Виж пълната версия на : Модели и полети на Цветан Славков
Скачайки като „пчеличка от цвят на цвят” визирайки писането ми тук и там по темите на колегите, най накрая реших и аз да пусна една моя тема. Много изчетох и научих през изминалите 2 години, както „Как се прави модел”, така и „Как не се прави модел” . Опитах от всичко, кое си пожелах, не мога да се оплача. Минавайки през депрон, фибран, балса и пластмаса, минавайки през всички грешки от неопитност и проба, дойде момента в който да направя един по-сериозен модел.За някой той може да не е нищо, но мане си ми харесва. Вината за него, като изкажа най-искрени благодарности към Гого55 (предполагам повечето го познават). Та четейки една от неговите теми сесвързах с него намерихме единомислие по много въпроси, като той ми подаде ръка и помогна за изграждането на първото ми OSD . Та да се върнем на модела. Георги (Гого55) ми наряза на лазера си неговия модел който бе кръстил „Тренер .46”
Ето как изглежда във вида в който започнах да се „боря” с него
Започваме с тялото което се състои от 4 секций .Тялото, както и нервюрите са изрязани от шпертплат 3мм. Разделено е на секций с цел по-лесно рециклиране след кра6. Като идеята е да се смени само детайла или детайлите пострадали от непредвидената среща с земята. Тука може би е момента да подчертая, че се ползва лепило на базата на ПВА. Прди ползвах много моментни лепила, но се оказа че това е крайно противопоказно, с изключение на някои места и по капка за окрепване докъто сухне другото. Като препоръчително колегата предлага лепило ма „Хенкел”, но всеки сам си избира. Аз лично ползвах концентрат ПВА за производство на лепило.
Тука се виждат 1 и 2 секцийка които са залепени и си съхнат
За голямо мое учудване и късмет отделните детайли си пасжаха идеално и точно просто лепиш и нареждаш като пъзел.Все пак трябва д асе внимава със съосието.
Продължаваме с тялото ето го и него вече е с всичките си 4 секции. Най рационално е да се лепят по секции и след добре изсъхнала предходна да се добавя следващата.
При проверката на грамажа виждаме, 4е сме добре. Голото тяло е 256грама, което е добре.
При слепването на детайлите трябва да се внимава с лепилото, да се нанася на тънко, равномерно и да не се прекалява с количеството му.
При слепването трябва детайлите да лягат плътно. Тука е момента да благодаря и да похваля Гого, комлекта който ми предостави до момента вси4ки детайли лягат перфектно, плътно и точно. Браво GOGO55!!! Получаваш бира .
След завършване на монтажа вътрешните ръбове на отделните секции е необходимо да бъдат подсилени с триъгълни парчета балса.
След фино из6курване на ръбовете и плоските страни идва момента на обличането.За разлика от някои колеги аз съм фен на обличането с фолио за автостъкла. Не на всякъде и за всичко, но за тялото категоричен. Приему6тестжа на това фолио са: здравина жилавост, има лепящ слой на себе си, трудно се пробива от клечки и неволни остри предмети. Ниска цена!!! Недостатъци мога да отбележа е 4е трудно се изпъва с ютийка. Става , но не е като другото и се изпъва на доста по-висока температура. Черното е по капризно, защото при повишаване на температурата се получават едни характерни плюски. Тука може би ще поспорим и темата е свободна за дискусий.
Сега идва време да се заемем малко с крилото докато тялото си успокои напреженията ако има такива.
Първо подреждаме нервюрите в пачка за да може равномерно да почистим страните и ръбовете ако има такива
Следва нареждане на нервюрите на крилата. За целта използвам чамови надлъжници и много равна повърхност. Отбелязвам местата където да се поставят и с много прав ъгъл запо4вам да ги поставям като лепенето осъ6тествявам с лепило на база ПВА а за фиксиране в началото капчица моментно. Нареждам първо на единия надлъжник после 4елния ръб, опа6ката и накрая другия надлъжник.На някои крила първо монтирам двата надлъжника и после 4елния ръб.Това крило "по рождение " е за 2 части , които се събират с летва в средата, но аз малко попромених нещата (дано не съжалявам за това)
Обличаме крилото с балзови пластини 1,5мм.
Правим и подходящ канал за легло на тела за колелата
Вече крилото е затворено и подготвено за обличане.
Не трябва да забравяме и факта, че в това влиза и подготовката за обличане, като предаване форма на атакуващия ръб, изрязване на всички помощни и излишни детайли и изшкурване на цялото крило
Ето, че идва момента на обличане на крилоо. За целта използвам за долната страна да е с автофолио, да предпазва и цвета да е черен, за да се вижда (контрастира) на небето. Отгоре съм решил да е с прозрачно фолио за цветя
.
Време е да се захванем малко със задната част на самолета, а именно с хоризонталния вертикалния стабилизатор и кормилата.
По принцип аз ги изработвам по няколко на4ина.
Първия е стандартния с депрон 6мм, който заоблям обличам с фолио.
Втория е модифициран вариант депрон с окантване с балса отвън (около 10мм) и обличане с фолио.
Третия е стандартния само с балса и обличане с фолио.
В случая ще избера именно него. Изработвам стабилизаторите от балса заоблям 4елния ръб и обличам с фолио. Преди самото обличане след почистване с фина шкурка минавам с каучуково лепило и отгоре минавам с фолио за цветя отгоре а отдолу с автофолио. Авертикалния само с фолио за цветя. Минавайки с ютийката то се вулканизира и опъва едновременно.
