PDA

Виж пълната версия на : Самоделен ВЕС



Gogo55
02.03.2011, 22:09
Дойде време да си направя един ВЕС които да ми дава точни и стабилни 5V с поне 4-5А за захранване на повече сервомашинки и приемника от батерии с напрежение над 10V/3 или 4 липолки/.Схемата е идиотски лесна и я използвам от много години за всякакви видове захранвания като се почне от сложни цифрови устройства и се свърши с най-елементарни където се иска някакво точно напрежение.Входното напрежение трябва да е изправено и филтрирано, или от акумолатор, и да е с поне 2V по високо от изходното, но не повече от 30V/за тази схема от 4V до 30V.Изходното напрежение зависи от стоиноста на резистори R3 и R4.На снимката съм дал тяхните стоиности за напрежение от 5V за бордната електроника и за 1,5V за подгряването на свеща при ДВГ.Резистора R2 може и да не се слага-неговата роля е да "грее" ако се даде на късо плюса и минуса по невнимание за да не изгори транзистора.От мощноста на транзистора зависи изходната мощност-този транзистор го дават по даташиит до 15А60V.При консумация над 4-5А започва да грее и си иска радиатор.Една стандартна сервомашинка дърпа около 0,4А за информация.
Най-много полза обаче имам от стабилизатора за 1,5V защото от него мога да си подгрявам свеща на ДВГ от всеки един акумолатор-като се почне от този които е на борда на леталото,мине се през резервните батерии които нося в куфарчето и се свърши с акумолатора на колата.Свеща на ДВГ дърпа около 4А при 1,5V.
Другото предимство на дадената схема е че ако успоредно на R4 се сложи потенциометър със стоиност от 5К до 10К то чрез неговата врътка може да се получава регулиращо се изходно стабилно напрежение от 1,5 V до почти колкото е това което подаваме за вход с достатъчна мощност.Единствено трябва да се следи температурата на радиатора и ако има нужда/при над 50С/ да се смени с по голям, или да се подпомогне охлаждането му с малък вентилатор. Ако слагаме резистора R2 /аз съм го сложил само на едната от двете схеми/който трябва да е достатъчно мощен, то трябва също така да подложим изолационна подложка под LM317T или да използваме два отделни радиатора.Тъи като цялата схема се състои от няколко детаила на кръст дори няма нужда да се прави и платка за нея-пак си работи.Ако махнем от схемата R1,R2 и транзистора то пак имаме стабилизатор на каквото напрежение го нагласим от стоиностите на R3 и R4, но вече мощноста е до 1,5А при LM317T, или до 1А при LM317.

Gogo55
02.03.2011, 22:45
Тука снимка на ВЕС до 1,5А-работи си добре при 4 стандартни сервота+приемник, радиатора грее но не е фатално и поради това няма нужда от транзистора и още два резистора.Изпълнението е само от LM317T и два резистора 330 ома и 1К.Захранването на борда е от 3 или 4 липолки.
Редактирам си мнението днес 26.ІІІ.2011г., тази схема само с LM317T без транзистора не е надежна и чат пат дава отсечки при 4 сервота!При 4 сервота днес измерих консумация от 1,5А и радиаторчето застрашително греее.Не я препоръчвам изобщо за повече
от две стандартни сервота!

nickarsow
02.03.2011, 23:10
Гого,
Нали се сещаш, че това не е BEC ( Battery Elimination Circuit ), а просто аналогов стабилизатор на напрежение :wink: Този тип схеми може да "издои" акумулаторите до (Vout+1,25+0,6)V и няма кой да я спре.
Проблема в случая е, че цялата мощност която разсейват резисторите, интегралния стабилизатор и разширителния транзистор, грее ..... атмосферата....
При тоци над 1-1,5А, най-разумно е да се прави DC-DC Buck преобразувател, защото загубите са под 10%.
Аз много харесвам чиповете на National Semiconductors. Те са много качествени, гамата е голяма и не са скъпи. На сайта им има прекрасен софт за онлайн смятане на импулсни преобразуватели - нарича се Webench Designer - http://www.national.com/analog .

