PDA

Виж пълната версия на : Акробатче



muns
25.01.2010, 08:35
Добро утро на всички!

muns
25.01.2010, 10:40
Изрязвам страниците от 6 мм депрон.

muns
25.01.2010, 11:55
Продължавам.
Започвам крилото.

muns
25.01.2010, 12:06
Някой да не си помисли, че го правя в реално време!
Събота и неделя нащраках снимки, та да има да качвам, докато трае строежа.
По - късно ще покажа технологията за ускорено втвърдяване на лепилото.

muns
25.01.2010, 20:29
Двете лепила, които съм показал

и като почне да побелява, нанасям върху мястото за лепене.

По - трудно е от директното нанасяне от човката на тубата, но стягането е доста по- бързо.

muns
25.01.2010, 20:40
Крилото е готово.
Това е теглото му преди тиксоването:


А това е след обличане, максимално икономично, в смисъл малко застъпване на лентите:


Изкушавам се да го правя без покритие, но ще се цапа лесно...

muns
25.01.2010, 20:46
Утре пак, че салатата чака!
:cheers:

muns
26.01.2010, 12:45
Дойде време за тягите към кормилата.

muns
26.01.2010, 20:40
Сега ще изшкуря и тиксовам тялото:

изшкурено и готово за облепване.




Облечено:

muns
27.01.2010, 10:32
От 2 парчета шпетплат 1.5 мм изрязах рамата за мотора. Залепих ги и поработих с шкурката:





Дупките на челното ребро са с цел лепилото да контактува на по- голяма площ:





И после - лепило и тиксо:




Сега ще изчакам лепилото да стегне, за да монтирам мотора, контролера, батерия и всичко друго, за да определя точното място на крилото според ЦТ.
Пък и трябва да купя някоя пръчка топъл силикон за лепенето на крилото

muns
28.01.2010, 10:34
Вече му се вижда края, останаха довършителни работи.
Намерих мястото на крилото според ЦТ и изрязах отворите в тялото. Затова не ги бях напртавил предварително. Замяза на самолет:




Следобед ще лепя крилото, машинката на елероните и щанги и рогчета.
Ала май сък допуснал скрита реклама...

muns
28.01.2010, 14:32
Продължавам.

muns
29.01.2010, 12:50
Днес наслагах тягите за управление, залепих рогчетата на кормилата и центровах машинките.

muns
29.01.2010, 12:54
Поставик капачетата на технологичните отвори за сервомашинките и ги залепих с топъл силикон.



Така напълно оборудван без батерия тежи 308 гр. В неделя, ако е хубаво времето, ще му направя сефтето.

muns
29.01.2010, 13:11
Това е причината да правя лостчето на елероните по начина, който показах.
Идеята я взех от Дандо.

Mateev
29.01.2010, 13:40
Предприел ли си някакви мерки за охлаждане на спийд контролера?

Може би някакви прикрити отворчета отпред и отзад на кутията с електрониката, за да се гарантира някаква циркулация на въздуха. От хеликоптерите знам, че спидовете греят яко въпреки интензивното обдухване от перката. Ако и при самолетите е така, то тогава би трябвало да се помисли за тяхното охлаждане.

muns
29.01.2010, 19:59
Контролера е в тунела под носа:

steysi_gb
29.01.2010, 22:05
Поздравления! Пожелавам ти безаварийни полети.И аз понякога си мечтая за депронки,но си мисля че не е толова лесно управлението им....Може би трябва да започна с нещо изпитано ,защото едно е да караш корабни модели ..... Притеснението ми идва от това"горе-долу" - страшно непознато/по обясними причини/ Разглеждах и едни китайски сайтове за такива модели ,но идея си нямам кое е читаво от всички публикувани. Все пак от някъде трябва да се започна.

sevo
29.01.2010, 22:06
В Плевен модифицираме спиидовете като им слагаме допълнителен радиатор или както е най-добре според мен ,изхвърлям ламаринката и слагам истински радиатор съответно и силиконова паста на фетовете. Малко се вдига теглото но характеристиките се подобряват в смисъл не изключва термо защитата и контролера е поносимо топъл.

Penev
29.01.2010, 23:26
Честито за модела и безаварийни полети. Мисля скоро да се опитам са събера една депронка, но не съм се спрял на конкретен модел още. Ако някой може да даде предложение за начинаещ, сложността на изпълнение не ме притеснява.

Това което правите с радиаторите е много добре, също така силиконовата паста е изключително полезна за предаване на температурата. Но големината на радиатора няма особено значение, след относителното изравняване на температурата между него и източника на топлина, ако около радиатора не циркулира въздух. В затворен обем радиатора работи предимно с масата си. Това е така до момента на изравняване на температурата му с тази на източника, след този момент ползата от радиатора е нищожна. Ако циркулира въздух радиатора работи с площта си по която се обтича въздушния поток.
Така, че това не е маловажно. Доброто охлаждане и подходящата температура е важен параметър за правилното функциониране и КПД на мотор, спийд и батерии.

