Виж пълната версия на : Акробатче
Изрязвам страниците от 6 мм депрон.
Продължавам.
Започвам крилото.
Някой да не си помисли, че го правя в реално време!
Събота и неделя нащраках снимки, та да има да качвам, докато трае строежа.
По - късно ще покажа технологията за ускорено втвърдяване на лепилото.
Двете лепила, които съм показал
и като почне да побелява, нанасям върху мястото за лепене.
По - трудно е от директното нанасяне от човката на тубата, но стягането е доста по- бързо.
Крилото е готово.
Това е теглото му преди тиксоването:
А това е след обличане, максимално икономично, в смисъл малко застъпване на лентите:
Изкушавам се да го правя без покритие, но ще се цапа лесно...
Утре пак, че салатата чака!
:cheers:
Дойде време за тягите към кормилата.
Сега ще изшкуря и тиксовам тялото:
изшкурено и готово за облепване.
Облечено:
От 2 парчета шпетплат 1.5 мм изрязах рамата за мотора. Залепих ги и поработих с шкурката:
Дупките на челното ребро са с цел лепилото да контактува на по- голяма площ:
И после - лепило и тиксо:
Сега ще изчакам лепилото да стегне, за да монтирам мотора, контролера, батерия и всичко друго, за да определя точното място на крилото според ЦТ.
Пък и трябва да купя някоя пръчка топъл силикон за лепенето на крилото
Вече му се вижда края, останаха довършителни работи.
Намерих мястото на крилото според ЦТ и изрязах отворите в тялото. Затова не ги бях напртавил предварително. Замяза на самолет:
Следобед ще лепя крилото, машинката на елероните и щанги и рогчета.
Ала май сък допуснал скрита реклама...
Днес наслагах тягите за управление, залепих рогчетата на кормилата и центровах машинките.
Поставик капачетата на технологичните отвори за сервомашинките и ги залепих с топъл силикон.
Така напълно оборудван без батерия тежи 308 гр. В неделя, ако е хубаво времето, ще му направя сефтето.
Това е причината да правя лостчето на елероните по начина, който показах.
Идеята я взех от Дандо.
Предприел ли си някакви мерки за охлаждане на спийд контролера?
Може би някакви прикрити отворчета отпред и отзад на кутията с електрониката, за да се гарантира някаква циркулация на въздуха. От хеликоптерите знам, че спидовете греят яко въпреки интензивното обдухване от перката. Ако и при самолетите е така, то тогава би трябвало да се помисли за тяхното охлаждане.
Контролера е в тунела под носа:
steysi_gb
29.01.2010, 22:05
Поздравления! Пожелавам ти безаварийни полети.И аз понякога си мечтая за депронки,но си мисля че не е толова лесно управлението им....Може би трябва да започна с нещо изпитано ,защото едно е да караш корабни модели ..... Притеснението ми идва от това"горе-долу" - страшно непознато/по обясними причини/ Разглеждах и едни китайски сайтове за такива модели ,но идея си нямам кое е читаво от всички публикувани. Все пак от някъде трябва да се започна.
В Плевен модифицираме спиидовете като им слагаме допълнителен радиатор или както е най-добре според мен ,изхвърлям ламаринката и слагам истински радиатор съответно и силиконова паста на фетовете. Малко се вдига теглото но характеристиките се подобряват в смисъл не изключва термо защитата и контролера е поносимо топъл.
Честито за модела и безаварийни полети. Мисля скоро да се опитам са събера една депронка, но не съм се спрял на конкретен модел още. Ако някой може да даде предложение за начинаещ, сложността на изпълнение не ме притеснява.
Това което правите с радиаторите е много добре, също така силиконовата паста е изключително полезна за предаване на температурата. Но големината на радиатора няма особено значение, след относителното изравняване на температурата между него и източника на топлина, ако около радиатора не циркулира въздух. В затворен обем радиатора работи предимно с масата си. Това е така до момента на изравняване на температурата му с тази на източника, след този момент ползата от радиатора е нищожна. Ако циркулира въздух радиатора работи с площта си по която се обтича въздушния поток.
Така, че това не е маловажно. Доброто охлаждане и подходящата температура е важен параметър за правилното функциониране и КПД на мотор, спийд и батерии.
Определено трябва да се създава някакъв въздушен поток около спийда. Сега ходих да видя фабрични модели и установих, че с малки изключения това се спазва. Не се спазва само при микромоделите, но там токовете са не повече от 3-4 ампера.