Gogo55
02.03.2011, 23:14
Даи готова схема, че аз за по лесно си играя така както съм описъл :)

nickarsow
02.03.2011, 23:21
Линка, дето съм дал прави схема, спецификация, симулация, Фурие анализ......абе почти всичко, което е необходимо. Само попълваш табличката за желаните токове и напрежения и софта ти предлага няколко алтернативи, дори ти смята и цената. :wink:

nickarsow
01.06.2011, 09:10
Здравейте момци,
Ето ви нещо много интересно, лесно изпълнимо и достатъчно компактно за постигане на токове над 3...4...5А.

http://www.national.com/en/power/simple_switcher/power_modules/products.html
http://www.national.com/ds/LM/LMZ23605.pdf

С тази серия чипове можете да си спретнете лесно импулсни стабилизатори на 5V за доста сериозни тоци. При КПД от порядъка на 88-90%, аналоговите стабилизатори, въпреки цената им, можете да ги отпишете.

ПАЦО
07.06.2011, 18:50
А може да си сковете и сами импулсно стабилизаторче само с едно таймерче 555 , мос-фет-че, дроселче ,шоткаво диодче и кндензаторче... напрактика за всякакъв ток и напрежение... и това за няколко стотинки:wink::laughing:

Gogo55
07.06.2011, 21:23
Мда, ето схемата и моето и повторение.Схемата е свалена от братята руснаци от китаиско купешко съндъче.В интерес на истината поне 5 дена ходя на полето без да се налага да зареждам батерията с която я храня-6 клетки от лаптоп по 3000ма :laughing:

ПАЦО
08.06.2011, 06:42
поне 15 години вече ползвам подобна схемотехника и не съм имал проблеми, въпреки ,че предпочитам където е възможно да ползвам линеини стабилизатори въпреки ниското кпд заради импулсните смущения и шума....
Междо другото точно тази схема не ми харесва, има нещо сбъркано в нея:):):)

nickarsow
08.06.2011, 08:48
Така е, доста сбъркана схемотехника ... доста несериозна за захранване на скъпи приемници и сервомашинки. Примерите в пост #6 ги дадох именно с тази цел - много добро регулиране, никакво тегло, нищожни импулсни шумове, приемлива цена за токовете, които могат да се "доят" от него. При 3А-овите линейни стабилизатори, цялата разлика между захранващото напрежение и 5V, умножени по тока, който се тегли, отива да грее атмосферата, респективно модела....да не му е студено...:laughing:
Скоро ще получа няколко чипа, ще им разработя платчица, ще ги тествам и ще постна инфо как се държи желязото ... барабар със съответните осцилограми.

Gogo55
10.06.2011, 16:36
Скоро ще получа няколко чипа, ще им разработя платчица, ще ги тествам и ще постна инфо как се държи желязото
Ай като направиш нещо работещо го постни тука и тогава коментираи.Иначе така с едни голи даташиити дето даваш линкове точно никои нищо няма да си направи.Нивото на повечето моделисти е такова че да вземат два три елемента на кръст и да ги споят в едно цяло нещо наречено устройство-това съм го пуснал точно за тази част от моделистите-може би направих грешка обаче. Всички знаем че една и съща схема може да се реализа по много начини и със много елементи, в това спор няма.Иначе разбрах че квото съм направил е ужасно гадно и тъпо и много сбъркано, въпреки че ми върши работа и се прави лесно от всеки без да има нужда от две виши за да го оживи.Аз го правя така както съм го описъл и за мене си е добре, мога да ги направя тези неща по още поне 10 начина, мога да вкарам лцд дисплей и микроконтролер със моя собствена програма която ще напиша за една вечер, която да управлява и отчита всеки един показател за който се сетиш но не виждам смисъла да използвам телескопа хабъл за да си наблюдавам детето в детската градина какво прави. Разбирам че е твой дълг да обявиш на човечеството чрез форума че не е правилно така ами онака :ae:, но също така не разбирам след като не показваш, нито си направил нещо което и да е работещо къде се вреш, или просто изпитваш непреодолима нужда да покажеш на всеки колко много разбираш и можеш да четеш даташиити на ханглииски език.