Mateev
29.01.2010, 23:50
Определено трябва да се създава някакъв въздушен поток около спийда. Сега ходих да видя фабрични модели и установих, че с малки изключения това се спазва. Не се спазва само при микромоделите, но там токовете са не повече от 3-4 ампера.

muns
30.01.2010, 20:25
Ето как става охлаждането на спида:



Зимата в снега на входа на въздуха се лепи тиксо, за да не се мокри вътре.

muns
01.02.2010, 14:25
Вчера пуснах птичето и лети страхотно!
Тъй като е по - леко от старият модел, излита като ракета. На нож лети по - добре и планира чудесно. За съжаление, проблем с предавателя не ми позволи да летя колкото ми се искаше, но добре, че се разминах само със счупено витло.



С хартиеното тиксо затварям заборника за охлаждане, за да не влиза сняг.
При тез температури няма опастност нещо да прегрее.

muns
14.02.2010, 11:32
Тялото. Който може, да си го начертае:
[

muns
15.02.2010, 13:25
Вчера чудното време ми даде възможност да похвъркам доста.








Тиксото на заборника пази от сняг.
Самолетчето лети чудесно, планира много добре с леко подпиране с горна.
С винт 10/6 се опитва да виси, ама му преча!

xxx_joro_xxx
23.02.2010, 20:40
[QUOTE=muns;553]Вчера чудното време ми даде възможност да похвъркам доста.








Тиксото на заборника пази от сняг.
Самолетчето лети чудесно, планира много добре с леко подпиране с горна.
С винт 10/6 се опитва да виси, а

muns
03.03.2010, 11:28
Ето клипче как се бори с вятъра:

Христиан 99
03.03.2010, 14:33
Разгледах темата от началото и разбрах последователността на сглобяване.А за начинаещи като мен снимките са от значение....Само не ми стана ясно крилото колко да е дълго 100 см или 90 см и от каква дебелина депрон се прави .Започвам го още утре,а и тате обеща да помага

muns
03.03.2010, 15:46
Крилото бе 1000 мм, но го отрязах на 950. Всички размери са в мм. На чертежа на вертикалното кормило съм сбъркал една мерна линия, но баща ти ще се сети за какво става дума. Ако намеря чертежа, ще го коригирам. Депрона на крилото е 3 мм, останалите детайли са от 6 мм.
Успех!

muns
22.03.2010, 14:41
Благодаря на milen.2000 от Казанлък! Показа ми как лети самолетчето ми, щото имам доста да тренирам упавление!

gabriel.dimitrov
22.03.2010, 15:37
планира много добре с леко подпиране с горна.

Това според мен е нормално- на планерите сигурно си виждал колко голям ъгъл на поставяне имат.
междудругото аз реших да пенсионирам моя депронен тренер след последен шанс в парка. Успях да направя няколко успешни полета и полетния ден завърши с леко кривната ос на безколекторника. Тялото е с много ремонти само опашката е непокътната. НО мисля да дам нов шанс на крилото като направя долноплощник (да е по акробатичен). Крилото е от депрон и май е доста наде 200 грама. 1 метър (ако се сещаш от другия форум "тренер мк 17 до електро"....
Според теб може ли да се направи модел с това крило или да правя ново по леко. Целта е моделче което да е малко леко и маневрено защото в града няма място а за да карам ДВГ самолетите трябва да се пътува с кола :tire2xe:

muns
22.03.2010, 15:50
Мисля, че за 1 м е доста тежичко. Това го правя сега, размаха е 1.20, хорда - 210 и елерони още 35.



Още малко тегло ще качат елероните - от 6 мм депрон, машинката - 9 грамова и тиксото.
Мисля, че ще се включа в 150 - 160 гр.
Много е здраво на огъване и осукване, на първия ми тренер е почти същото. Съчалявам, че не снимах изработката.
Ако те интересува, питай.:smile:

muns
22.03.2010, 15:58
Сега видях снимката на крилото, профила изглежда неестествено. Всъщност, най - дебелата част е на 33 процента от хордата с елерона.

gabriel.dimitrov
22.03.2010, 17:51
до колкото виждам е конструкция с ребра? Или греша. Иначе ако се направи крило от балса което се облече само с фоло може да стане още по леко но нали за депрони говорим.

muns
22.03.2010, 18:07
Намери ме на скайп nik_611.

muns
23.03.2010, 08:26
до колкото виждам е конструкция с ребра? Или греша. Иначе ако се направи крило от балса което се облече само с фоло може да стане още по леко но нали за депрони говорим.