Ето как става охлаждането на спида:
Зимата в снега на входа на въздуха се лепи тиксо, за да не се мокри вътре.
Вчера пуснах птичето и лети страхотно!
Тъй като е по - леко от старият модел, излита като ракета. На нож лети по - добре и планира чудесно. За съжаление, проблем с предавателя не ми позволи да летя колкото ми се искаше, но добре, че се разминах само със счупено витло.
С хартиеното тиксо затварям заборника за охлаждане, за да не влиза сняг.
При тез температури няма опастност нещо да прегрее.
Тялото. Който може, да си го начертае:
[
Вчера чудното време ми даде възможност да похвъркам доста.
Тиксото на заборника пази от сняг.
Самолетчето лети чудесно, планира много добре с леко подпиране с горна.
С винт 10/6 се опитва да виси, ама му преча!
xxx_joro_xxx
23.02.2010, 20:40
[QUOTE=muns;553]Вчера чудното време ми даде възможност да похвъркам доста.
Тиксото на заборника пази от сняг.
Самолетчето лети чудесно, планира много добре с леко подпиране с горна.
С винт 10/6 се опитва да виси, а
Ето клипче как се бори с вятъра:
Христиан 99
03.03.2010, 14:33
Разгледах темата от началото и разбрах последователността на сглобяване.А за начинаещи като мен снимките са от значение....Само не ми стана ясно крилото колко да е дълго 100 см или 90 см и от каква дебелина депрон се прави .Започвам го още утре,а и тате обеща да помага
Крилото бе 1000 мм, но го отрязах на 950. Всички размери са в мм. На чертежа на вертикалното кормило съм сбъркал една мерна линия, но баща ти ще се сети за какво става дума. Ако намеря чертежа, ще го коригирам. Депрона на крилото е 3 мм, останалите детайли са от 6 мм.
Успех!
Благодаря на milen.2000 от Казанлък! Показа ми как лети самолетчето ми, щото имам доста да тренирам упавление!
gabriel.dimitrov
22.03.2010, 15:37
планира много добре с леко подпиране с горна.
Това според мен е нормално- на планерите сигурно си виждал колко голям ъгъл на поставяне имат.
междудругото аз реших да пенсионирам моя депронен тренер след последен шанс в парка. Успях да направя няколко успешни полета и полетния ден завърши с леко кривната ос на безколекторника. Тялото е с много ремонти само опашката е непокътната. НО мисля да дам нов шанс на крилото като направя долноплощник (да е по акробатичен). Крилото е от депрон и май е доста наде 200 грама. 1 метър (ако се сещаш от другия форум "тренер мк 17 до електро"....
Според теб може ли да се направи модел с това крило или да правя ново по леко. Целта е моделче което да е малко леко и маневрено защото в града няма място а за да карам ДВГ самолетите трябва да се пътува с кола :tire2xe:
Мисля, че за 1 м е доста тежичко. Това го правя сега, размаха е 1.20, хорда - 210 и елерони още 35.
Още малко тегло ще качат елероните - от 6 мм депрон, машинката - 9 грамова и тиксото.
Мисля, че ще се включа в 150 - 160 гр.
Много е здраво на огъване и осукване, на първия ми тренер е почти същото. Съчалявам, че не снимах изработката.
Ако те интересува, питай.:smile:
Сега видях снимката на крилото, профила изглежда неестествено. Всъщност, най - дебелата част е на 33 процента от хордата с елерона.
gabriel.dimitrov
22.03.2010, 17:51
до колкото виждам е конструкция с ребра? Или греша. Иначе ако се направи крило от балса което се облече само с фоло може да стане още по леко но нали за депрони говорим.
Намери ме на скайп nik_611.
до колкото виждам е конструкция с ребра? Или греша. Иначе ако се направи крило от балса което се облече само с фоло може да стане още по леко но нали за депрони говорим.
Конструкцията е с 5 ребра от 6 мм на полукрило,един надлъжник от 6 мм по целия размах в най - дебелата част и втори зад него до половината на размаха. На старият ми тренер е точно такава конструкция и много бой изяде, докато се науча да летя. Ако искаш повече здравина, ламинирай надлъжника с 2 мм балса. Аз подсилвам слобката на полукрилата с балса 1 мм, хем да не се мачка депрона от ластиците. Всичко лепя с полиуретаново лепило, като в челния ръб слагам повече, без надлъжник. Като набъбне, самото лепило оформя нмого здрав ръб. Изкушавам се да не го облепвам, но ще се цапа много лесно.