nickarsow
10.06.2011, 18:30
Гого,
Извинявам се, че съм накърнил болното ти самолюбие, но не поствам "само голи дейташитове". Просто работя с микроконтролери и светодиоди, което е довело във времето след себе си до използването на много от DC-DC преобразувателите на National и TI. Повечето от схемите/datasheets, които съм постнал са тествани/използвам ги. Целта на подобни постове е не да се изхвърляме пред колегите, а да им покажем читави решения, а не такива, от които после да плачат. Предполагам две мнения няма.
А що се отнася до меренето на п*шки.....с електроника се занимавам от 1972г. а магистратурата ми по електроника е от 1987. Няма да занимавам аудиторията с изобретенията ми в областта на оптическите датчици и клавиатури.

Gogo55
10.06.2011, 18:36
Браво радвам се за тебе, може би трябва да изтрием всички други постове на тема електроника и да оставим само твойте щото са най-убави.

Gogo55
10.06.2011, 18:53
Я по добре админа да ми триине темата нацяло и завинаги щото ми писна да ми се обяснява как не трябвало да се прави и как е грешно това.Ще правя квото си искам и както си искам, но нема да го описвам тука и готово всички ще сме щастливи :cool:, колегата ще дава напътствия за наи правилния ВЕС и най-правилното захранване щото е дърт авиомоделист по неговите думи.Всички производители на LM317T да ходят да се гръмнат някъде.А добрите моделисти си купуват ВЕС със 7805 от китай и нищичко не правят :laughing:

ПАЦО
10.06.2011, 20:24
Абе хора какво ви става? С LM317 два в паралел има фабрично изработени БЕК-ове,импулсни, лоу дроп и тн. също се използват масово , всеки има право да си използва схемотехника която си му е по душа и джоб!!!А схемичката наистина не ми харесва и ще кажа какво точно, не ми харесва резистора в геита на мос -фета стойноста му е много голяма както и резистора който е в същата верига към плюса на захранването и нещо не ми харесва силовата част , огледай там около дросела, диода и мос-фета и къде е точно изхода.... и тези двата резистора дато са опаралелени с амперметъра не трябва ли да са свързани в една верига за максималнотокова защита?:win:Това по скоро прилича на ШИМ за накална свещ или нещо такова ....

Gogo55
11.06.2011, 00:12
А схемичката наистина не ми харесва и ще кажа какво точно, не ми харесва резистора в геита на мос -фета стойноста му е много голяма както и резистора който е в същата верига към плюса на захранването
Пацо , има си причина вервай ми, това с двата резистора е делител на напрежение щото схемата на всичкото отгоре е и глупако устойчива-тоест ако с нея работи идиот и пусне по високо напрежение да не се притесняваме че нещо ще и се случи...Не трябва да се разглежда като отделни модули, а като едно общо цяло принципа и , поне в този случай.По принцип работи добре и изходното напрежение може да се регулира в доста широки граници.По принцип това не са мой схеми аз само съм ги повторил и съм доволен, нито съм адвокат на тези които са ги измислили нито ме интересува кой какво мисли, просто си казах мнението, а то е че са лесни за направа, елементите струват жълти стинки и ги има навсякъде-не се чакат да дойдат от некъде си, и са тествани от мене, и за доказателство даже ги снимах.
Абе не ми се занимава вече с глупости, схемите са възможно най-простите и наи евтините които да вършат работа, ей на аз ги ползвам и още не съм разбил самолет заради тях.
Дъртия авиомоделист от 72г ще пусне най-правилния ВЕС дано не е лампов само :laughing: че кат гледам коя година е учил електрониката малко се притесних, не за друго ами щото и аз ще одъртея ама дано не изкуфея.Па и светодиоди мига с микроконтролери начи е сериозен нема да ни излъже я. Ся вече таз година ли, догодина ли, човеко чака платки и чипове ама като дойдат ще ги пусне нема де да оди.Ще чете даташиита и ще прави.После ще ги тества и ще ни покаже как се прави ВЕС.И нема нужда да си прави отделна тема където да покаже това което е направил, в тази тема дето аз съм отворил може спокоино да си пише, то лошо няма да се осерат темите на другите хора, нал не са негови.

