PDA

Виж пълната версия на : ПОРЕДНИЯТ МИ АМАТЬОРСКИ ПРОЕКТ



aviodepronik
04.12.2013, 17:05
Тъй като никак не си падам по "истински моделизъм" защото мразя да лепя клечки, през свободното си време правя ей такива аматьорски моделчета....от смоли и парцали...и най-вече , когато ми свърши депрона....::laughing::laughing:




Малко информация за тая грозотия:

Тяло от смоли и парцали с дължина 120см,боядисано с автомобилна боя
Крило от ламинирана със смоли и парцали изолация- размах- 135см, боядисано с боя на водна основа
Мотор MVVS- 8куб.
Машинки -Футаба
Тегло до тук- 2500гр
Остава колесник , капотаж и закрепването на крилото към тялото
Толкоз мога,толкоз правя

Николай
04.12.2013, 20:56
Добре изглежда, ама тежичък ми се струва. Колко грама на кв. дециметър идва?

aviodepronik
05.12.2013, 08:20
Добре изглежда, ама тежичък ми се струва. Колко грама на кв. дециметър идва?

Ами около 75гр. ще дойде....множко е,ама ще видим

Slav_s
05.12.2013, 08:50
Добре изглежда, натоварването не е толкова много , тъкмо ще е по стабилен при ветровито време.:smile:

Колко тежи крилото ?

ajcinema
05.12.2013, 09:24
Илия, приеми моите поздравления за това че реши да споделиш информация и снимки за твои модели. Надявам се да го правиш по-често. Предполагам че темата ти е провокирана от словесната заигравка с Георги, но въпреки това адмирирам всички креативни теми. Аз самият се опитвам да правя такива теми, но напоследък без особен успех поради липса на време. След Нова Година ще подновя начинанието си с високо темпо и се надявам да не ми мине котка път. Време е този форум да бъде подплътен с достатъчно хубави и интересни теми.

Попадал съм в интернет на изработени от теб модели, предимно от депрон. Намирам ги за чудесни и много красиви. Сигурен съм, че доставят голямо удоволствие по време на полет - също толкова, колкото и външния им вид.
На мнение съм, че материалите от които е изработен един модел нямат абсолютно никакво значение, стига крайният резултат да носи удоволствие от свършената работа. Възприемам моделизмите само по един начин - като хоби (за удоволствие). Ставало е дума в много предишни теми за различни мнения по въпроса. Спречквали са се "депронджии и клечкаджии", "състезатели и любители", "електричари и ДВГ-исти" и такива теми общо взето край нямат, докато ние самите не решим да сложим такъв.
Краят може да бъде сложен само по един начин - чрез креативност. Креативността и мотивацията за нея са ключови думи за всяка една дейност, особено за дейностите, касаещи нашето удоволствие. От това по-хубаво няма! Всъщност креативността при доставянето на удоволствие и мотивацията за нея се наричат само с една дума - "ИЗКУСТВО".

Вместо да си чешете езиците с Георги, можехте да постъпите по-разумно и вместо спор, да привлечете съидейници.
Давам пример (който за съжаление все още не успявам да довърша поради липса на време):

Един от най-разпалените спорове е "Електро или ДВГ?". В този спор победители няма и няма как да има. Всеки хвали това, което харесва и ще намери от 9 кладенци вода, за да защити тезата си. Подобни спорове стават зимно време, когато е студено и моделистите се заседяват пред мониторите... Аз реших вместо да споря, да направя една интересна тема, в която да изпробвам от игла до конец всички аспекти на този "спор" и в крайна сметка всеки който я прочете да може да извлече полза сам за себе си. Направих един модел с ДВГ, а след това още един, абсолютно същия с електрозадвижване. Все още не съм довършил темата, но скоро ще е факт. В нея ще има изброени всички препъникамъни, които съм срещнал, всички удобства или неудобства на едното и другото, поведение в полет, мнения на странични наблюдатели, ТТДанни и най-накрая всеки читател ще избере за себе си вярната истина. Хем интересно, хем на чужд гръб (някой прави модела вместо теб и не е нужно да минаваш по пътя), хем забавно.
Искам да кажа че според мен, а и според духа на този форум, подобни начинания могат само да бъдат похвални. Ако се запалиш от идеята и се включиш, само мога да се радвам!


Сега по модела ти: Ще ми бъде интересно да видя повече и по-подробни снимки, както и обяснения на техническите решения. Виждам някои недобре оформени отвори, някои (според мен) недобри технически решения, но не мога да видя добре снимките. Виждам доста изнесена напред батерия, доста късо предно рамо и т.н. подробности, които от тези снимки не мога да разбера добре. Моделът може да се окаже приятен за управление, затова ни дай повече информация! По схема ли е правен или не, как се закрепя крилото, колесниците? Защо си избрал дървена моторама и как е прикрепена (вероятно полиуретаново лепило). Как си направил подбора на материалите, дали ще са устойчиви на гориво и масло? Двигателят е много интересен - аз силно се заинтригувах от него. Сподели какво е състоянието му, някакви характеристики... разработван ли е и как? С какво гориво смяташ да го караш, каква е тръбата и карбуратора? Какви машинки си използвал и как предаваш усилието на управляващите плоскости?

Пожелавам ти успех и се надявам да публикуваш повече теми с модели!

aviodepronik
05.12.2013, 11:00
Благодаря за хубавите думи,Георги!!!!...приветствам идеята ти за спора- ДВГ,ЕЛЕКТРО...ще участвам,разбира се...
Колкото до моят модел - когато имам повече свободно време,ще дам по-подробна информация....явно имаш набито око и забелязваш детайли,които и на мен не ми харесват, но понякога ми се изчерпва търпението и я подкарвам през пръсти!!!!Това си ми е слабост-мераци големи,търпение малко !!!!

aviodepronik
05.12.2013, 11:04
Добре изглежда, натоварването не е толкова много , тъкмо ще е по стабилен при ветровито време.:smile:

Колко тежи крилото ?


Крилото е 400гр.

Gogo55
05.12.2013, 11:23
Като се сложат колесника, носа, кабината, и евентуално не знам дали ще има завършеци на крилата колко ли ще дойде теглото горе доле над сегашните 2,5кг.?

Николай
05.12.2013, 17:52
Натоварването не е много, ама да беше по-голямо крилото. За тези размери си е доста сериозно, пък и профила е сравнително тънък. Наскоро имах възможност да видя в Плевен полетите на подобен по размери и тегло самолет, с подобна форма на крилото, с мотор 8 кубика и по-дебело крило. При натоварване почти 80 гр. - висока сривна скорост.Ако спре мотора, кацането си е приключение, та имай едно на ум - повече газ, по-малки отклонения и повече експонента.
Какъв ще е колесника?