Ето конструкцията:
Лепилото оформя много добри подсилващи пояси и е леко.
Колкото до балсата, не мисля, че клечковата конструкция е добра за тренер. Той е изложен на повече рискове от близки срещи и е добре да е по - еластична конструкцията. Правил съм и балсови конструкции, не говора наизуст.
Все пак, всеки има право на мнение и да експериментира!
gabriel.dimitrov
25.03.2010, 10:56
позната работа само че моя беше с 1 надлъжник. Отдолу и отгоре 3 мм силитрон(това намерих)
gabriel.dimitrov
25.03.2010, 11:25
Аз подсилвам слобката на полукрилата с балса 1 мм, хем да не се мачка депрона от ластиците. Всичко лепя с полиуретаново лепило, като в челния ръб слагам повече, без надлъжник. Като набъбне, самото лепило оформя нмого здрав ръб. Изкушавам се да не го облепвам, но ще се цапа много лесно.
Аз 'сглобката" центроплана го бях направих от шперплат 4 мм (тогавя нямах по тънък) а 2те централни ребра бяха много по широки от фибран; Крилото е най запазената част от самолета без никакви поражения и въпреки че сглобката се е развалила- сега се държи май само на фолиото; когато го стегна с ластиците към тялото нямах проблем и си летеше.
Ето го готово:
Площ на крилото 28.8 кв дм.
Получава се около 23 гр на кв дм. Май ще може да лети.
С фотоапарат на борда са около 29.5.
Поздрави от Чирпан, ето и моето творение http://elfy81.snimka.bg/hobby/samolet4e.487180.18001675
това самолетче е страшно маневрено и изклиючително стабилно във въздуха, поздравявам те за отли4ния модел!!!
Житото е идеално за приземяване:
Ето опит да снимам, докато карам:
Който е опитвал, знае, че не е лесно...
Ето клипче, снимано с фото, залепено с тиксо на шапката:
http://www.vbox7.com/play:2ac66f41&start=2
Оправянето на шапката се прави, когато самолета е по - високо!
Че трудно се синхронизират движенията на двете ръце!:laughing:
Малко от вчера:
http://www.vbox7.com/play:d2247229&start=0
Модела наистина се държи добре.Точно затова ме интересува общата му цена.Ако може някой приблизително да назове сума за всичко необходимо за построяването му ще съм много благодарен.:wink:
Без апаратурата (предавател приемник) можеби 110-130 лв. -готов да полети.Труда всеки да си го оценява сам :laughing: .
Без апаратурата (предавател приемник) можеби 110-130 лв. -готов да полети.Труда всеки да си го оценява сам :laughing: .
Благодаря за инфото :smile:
Ето това глася за Казанлък:
Bruchpilot
21.03.2011, 12:38
Барво, още на този етап изглежда страхотно!
denisista
22.03.2011, 00:59
И какъв е... Долноплощник, средноплощник, горноплощник или двуплощник?:crazy:
nuralito
05.06.2011, 21:50
начинаещ съм и моля някой да ми пише в скайп nural_97 за да ми разясни от каде да взема кабели и електро мотори моля ви
denisista
13.06.2011, 13:04
Понеже и аз съм от Плевен бих искал да попитам откъде мога да си закупя подов и обикновен депрон. Обикновено аз пазарувам от Практикер, но там има само силитрон.:sad:
Подов, това черният ли е? Не ти го препоръчвам, по - кофти се чертае и тиксото или фолиото си губи цвета върху него. С боядисване е още по - зле...
В началото на стъпалата за Скобелев парк има магазин, от дясно, като гледаш нагоре към стъпалата. Имат 3 и 6 мм. Също има срещу метанстанцията, бившата автогара Север. Там е по - евтин, но по - далече.
Предпочитам депрон пред силитрон.
H. Dimitrov
04.12.2011, 17:46
ще може ли да ми пратите чертежи за акробатчето на скайп: tirove1 иначе модела е много добър :wink:
И какъв е... Долноплощник, средноплощник, горноплощник или двуплощник?:crazy:
Има и три-плошник!!!:laughing:
Powered by vBulletin™ Version 4.0.0 Copyright © 2024 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.