sides
11.06.2011, 00:55
всички разбирате ..... а се карате ... думи .... но остава ... нещо лошо .... ЗАЩО .... а Е , форум за моделизъм :tres::tres: Извинявам се , за офф топика :sad:

ПАЦО
11.06.2011, 06:40
Пацо , има си причина вервай ми, това с двата резистора е делител на напрежение щото схемата на всичкото отгоре е и глупако устойчива-тоест ако с нея работи идиот и пусне по високо напрежение да не се притесняваме че нещо ще и се случи...Не трябва да се разглежда като отделни модули, а като едно общо цяло принципа и , поне в този случай.По принцип работи добре и изходното напрежение може да се регулира в доста широки граници.По принцип това не са мой схеми аз само съм ги повторил и съм доволен, нито съм адвокат на тези които са ги измислили нито ме интересува кой какво мисли, просто си казах мнението, а то е че са лесни за направа, елементите струват жълти стинки и ги има навсякъде-не се чакат да дойдат от некъде си, и са тествани от мене, и за доказателство даже ги снимах.
Абе не ми се занимава вече с глупости, схемите са възможно най-простите и наи евтините които да вършат работа, ей на аз ги ползвам и още не съм разбил самолет заради тях.
Дъртия авиомоделист от 72г ще пусне най-правилния ВЕС дано не е лампов само :laughing: че кат гледам коя година е учил електрониката малко се притесних, не за друго ами щото и аз ще одъртея ама дано не изкуфея.Па и светодиоди мига с микроконтролери начи е сериозен нема да ни излъже я. Ся вече таз година ли, догодина ли, човеко чака платки и чипове ама като дойдат ще ги пусне нема де да оди.Ще чете даташиита и ще прави.После ще ги тества и ще ни покаже как се прави ВЕС.И нема нужда да си прави отделна тема където да покаже това което е направил, в тази тема дето аз съм отворил може спокоино да си пише, то лошо няма да се осерат темите на другите хора, нал не са негови.Гого, при тези стоиности на тези резистори мос-фета не се отпушва правилно!!!!Знаеш за капацитета на гейта , и знаеш ,че за да отпушиш бързо транзистора трябва баш ток да мине ,че и някоя ускоряваща верига да се сложи(като едно диодче паралелно на гейтовия резистор наопаки например)или едно п-н-п транзиторче или направо да се ползва специализиран драйвер за целта(може да сае изгради от комплиментарна двойка транзистори работещи в схема общ колектор....)аз само казвам мнението си и евентоално какво аз бих направил в този случай бих намалил резисторите R3 и R4 до максимум 100 ома даже бих направил R3-47 ома и паралелно на него бих поставил един едноамперов шотки диод наобратно и моляте обърни внимание на изхода на схемата там където е означен максималния ток може да бъде не повеч е от 200-300мА а и напълно обезмисля всичко...И пак те питам сигурен ли си че това е импулсен BEC а не импулсен регулатор на обороти за постоянотоков двигател или регулатор с ШИМ за управление на подгрева на ДВГ, А МОЖЕ БИ РЕГУЛИРА СВЕТЕНЕТО НА ЛАМПА С НАЖЕЖАЕМА ЖИЧКА КОЯТО СЕ ВКЛЮЧВА НА МЯСТОТО ОЗНАЧЕНО С ,,PLUG,,?