Конструкцията е с 5 ребра от 6 мм на полукрило,един надлъжник от 6 мм по целия размах в най - дебелата част и втори зад него до половината на размаха. На старият ми тренер е точно такава конструкция и много бой изяде, докато се науча да летя. Ако искаш повече здравина, ламинирай надлъжника с 2 мм балса. Аз подсилвам слобката на полукрилата с балса 1 мм, хем да не се мачка депрона от ластиците. Всичко лепя с полиуретаново лепило, като в челния ръб слагам повече, без надлъжник. Като набъбне, самото лепило оформя нмого здрав ръб. Изкушавам се да не го облепвам, но ще се цапа много лесно.

muns
23.03.2010, 08:33
Ето конструкцията:


Лепилото оформя много добри подсилващи пояси и е леко.
Колкото до балсата, не мисля, че клечковата конструкция е добра за тренер. Той е изложен на повече рискове от близки срещи и е добре да е по - еластична конструкцията. Правил съм и балсови конструкции, не говора наизуст.
Все пак, всеки има право на мнение и да експериментира!

gabriel.dimitrov
25.03.2010, 10:56
позната работа само че моя беше с 1 надлъжник. Отдолу и отгоре 3 мм силитрон(това намерих)

gabriel.dimitrov
25.03.2010, 11:25
Аз подсилвам слобката на полукрилата с балса 1 мм, хем да не се мачка депрона от ластиците. Всичко лепя с полиуретаново лепило, като в челния ръб слагам повече, без надлъжник. Като набъбне, самото лепило оформя нмого здрав ръб. Изкушавам се да не го облепвам, но ще се цапа много лесно.
Аз 'сглобката" центроплана го бях направих от шперплат 4 мм (тогавя нямах по тънък) а 2те централни ребра бяха много по широки от фибран; Крилото е най запазената част от самолета без никакви поражения и въпреки че сглобката се е развалила- сега се държи май само на фолиото; когато го стегна с ластиците към тялото нямах проблем и си летеше.

muns
26.03.2010, 18:07
Ето го готово:





Площ на крилото 28.8 кв дм.
Получава се около 23 гр на кв дм. Май ще може да лети.
С фотоапарат на борда са около 29.5.

Бойо
29.03.2010, 21:16
Поздрави от Чирпан, ето и моето творение http://elfy81.snimka.bg/hobby/samolet4e.487180.18001675


това самолетче е страшно маневрено и изклиючително стабилно във въздуха, поздравявам те за отли4ния модел!!!

muns
14.04.2010, 17:46
Житото е идеално за приземяване:


Ето опит да снимам, докато карам:


Който е опитвал, знае, че не е лесно...

muns
27.04.2010, 15:49
Ето клипче, снимано с фото, залепено с тиксо на шапката:

http://www.vbox7.com/play:2ac66f41&start=2

Оправянето на шапката се прави, когато самолета е по - високо!
Че трудно се синхронизират движенията на двете ръце!:laughing:

muns
30.04.2010, 09:56
Малко от вчера:
http://www.vbox7.com/play:d2247229&start=0

bliriam
08.05.2010, 17:32
Модела наистина се държи добре.Точно затова ме интересува общата му цена.Ако може някой приблизително да назове сума за всичко необходимо за построяването му ще съм много благодарен.:wink:

sevo
08.05.2010, 21:51
Без апаратурата (предавател приемник) можеби 110-130 лв. -готов да полети.Труда всеки да си го оценява сам :laughing: .

bliriam
09.05.2010, 09:26
Без апаратурата (предавател приемник) можеби 110-130 лв. -готов да полети.Труда всеки да си го оценява сам :laughing: .

Благодаря за инфото :smile:

muns
22.05.2010, 20:39
Моите песионери:

muns
20.03.2011, 22:12
Ето това глася за Казанлък:

Bruchpilot
21.03.2011, 12:38
Барво, още на този етап изглежда страхотно!

denisista
22.03.2011, 00:59
И какъв е... Долноплощник, средноплощник, горноплощник или двуплощник?:crazy:

sevo
23.03.2011, 11:47
:laughing: Акробат !

nuralito
05.06.2011, 21:50
начинаещ съм и моля някой да ми пише в скайп nural_97 за да ми разясни от каде да взема кабели и електро мотори моля ви

denisista
13.06.2011, 13:04
Понеже и аз съм от Плевен бих искал да попитам откъде мога да си закупя подов и обикновен депрон. Обикновено аз пазарувам от Практикер, но там има само силитрон.:sad:

muns
13.06.2011, 15:08
Подов, това черният ли е? Не ти го препоръчвам, по - кофти се чертае и тиксото или фолиото си губи цвета върху него. С боядисване е още по - зле...
В началото на стъпалата за Скобелев парк има магазин, от дясно, като гледаш нагоре към стъпалата. Имат 3 и 6 мм. Също има срещу метанстанцията, бившата автогара Север. Там е по - евтин, но по - далече.
Предпочитам депрон пред силитрон.

H. Dimitrov
04.12.2011, 17:46
ще може ли да ми пратите чертежи за акробатчето на скайп: tirove1 иначе модела е много добър :wink:

sa6o
12.02.2012, 20:38
И какъв е... Долноплощник, средноплощник, горноплощник или двуплощник?:crazy:

Има и три-плошник!!!:laughing: