PDA

Виж пълната версия на : Опашни неволи



nikitzo
15.09.2010, 22:52
Здравейте на всички

Всичко започна с една относително лека катастрофа.
От тогава опашката се държи меко казано странно. При зависване всичко е нормално, при леко подаване на команда (нос ляво-дясно) хеликоптера я изпълнява. При по-рязко обаче се губи контрол (започва да се върти с носа на дясно), което доведе до още две леки катастрофи.
Прегледах всичко: опашка, ремък, зъбни колела каквото се сетя и си мисля вече, че проблема е в жироскопа или опашното серво, а те са съответно Futaba GY 401 и Futaba S9254.

Та това са ми вълненията тия дни. Моля помогнете.

Nikolay
16.09.2010, 00:31
да не си реверснал жирото от копченцето на самото жиро...ако не си има нещо криво,угънато или изронено.аз моя Т-рекс ония ден след ремонт тъкмо, и го изсекнах в земята с пълна газ.докато щъкна кюча да спра мотора и стана на попара :laughing:

nikitzo
16.09.2010, 08:30
Прегледах всичко обстоино и нищо криво, огънато или изронено не намерих. Остава метода на взаймното изключване - т.е. ще пробвам с друг жироскоп, после с друга опашка и т.н.
А може ли въпросното серво Futaba S9254 да работи с жироскоп Telebee.

И възможно ли е и ако да как да се провери дали жироскопо работи коректно?

Mateev
16.09.2010, 13:40
Жироскопа ти оригинална Футаба ли е, или Хобикингския аналог? Защото ако е Хобикингския трябва да знаеш, че платката вътре не е стегната и при определени условия може да похлопва в кутийката. Трябва да го отвориш и да сложиш някакви меки демпфери. Освен това към основната платка има запоени и две други странични платки и при краш спойките се отлепят. Трябва да ги запоиш отново и да залееш основата с епоксидна смола. Предполагам че оригиналната Футаба е със същата конструкция, което предполага и същите проблеми.

nikitzo
16.09.2010, 14:06
Оригиналното е. До сега на някой случвало ли му се е това?

Mateev
16.09.2010, 14:16
Самия ти каза, че си имал краш, и че проблемите са започнали след него. При това положение всеки ще се досети, че нещо е станало с жироскопа.

Предлагам ти да го отвориш и да го огледаш. Не е голяма философия. Пусни и някоя снимчица, за да погледнем отвътре и ние.:smile:
Ако е здрав, пак ще го затвориш. Операцията е безопасна.

По-долу давам един файл, в който е показано как се ремонтира повреден жироскоп.

Penev
17.09.2010, 12:15
Направи експеримент на място, без включен мотор. Първо с плавни команди, после с резки. Наблюдавай какво се случва със сервото и лопатките на опашката. Също се вслушай в звука на сервото.
А идеята на Матеев да отвориш жироскопа е добра. Ако го отваряш, вземи платката и я разтръскай леко. Ослушай се дали не хлопа нещо в датчика.

myxt75
17.09.2010, 16:05
По принцип съм много доволен от жирото на Хобикинг, но ако не е "обработено" по начина посочен от Матеев, проблемите са страхотни. Освен това от 6 броя се случи една бройка която в "Нормал" (или RATE) режим работи безпроблемно, а в "холд" (Heading hold, AVCS) има лек дрифт (плавно плъзгане) на дясно. Каквото и да пробвах с нея ефекта си оставаше.
Та в този ред на мисли - за тази цена не очаквайте нещо космическо и свръх добро. Жирото е добра еФтина алтернатива за учебно хели. Така по-малко боли ако се счупи, и оставя свободни парички за други части (такива ще трябват доста докато се научите да летите). За по сериозно каране в 3D или дори спорт режим ще ви трябва доста по-скъпо и прецизно жиро!

За колегата с опашката ;) :
Преди 2 дни имахме същият случай, като дори нямаше краш. Просто при поредното излитане хелито изведнъж се побърка и започна да се върти. Последва инфарктно кацане, преглед, проверки и поради липса на причина се реши 2 опит. Хелито литна, зависна перфектно и при първата подадена команда отново се побърка.
Последвалият ОБСТОЕН оглед и се оказа, че осичката на опашното витло е подвижна в зъбната ролка, т.е. при подаване на команда се премества и се нарушава механичната нула на витлото. След залепване на оста проблема отпадна.
Провери и това - може да е причина за неволите ти.

Успех!

skymaster
17.09.2010, 17:58
Аз лично имам подобен проблем!
ПРи подаване на газ (по-рязко) хелито се извърта на една страна...(около оста т.е жирото дава някаква команда)
Като отнема по рязко се извърта на другата това е на обикновен режим и на айдъл 1...
Първо си мислех че е от ремъка но когато го стегнах резултат нямаше...

myxt75
20.09.2010, 00:33
Илко, при тебе не е ефекта от това, че жирото подава някаква команда, а точно обратното - не я подава на време или сервото не е достатъчно бързо за да я изпълни добре!
Опитай с повишаване на чувствителността на жирото, но внимавай да не влезе в резонанс опашката т.е. да започне да се люшка ритмично на двете страни.
С какво серво си на опашката? Ако е достатъчно бързо и достатъчно мощно (поне 2кг) при подаване на газ рязко не трябва да ти мърда опашката въобще!

Успех!

nikitzo
29.09.2010, 00:04
Открих проблемите:

1. Запекъл лагер на държачите на опашните перки.
2. Зле залепен жироскоп (ужас !!!!)

Благодаря на всички за помоща.

RCmodelist
30.09.2010, 09:43
Открих проблемите:

1. Запекъл лагер на държачите на опашните перки.
2. Зле залепен жироскоп (ужас !!!!)

Благодаря на всички за помоща.

И малко помощ от моя страна по втория проблем :cheers:

nikitzo
30.09.2010, 09:46
И малко помощ от моя страна по втория проблем :cheers:

Бих казал безценна помощ :smile:

denisista
01.04.2011, 20:33
Винаги ми е било интересно как точно работи самият жироскоп.

Mateev
01.04.2011, 20:50
Ами вътре в него има датчик, който се състои от малко цилиндрично пиезокристалче, което реагира на посукване (ротация). Напрежението от изхода на това кристалче се усилва и след това посредством АЦП се мери от един едночипов компютър. После има малко сметки и математика - въобще програмно обезпечение, което се грижи да формира изходящия сигнал.

Ами това е обяснението като за неспециалист. Иначе ако трябва да навлезем в дълбочина, можем да изпишем 100 страници с постинги относно един или друг аспект от това как се правят жироскопи и имат ли те почва у нас.