PDA

Виж пълната версия на : Модели и полети на Цветан Славков



ceci1
08.05.2013, 18:41
Скачайки като „пчеличка от цвят на цвят” визирайки писането ми тук и там по темите на колегите, най накрая реших и аз да пусна една моя тема. Много изчетох и научих през изминалите 2 години, както „Как се прави модел”, така и „Как не се прави модел” . Опитах от всичко, кое си пожелах, не мога да се оплача. Минавайки през депрон, фибран, балса и пластмаса, минавайки през всички грешки от неопитност и проба, дойде момента в който да направя един по-сериозен модел.За някой той може да не е нищо, но мане си ми харесва. Вината за него, като изкажа най-искрени благодарности към Гого55 (предполагам повечето го познават). Та четейки една от неговите теми сесвързах с него намерихме единомислие по много въпроси, като той ми подаде ръка и помогна за изграждането на първото ми OSD . Та да се върнем на модела. Георги (Гого55) ми наряза на лазера си неговия модел който бе кръстил „Тренер .46”

ceci1
08.05.2013, 18:47
Ето как изглежда във вида в който започнах да се „боря” с него




Започваме с тялото което се състои от 4 секций .Тялото, както и нервюрите са изрязани от шпертплат 3мм. Разделено е на секций с цел по-лесно рециклиране след кра6. Като идеята е да се смени само детайла или детайлите пострадали от непредвидената среща с земята. Тука може би е момента да подчертая, че се ползва лепило на базата на ПВА. Прди ползвах много моментни лепила, но се оказа че това е крайно противопоказно, с изключение на някои места и по капка за окрепване докъто сухне другото. Като препоръчително колегата предлага лепило ма „Хенкел”, но всеки сам си избира. Аз лично ползвах концентрат ПВА за производство на лепило.

ceci1
08.05.2013, 18:55
Тука се виждат 1 и 2 секцийка които са залепени и си съхнат


За голямо мое учудване и късмет отделните детайли си пасжаха идеално и точно просто лепиш и нареждаш като пъзел.Все пак трябва д асе внимава със съосието.

ceci1
09.05.2013, 14:14
Продължаваме с тялото ето го и него вече е с всичките си 4 секции. Най рационално е да се лепят по секции и след добре изсъхнала предходна да се добавя следващата.

ceci1
09.05.2013, 14:24
При проверката на грамажа виждаме, 4е сме добре. Голото тяло е 256грама, което е добре.
При слепването на детайлите трябва да се внимава с лепилото, да се нанася на тънко, равномерно и да не се прекалява с количеството му.

ceci1
10.05.2013, 08:25
При слепването трябва детайлите да лягат плътно. Тука е момента да благодаря и да похваля Гого, комлекта който ми предостави до момента вси4ки детайли лягат перфектно, плътно и точно. Браво GOGO55!!! Получаваш бира .

ceci1
10.05.2013, 19:59
След завършване на монтажа вътрешните ръбове на отделните секции е необходимо да бъдат подсилени с триъгълни парчета балса.

ceci1
11.05.2013, 09:22
След фино из6курване на ръбовете и плоските страни идва момента на обличането.За разлика от някои колеги аз съм фен на обличането с фолио за автостъкла. Не на всякъде и за всичко, но за тялото категоричен. Приему6тестжа на това фолио са: здравина жилавост, има лепящ слой на себе си, трудно се пробива от клечки и неволни остри предмети. Ниска цена!!! Недостатъци мога да отбележа е 4е трудно се изпъва с ютийка. Става , но не е като другото и се изпъва на доста по-висока температура. Черното е по капризно, защото при повишаване на температурата се получават едни характерни плюски. Тука може би ще поспорим и темата е свободна за дискусий.