Gogo55
11.06.2011, 10:48
Сори Пацо не ми се занимава, нито ми се пише повече на тази тема.Чакам дъртия моделист да пусне най-правилните видове устройства, а ние само да цъкаме с език изпаднали във възторг и възхищение и да ги повтаряме на воля.

ajcinema
11.06.2011, 11:33
Хора, що се ритате по кокалчетата?

Що просто всеки от вас не си публикува схемите в отделна тема и точка?
Пък който реши да си прави електроника, да си взима сам решението къде да чете и сам да си блъска главата!?

Аз лично не вярвам да има в цялата България повече от 10-тина моделисти, дето ще тръгнат сами да си правят ВЕС или спийд, ама това е друга тема.

nickarsow
11.06.2011, 19:04
Матеев,
Моля те изтрий писанията ми в темата, за да не я "цапам" с постове под нивото и.
....Все пак нали "все още" работя с радиолампи...:laughing:

ПАЦО
11.06.2011, 22:17
Матеев,
Моля те изтрий писанията ми в темата, за да не я "цапам" с постове под нивото и.
....Все пак нали "все още" работя с радиолампи...:laughing:А аз си харесвам радиолампите, да ти се намират няколко ECC83 случайно?

sides
12.06.2011, 02:19
ПАцо , с целия ми респект към теб ... сега очаквам да постнеш и схема за подгряването ... с Ли-По :ae:



П.С. хубаво е , нали : http://www.youtube.com/watch?v=LKbkpokQ-hE&feature=related

ПАЦО
12.06.2011, 07:01
ПАцо , с целия ми респект към теб ... сега очаквам да постнеш и схема за подгряването ... с Ли-По :ae:



П.С. хубаво е , нали : http://www.youtube.com/watch?v=LKbkpokQ-hE&feature=related

Той Гого я я постнал, на мястото на ПЛУГА закачаш свеща при намален на минимум потенциометър, и калибрираш визуално системата като си правиш белези по потенциометъра и наблюдаваш цвета на подгревната свещ , бележиш си два режима на работа :при палене и работен режим който подържа свеща нагрята докато работи мотора и така се подобрява динамиката му....да обесня просто , с потенциометъра се променя коефицента на запълване на изходния импулс а ефективната стойност на напрежението е захранващото напрежение по коефицента на запълване , по този начин от всякакво напрежение може да получиш всякакво друго стига да е по малко.....:wink::win:По този начин може да се контролира прецизно мощноста отдадена върху товара .А ако сложиш и подходящ термо резистор на подходящо място може да регулираш динамично температурата на свеща във функция от температурата на главата на мотора...

soton
23.02.2012, 19:49
Руснаците са известни с техните схемни решения,които трябва да се копират мо та мо иначе не тръгват.Тази схема сигурно работи добре и си пише че е за свещ.

А бе я ми кажете какво точно трябва да прави един ВЕС,пък аз ви обещавам да ви дам някои схемни решения че ме сърбят ръцете да хвана поялника.А ако някой от София има разни такива повредени електроники от моделизма и ми ги предостави ще ми е интересно да се поровя в тях и да побългаря нещо.

Mateev
23.02.2012, 20:18
BEC е аналогов или цифров (импулсен) стабилизатор на напрежение със защита против късо съединение на изхода и защита на входа против преразреждане на LiPo батерията. За тази цел трябва да има някаква логика за детектиране на броя на LiPo клетките.

Обикновенно спийд контролерите се комбинират и с BEC. Изходното напрежение на BEC-а обикновенно е 5 или 6V, като стойността му зависи от едно джъмпърче.

