени за хоби(Предавателя не се произвежда от 2011г)
    Зелена серия: 12-22km, хоби висок клас или професионална употреба(Предавателя не се произвежда от 2011г)
    Синя серия: 18-72km професионална употреба
    Виолетова серия: 70-172km професионална или военна употреба
    UXLRS: 200-600Km Експериментален.

    Сравнителни таблици на приемници и предаватели:
    Click image for larger version

Name:	Tabla_comparativa_2009.jpg
Views:	1821
Size:	129.5 KB
ID:	4501

    Примери с комбинации предавател и приемник от различни серии:
    TX Син(500mW) с RX Червен: 85Km (RX Чевен няма филтър RF)
    TX Син(500mW) с RX Зелен: 170Km (Ако е двупосочен, телеметрията ще бъде ограничена до 5-10 Км макс, което се се дължи на ниската изходна мощност на приемника 10mW)

    Пробите са били направени с антена SMP-918-9 (9dBi) на предавателя и антена onmi 5dBi монтирана на самолета.

    Тип на полета и обхват според покритието LRS Червена серия(Спряно производство 2011):
    • Сигурен полет: < -92dBm (100% пакети) разстояние 5.8Km
    • Нормален полет: < -101dBm ( 95% пакети) разстояние 7.0Km
    • Краен полет: < -106dBm ( 15% пакети) разстояние 11.6Km.

    Тип на полета и обхват според покритието LRS Синя серия:
    • Сигурен полет:< -92dBm (100% пакети) разтояние 23Km
    • Нормален полет: < -101dBm ( 90% пакети) разтояние 46Km.
    • Краен полет: < -107dBm ( 15% пакети) разтояние 70Km.

    Тип на полета и обхват според покритието LRS Виолетова серия или комбинация на TX Син(500mW) с RX Зелен:
    • Много сигурен полет: < -92dBm (100% пакети) разтояние 23Km
    • Сигурен полет: < -101dBm (100% пакети) разтояние 46Km.
    • Нормален полет: < -110dBm (90% пакети) разтояние 92Km.
    • Краен полет: < -117dBm ( 15% пакети) разтояние 170Km.

    Тези таблици служат само като отправна точка, според условията, модела на приемника, положението и монтажа на оборудването, могат да варират значително.
    Поздрави.

  7. #7
    Потребител
    Регистриран
    Sep 2010
    Живее в
    Варна
    Мнения
    52

    Ето как съм си окомплектовал моята система, готова за враждане в самолети с кух фюзелаж. Първо върху летвичка от тънък щперплат залепих елементите с двойнозалепяща лента.
    Click image for larger version

Name:	IMGP0731.jpg
Views:	1767
Size:	174.9 KB
ID:	4516
    След това свързах всичко по схемата и оставих конекторите готови за включване към съответните места. Над спийд контролера изведок кабелите отиващи към кабината(за двете серва на камерата, за видео камеерата и GPS антената) и кабелите за батериите. Назад отвадох удължител за включване на батерията за видеото, която се намира отзад в опашката, конекторите за задните сервомашинки на опашката, конекторите за стабилизиращата система и конектотите за задните светодиоди. На горе събрах в друг сноп конекторите за крилото(алерони и светододи на краищата на крилете). Накрая се получи един доста прибран пакет:
    Click image for larger version

Name:	IMGP0740.jpg
Views:	1717
Size:	207.9 KB
ID:	4513Click image for larger version

Name:	IMGP0742.jpg
Views:	1739
Size:	209.2 KB
ID:	4514Click image for larger version

Name:	IMGP0739.jpg
Views:	1710
Size:	206.9 KB
ID:	4515

    Иначе би изглеждало по този начин:

    Click image for larger version

Name:	BG.jpg
Views:	1770
Size:	199.2 KB
ID:	4517

    По този начин пакета лесно се изважда за актуализации.

  8. #8
    Admin Аватар на Mateev
    Регистриран
    Dec 2009
    Живее в
    гр. Габрово
    Мнения
    1 431

    Така, както си наблъскал всичко на едно място, ще имаш сериозни проблеми с обхвата. Възможно е дори схемата ти въобще да не проработи. Основният проблем при монтажа на FPV оборудването е гарантирането на колкото се може по-малко взаимни смущения. За да стане това, най-важното е да има колкото се може по-голямо разстояние между ИЗТОЧНИЦИТЕ НА СМУЩЕНИЯ и устройствата, които могат да бъдат смутени.

    ИЗТОЧНИЦИ НА СМУЩЕНИЯ СА:
    - Видеопредавателя
    - Спийд контролера
    - Електромотора

    ЧУВСТВИТЕЛНИ УСТРОЙСТВА, поддаващи се на смущения са:
    - GPS приемника
    - Приемника на управлението

    Най-силен източник на смущения е Видеопредавателя и като такъв той трябва да се разполага колкото се може по-далеко от останалата електроника. Най-добре е да се сложи на опашката или още по-добре в края на едно от крилата. Камерата, заедно с OSD-то (и GPS-a) е най-добре да се сложи в края на другото крило. Така се осигурява максимално разстояние между GPS-a и видеопредавателя, и в същото време се балансира тежестта по периферията на двете крила. Приемника на апаратурата може да е в центъра на самолета (при останалото оборудване), но антената му също може да бъде изнесена с коаксиален кабел в крилото при GPS-a.

    До тук добре с постигането на максимална отдалеченост, но остава проблема с дългите кабели, които се разхождат из целия модел. За да се намалят смущенията в тях, трябва да се използват екранирани (или коаксиални) кабели за сигналните проводници и LC филтри за захранващите проводници. Проводника на масата трябва да е колкото се може по-дебел или ако може дори да е широка шина, разпростираща се по целия модел.
    Росимир Матеев

+ Ново Мнение

Информация за темата

Users Browsing this Thread

В момента 1 потребители разглеждат тази тема. (0 регистрирани и 1 гости)

     

Подобни теми

  1. Replies: 32
    Последно мнение: 22.02.2013, 20:59

Ключови думи за тази тема

Вашите права за публикуване

  • Вие не можете да създавате нови теми
  • Вие не можете да пишете мнения
  • Вие не можете да прикачате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си
  • BB code е Включен
  • Smilies са Включени
  • [IMG] кода е Включен
  • HTML кода е Изключен