PDA

Виж пълната версия на : Хоби технологии за свободнолетящи модели



A4A5A6
30.03.2017, 15:43
Една доста стара но ефективна техника . И реших да пробвам. УД 80гр смола Л 285 дорници от Ютонг и вакуум. Поздрави на всички планеристи в БГ.:laughing:

A4A5A6
31.03.2017, 09:30
Малко и за надлъжниците разбира се хоби версия.

A4A5A6
01.04.2017, 10:28
Един лесен вариант за стапел на крило.
Хордите на крилото са 155 на 145 на 95.Центроплан 650 чупка 435. V на ценроплана е 2.5мм а на чупката 140мм общо 142.5.Усукванията ляво центр. -0.5 чупка -3 дясно цент. +0.5 чупка -2.

A4A5A6
03.04.2017, 14:03
Малко ретро схема F-1-C. За щастие модела ще бъде РЦ.
Дорника за конуса е с размери 1100мм на 35мм на 14мм. Материала от който съм го изработил е Ютонг 50мм. По цялата му дължина минава шпилка М 10. Самият конус е от два пласта балса вътре 1мм отвън 1.5мм между тях два пласта стъклоплат 25гр. При дължина от 1000мм тежи 40гр. Крилото въпреки карбоновия надлъжник и окантовката на ребрата и изходящата тежи 190гр необлечено.

A4A5A6
06.04.2017, 13:57
Механика за начинаещи.

A4A5A6
21.04.2017, 10:31
Остана ми малко време и я довърших пуштината
"Силата" и на отключване в момента е 5кг може да се направи и над 8кг но не и с този материал за пластините от които съм я направил.

ajcinema
23.04.2017, 10:36
Браво! Силно съм впечатлен от изработката. Какъв е материала?

A4A5A6
24.04.2017, 10:39
Използвал съм алуминиев профил за точната сплав ще излъжа. Дебелината е 1.2мм. Има търговци в България който предлагат листов материал Д 16Т 1.5 мм но в количества от 2 до 4 квадратни метра.

A4A5A6
25.04.2017, 13:32
Ето и няколко достатъчно сложни варианта на динамични куки.

A4A5A6
02.05.2017, 12:04
След като си направих четири комплекта черупки за Д бокс реших да използвам единия и да си направя крило. И докато смолата втвърдяваше И малко заготовки за модерните в момента ЛДА профили

FLYOFF
11.05.2017, 08:37
Поздрави за майсторската работа! С какво отделяш черупката за D-BOX от ютонга при вакумирането?

A4A5A6
11.05.2017, 11:32
За мнозина да не кажа всичките моделисти това , че използвам ютонг сигурно звучи смешно и несериозно и то си е така реално погледнато но за хоби цели работи. Става доста бързо и достатъчно точно. Та да се върнем на въпроса. Първата черупка т.е. формовъчната или там както се казва преди същинската карбонова за Д-бокса я отделих с тава Рекламно фолио с дебелина 0.24мм не си носих шублер но го уцелих от първия път за късмет. Задължително с отделител. За другата черупка използвам или това дебелината му е 0.03мм използвам само прозрачната част която е 0.01мм задължително с отделител. Или това дебелината му е 0.04мм без отделител. Малко трудно се отделя заради повърхностната му структура но пък "финиша" на Д-бокса става по-добър според мен.

A4A5A6
11.05.2017, 15:48
Напредваме по малко. Ширината на надлъжника на центроплана е 8.8мм на 2.8 карбона отгоре е 0.95мм на 0.80мм отдолу 0.85мм на 0.70мм чупката е 2.8мм на 1.8мм карбона отгоре е 0.5мм отдолу 0.4мм.

FLYOFF
12.05.2017, 08:26
Надлъжника с готови карбонови ленти ли го правиш?

A4A5A6
12.05.2017, 10:41
Използвал съм само веднъж китайска пултрузия за надлъжник на чупка, лента 10мм на 0.5мм. Заготовката стана и остана права докато не я процепих на две за двата надлъжника. Последва повтаряне на упражнението само че с мой си измислен пресован ламинат което завърши без произшествия.

A4A5A6
17.05.2017, 15:44
Започвам и най - лесната част. Балсата за ребрата много ми харесва човек не знае какви съкровища се крият в прехвърляния и неодобрен материал. Някой хора избират по шарка други по цвят трети теглят на кантарчета. Оказва се обаче че последния взима най- доброто. За тази профилировка съм ги гледал едно по едно на лампата общо 98 полуребра за двата центроплана и съм ги редил тъмно- светло, тъмно- светло.

FLYOFF
18.05.2017, 16:18
Ребрата към карбоновия надлъжник с какво ги лепиш?

A4A5A6
19.05.2017, 09:49
За първото и последното ребро използвам покси пол за останалите зелен супер бонд на локтайт, а за накрайник игла от спринцовка за по- малка капка. Кевларената намотка към ребрата е просмолена и изсушена предварително ако стане фал да може да се коригира.

A4A5A6
08.06.2017, 16:25
Малко да се раздвижим Ако някой случайно се зачуди защо са ми 4 магаренца за затварянето на Д бокса отговора е че след като направих някои сметки се оказа че "криво" крило с прав Д бокс не става. Те затова и специалистите ги затварят на стапела на крилото но на мен ми се видя трудно и затова реших да карам по лесния начин. Пък това другото приспособление е да мога да отворя черупката за да мога да вкарам "гребена" без да обера смолата от ребрата. Общо взето като за първо крило става добре засега.

A4A5A6
14.06.2017, 11:15
Успяхме и да ги затворим Станаха малко тежки но е нормално

FLYOFF
30.08.2017, 12:16
Има ли готови крила да видим?

A4A5A6
02.09.2017, 10:25
Готово крило няма все още поради липса на време. Но за пролетта живот и здраве...