BEC-овете се правят за 2, 3, 5 или 8 A изходен ток, като както вече разбра, методи за охлаждане не се предприемат. Разчита се по време на полет въздуха да го обдухва.

Има BEC-ове, които увеличават входното напрежение, има и които го намаляват (те са по-масови). Комбинираните са изключителна рядкост.

Повишаващи:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__11784__TURNIGY_Voltage_Booster_for_Servo_Rx_1S_t o_5v_1A_.html
http://www.foxtechfpv.com/foxtech-super-mini-adjustable-stepup-dcdc-p-183.html
Намаляващи (най-масовите):
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__6233__TURNIGY_8_15A_UBEC_for_Lipoly.html
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__4319__TURNIGY_3A_UBEC_w_Noise_Reduction.html
http://www.foxtechfpv.com/foxtech-heavy-duty-3a-stepdown-regulator-naked-p-201.html
Комбинирани:
http://www.foxtechfpv.com/foxtech-auto-stepupdown-regulator-naked-2a-p-200.html

sides
24.02.2012, 01:18
според мен си зависи от качеството на изпълнение на съответната платка :)

Mateev
24.02.2012, 05:33
Не ти ли се е случвало като кацне самолета и BEC-a или спийд контролера да е толкова прегрял, щото да му е паднала капачката? Или пък докато си правиш експерименти на масата така да прегрее, щото при случайно пипане да те изгори?

КПД-то на тези импулсни преобразуватели е от порядъка на 80% до максимум 90%. При 15-20W консуматори може да се очаква около 3-4W топлинна енергия, която може да загрее радиатор с площ 20 кв.см. до 60-80 градуса. Е да, ама радиатор НЯМА и ако няма и обдухване, прегряването на електрониката е 100% сигурно.

Да и аз съм виждал студени BEC-ове и спийд контролери, но това е при малките моделчета на самолети и хеликоптери, където всички сервомашинки, взети заедно, имат консумация под 1A.

soton
24.02.2012, 21:24
Значи това е импулсен стабилизатор с мощност да кажем 50 вт,който ако е добре изчислен може и да не грее.А как разбира колко са клетките на входа че да ги следи по напрежение или се прави конкретно за определен брой?

Mateev
24.02.2012, 22:03
Естествено всеки един BEC си има документация, в която се казва колко е разрешения брой клетки. Нямам представа как се извършва Autodetect-а, но знам, че го има. Затова и по-долу ще обясня как бих го направил аз.

Малкото на брой клетки (2, 3 или 4) лесно се детектират, тъй като липсва неопределеност. Напрежението на една LiPo клетка се изменя в диапазона от 3.5 до 4.2V. Ако се направи някаква таблица на Excel би могло да се намери 100%-ова сигурна корелация между напрежение на празен ход и брой на клетките.

Освен това се предполага, че моделиста вече е направил проверка на батерията и към момента на включване на BEC-a тя е била или напълно заредена, или с достатъчно голям заряд в клетките, за да се осъществи текущия полет. Следователно за долна граница на напрежението би могло да се приеме дори и 3.8V.

Допълнително може да се използва знанието, че моделистите обикновенно използват за бордови батерии или 2S или 3S.

И не на последно място - ако BEC-a е комбиниран със спийд контролер, обикновенно си има програматор, с който броя на клетките се указва експлицитно.

Ами това е цялата информация, която аз бих използвал, ако ми беше възложено да измисля програма за Autodetect на броя на клетките. Ясно е че с нарастването на броя на клетките има шанс да сбъркам с една клетка, но дори и това да се случи, това няма да повлияе на верния момент на изключване, тъй като той е много разтеглив от гледна точка на напрежението. Използва се факта, че в края на разряда на една клетка волтамперната характеристика е много стръмна - почти отвесна. На практика една клетка е изтощена на 95% когато напрежението спадне под 3.5V. От тук нататък характеристиката започва да пада много бързо и 0% заряд е чак на ниво 2.5V. Дори и да сбъкам с Автодетекта с 1 или дори с 2 клетки при голям техен брой, това само ще повлияе на напрежението на изключване. Има ли обаче някакво значение дали ще изключа батерията на 3.3 или на 2.5V. Просто човек трябва да види S-образната характеристика, за да осъзнае, че под 3.3 V е все тая - батерията вече работи на изпарения и едва ли е останал повече от 0.5% заряд. Ако го погледнем като време на полета - става въпрос за няколко секунди повече или по-малко.