При монтажа много трябва да се внимава с мерките.Дължината от 2 та крайни ръба с носа трябва да са равни, да е поставено идеално на средата, както и перпендикулярността кум тялото. Не трябва при лепенето да забравяме, че е необходимо да се прави при фиксирано за тялото крило.Това е необходимо да се спази хоризонталната линия да е успоредна с линията на крилото.
Bruchpilot
15.05.2013, 10:10
Мога да кажа само едно - Браво!
И продължавай в същия дух - дано скоро видим и облитане :pilot:
Успех!
Благодаря за добрите думи.
Много ще се радвам да споделяте мнения по темата. Човек се учи не само от грешките си, но и от опита на другите.
Да се пренесем малко на предната част на самолета. Монтираме мото рамата, резервоара и основата на предния колесник.
мото рамата е комплект от предлаганите в авио магазините, стандартна. При нея няма нищо сложно при монтажа, освен да се постави точно на средата и да е точно хоризонтално. По принцип може да се помисли и за наклона на мотора, но за сега ще го оставя в "нулева позиция"
при монтажа на резервоара е необходимо да се спазят доста неща. На първо място той трябва да се постави на нивото на карбуратора. Трябва формата и обема да е съобразен с корпуса на модела и с типа (обема) на мотора. за моя случай използвам лекозаоблен резервоар с капацитет 248cc. За да нямам проблеми с разпенване, както и повреда при удар слагам отпред и от страни подложки.Тайно се снабдявам с тях от детската стая . Те са от меко детско килимче с фигурки. От мека шуплеста материя са. За страниците използвам ивици, които закрепвам с двойнолепящо тиксо. След като постои резервоара известно време, те се оформят по формата му.
Ето го вече монтиран.
Трябва да с е погрижим и за ходовата част. Преди съм вземал готов комплект колела и колесници, но като поразгледах сега из наличните сайтове в БГ не намерих налични, а за Китайски не ми се чака 20 дена. Та запретнах ръкави да с спретна сам нещи4ко. Един стар модел ме "спонсорира" с колелата си, взех 4мм стоманена тел и започнах импровизация. Ето какво се получи:
ajcinema
16.05.2013, 13:36
Браво, изглежда много добре!
Благодаря за добрите думи! Все пак се уча от вас - асовете в бранша.
И кормилото на колелото е вече готово.
Монтираме и мотора. За сега го оставям с "нулева" настройка после 6те видим на къде и с колко 6те го накланяме.
Следва до окомплектоване на тялото.
Ето красавеца вече е готов. Да му пожелаем безаварийни излитания и кацания.
След дълъг период на затишие в полетите от моя страна днес успях да се разпиша. За съжаление не успях да подкарам нито един от моделите на метанол поради високата трева по4ти до кръста на места, но поне облетях и направих "няколо батерий" със "Синята стрела"
Ето видео от днес:
https://www.youtube.com/watch?v=xZU_ZKyHckU
https://www.youtube.com/watch?v=Phy78KbbvBY
...и видяла жабата 4е подковават коня ...и тя вдигнала крак.
Та както в тази детска приказка и аз реших че е време да поопражня другото си хоби. Реших да пробвам да направя мини CNC машинка. След леки промени и решения проба-грешка стигнах до тук:
[/URL] (http://imageshack.us/photo/my-images/834/9csc.jpg/) (http://imageshack.us/photo/my-images/94/8f4h.jpg/) (http://imageshack.us/photo/my-images/834/x0nl.jpg/)
(http://imageshack.us/photo/my-images/15/s1ye.jpg/) (http://imageshack.us/photo/my-images/4/ll4k.jpg/)[URL="http://imageshack.us/photo/my-images/199/ruq.JPG/"]
Бих се радвал тези които имат повече опит в рязането на детайли да споделят какъв лазер ползват или какви резци за депрон.
Ето нещо от днес, въпреки, 4е тревата ставаше само за пасене но не и за кацане.
http://www.youtube.com/watch?v=2eooTpY61l0&feature=youtu.be
Предполагам на много от вас се е случвало по време на полет, волно или не от модела да изпадне някоя важна част. На мене лично поне и се е случвало- един път изпадна половината ауспух на един метанолов мотор и един електро се разпадна при 3 тия полет, а беше с добра тяга и тихо работеше. Имало и други случаи, но да не ги споменавам. И така..реших да си намаля загубите за напред, като си направя металдетектор. Няма да се спирам в подробности.Ето кадри от изработката:
[/URL] (http://imageshack.us/photo/my-images/706/lrac.jpg/) (http://imageshack.us/photo/my-images/21/1an1.jpg/) (http://imageshack.us/photo/my-images/16/3sbt.jpg/) (http://imageshack.us/photo/my-images/827/00zh.jpg/)[URL="http://imageshack.us/photo/my-images/854/css3.jpg/"] (http://imageshack.us/photo/my-images/59/iuh3.jpg/)
При наличие на интерес ще съдействам.
Едно полет4е и от днес
http://www.youtube.com/watch?v=-fjipRzY88Q (http://www.youtube.com/user/MyCeci1/videos)
:shock:
Вече полянката е окосена и може да си полетиме.
Ето подвизите ми от днес:
http://www.youtube.com/watch?v=k4N440FDqSs&feature=youtu.be
Поздрави от полянката:
http://www.youtube.com/watch?v=N47TCgp0B-s
http://www.youtube.com/watch?v=RqcoEvh5dc0
http://www.youtube.com/watch?v=qh10XbJvM7Q
Powered by vBulletin™ Version 4.0.0 Copyright © 2024 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.