Нещата бавно вървят към своя финал.
Паралелно с модела е време да подготвя и "неговия" куфар.
Обяснявам: с течение на времето установих, че всеки един модел има специфични нужди що се касае за инструментариума. Добавяйки различни аксесоари, части, инструменти се оказах пред непосилната задача да мъкна огромен куфар с инструменти, повечето от които не използвам. И когато ми се наложи да ползвам нещо за конкретен модел се налага да ровя дълго време, докато го открия.
Например един от по-големите ми модели се нуждае от специално преправена отвертка със силиконова шлауха на върха. С помощта на този саморъчно направен "инструмент" (и само с него!!!) мога да сваля или монтирам капотажа. Тази отвертка се ползва само за това предназначение, защото не става за друго... ща, не ща - трябва да я мъкна...
Затова от няколко години насам, реших да разпределя товара и да нося със себе си само най-нужното, но в същото време да не бъда сварван неподготвен. Реших вместо да мъкна един огромен куфар, да си комплектовам отделен малък куфар за всеки един модел, който да съдържа само най-необходимото.
По този начин, когато отивам да пускам даден модел, заедно с модела взимам съответния куфар и в него има всички инструменти, които биха послужили за пълно разглобяване/сглобяване на модела , както и всички евентуално необходими аксесоари и резервни части.
Ето куфарчето за Катаната:
Започвам лека-полека да го оборудвам. Понеже инструментите в тези куфари не са подложени на интензивно натоварване, мога да си позволя да купя по-евтини от близкото "левче". Няколко чифта клещи, две-три отвертки, комплект имбуси (няма нужда от цял комплект, а само от тези, които могат да послужат по модела и мотора), ключ за свещи и за витло и т.н.
Резервно витло, резервна запалка, малко силиконов шлаух, нож, лепило...
Два пълни комплекта винтчета, болтчета, шайбички. Всичко, което го има по модела като крепеж, ще бъде добавено в куфара, умножено по две:
Горните отделения ще бъдат запълнени с крепежните комплекти, силиконов шлаух и резервни свещи. Отделението, в което ще сложа шлаух, ще съдържа САМО шлаух. Целта е да не се отваря излишно и да се запрашава резервния горивопровод.
Така и така съм захванал "организационната част", реших да си направя и ремък за новия предавател. Всичките ми предаватели имат свои ремъци, които изработвам сам. В случая използвам неупотребяван ремък от комплекта на стара видеокамера:
Карабинката умишлено е с такава форма. Предотвратява случайното докосване на тримерите по време на пренасяне на апаратурата за ремъка.
![]()






Цитат