Penev
25.02.2012, 02:14
Значи това е импулсен стабилизатор с мощност да кажем 50 вт,който ако е добре изчислен може и да не грее.А как разбира колко са клетките на входа че да ги следи по напрежение или се прави конкретно за определен брой?
Само някой бекове правят това, което е описал Матеев. Повечето устройства BEC (импулсен или аналогов стабилизатор на напрежение) изобщо нищо не следят. Работят си докато могат без да се съобразяват какво им идва на входа.
Вероятно се досещате защо е така. Доста по-евтино и разумно е бека да работи докато може и да съсипе някоя батерия отколкото да ти резне захранването към приемника и да те остави без управление.
Обикновено спийд контролерите следят напрежението на батерията. Като им се задават и куп други параметри. При тях има процесорче, което прави сметките, грижи се за управлението на мотора, състоянието на клетките и т.н. Изпълнява десетки алгоритми, като се съобразява с параметри възможни за определяне от потребителя. При някой модели контролери има възможност за свързване на всички клетки от батерията, към контролера. По този начин контролера следи всяка клетка и изпълнява, конкретен алгоритъм зависимост от желанието на потребителя. Разгледай това. (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uploads/113002679X16958X28.pdf)

Gogo55
25.02.2012, 04:04
Примерно при спеед контролер който съм направил за трифазен двигател бека ми е от най обикновенна LM317Т която освен че храни серво машинките храни и МК. При пад на батерията рязко с повече от 3V обаче МК я следи постоянно и веднага ми намалява оборотите на трифазния двигател до максимални 6000 об/мин, без значение дали ръчката за газта е на 1/2 или на макс от хода си. По време на полет когато видя че съм дал около или над половината газ, а самолета нещо е муден, и не си променя оборотите то ми е ясно че батерията е към края си. Знам обаче че имам едно поне 2-5 минути време още макар и със ограничен по скорост самолет да се приготвя и да си кацна нормално, даже да направя и два три захода при нужда преди да падне тока под 9,5V и да ми спре двигателя, но ще остане ток за трито мини серво машинки -при тях вече докато има ток ще работят. Така съм преценил едно време де когато използвах и ел тяга, сега вече не съм фен на електричките и си карам само на двг. На този клип се вижда как се опитвам да дам горна, ама самолета едвам едвам има силичка да държи хоризонталата-значи трябва да се каца, или казано по друг начин нема тоци, искаш не искаш след не повече от 5 минути ще си на земята.
http://vbox7.com/play:b693175d

ПАЦО
25.02.2012, 12:14
Ето читава схема на ВЕС, принципа е Low Drop КПД-то е около 90% максималния ток зависи от максималния ток на МОС-ФЕТ-а напрежението на изхода може да се регулира като се променя отношението на R3 и R4 , както виждате има обратна връзка по напрежение реализирана с регулируемия източник на опорно напрежение TL431 и оптрона, което го прави доста стабилен в широк диапазон на натоварване...

soton
08.04.2012, 06:44
КПД-то може да стигне 90 % при минимален товар - иначе си е обикновен параметричен стабилизатор на който КПД-то зависи линайно от твара.
Само импулсните захранвания могат да работят с постоянно КПД в много широк диапазон на изменение на изходния ток и мисля че не се използват масово защото излъчват широк спектър хармоници,които при лош монтаж и без екранировка ще ошашавят високочетотната част.А ако се изпълнят качествено ще тежат много.