ceci1
11.05.2013, 09:42
Сега идва време да се заемем малко с крилото докато тялото си успокои напреженията ако има такива.
Първо подреждаме нервюрите в пачка за да може равномерно да почистим страните и ръбовете ако има такива

ceci1
11.05.2013, 18:20
Следва нареждане на нервюрите на крилата. За целта използвам чамови надлъжници и много равна повърхност. Отбелязвам местата където да се поставят и с много прав ъгъл запо4вам да ги поставям като лепенето осъ6тествявам с лепило на база ПВА а за фиксиране в началото капчица моментно. Нареждам първо на единия надлъжник после 4елния ръб, опа6ката и накрая другия надлъжник.На някои крила първо монтирам двата надлъжника и после 4елния ръб.Това крило "по рождение " е за 2 части , които се събират с летва в средата, но аз малко попромених нещата (дано не съжалявам за това)

ceci1
11.05.2013, 18:43
Обличаме крилото с балзови пластини 1,5мм.

Правим и подходящ канал за легло на тела за колелата

ceci1
12.05.2013, 10:34
Вече крилото е затворено и подготвено за обличане.

Не трябва да забравяме и факта, че в това влиза и подготовката за обличане, като предаване форма на атакуващия ръб, изрязване на всички помощни и излишни детайли и изшкурване на цялото крило

ceci1
13.05.2013, 13:26
Ето, че идва момента на обличане на крилоо. За целта използвам за долната страна да е с автофолио, да предпазва и цвета да е черен, за да се вижда (контрастира) на небето. Отгоре съм решил да е с прозрачно фолио за цветя
.

ceci1
14.05.2013, 21:27
Време е да се захванем малко със задната част на самолета, а именно с хоризонталния вертикалния стабилизатор и кормилата.
По принцип аз ги изработвам по няколко на4ина.
Първия е стандартния с депрон 6мм, който заоблям обличам с фолио.
Втория е модифициран вариант депрон с окантване с балса отвън (около 10мм) и обличане с фолио.
Третия е стандартния само с балса и обличане с фолио.

В случая ще избера именно него. Изработвам стабилизаторите от балса заоблям 4елния ръб и обличам с фолио. Преди самото обличане след почистване с фина шкурка минавам с каучуково лепило и отгоре минавам с фолио за цветя отгоре а отдолу с автофолио. Авертикалния само с фолио за цветя. Минавайки с ютийката то се вулканизира и опъва едновременно.

ceci1
14.05.2013, 21:29
При монтажа много трябва да се внимава с мерките.Дължината от 2 та крайни ръба с носа трябва да са равни, да е поставено идеално на средата, както и перпендикулярността кум тялото. Не трябва при лепенето да забравяме, че е необходимо да се прави при фиксирано за тялото крило.Това е необходимо да се спази хоризонталната линия да е успоредна с линията на крилото.

Bruchpilot
15.05.2013, 10:10
Мога да кажа само едно - Браво!
И продължавай в същия дух - дано скоро видим и облитане :pilot:
Успех!

ceci1
15.05.2013, 15:45
Благодаря за добрите думи.
Много ще се радвам да споделяте мнения по темата. Човек се учи не само от грешките си, но и от опита на другите.

Да се пренесем малко на предната част на самолета. Монтираме мото рамата, резервоара и основата на предния колесник.
мото рамата е комплект от предлаганите в авио магазините, стандартна. При нея няма нищо сложно при монтажа, освен да се постави точно на средата и да е точно хоризонтално. По принцип може да се помисли и за наклона на мотора, но за сега ще го оставя в "нулева позиция"

при монтажа на резервоара е необходимо да се спазят доста неща. На първо място той трябва да се постави на нивото на карбуратора. Трябва формата и обема да е съобразен с корпуса на модела и с типа (обема) на мотора. за моя случай използвам лекозаоблен резервоар с капацитет 248cc. За да нямам проблеми с разпенване, както и повреда при удар слагам отпред и от страни подложки.Тайно се снабдявам с тях от детската стая . Те са от меко детско килимче с фигурки. От мека шуплеста материя са. За страниците използвам ивици, които закрепвам с двойнолепящо тиксо. След като постои резервоара известно време, те се оформят по формата му.



Ето го вече монтиран.

ceci1
16.05.2013, 13:13
Трябва да с е погрижим и за ходовата част. Преди съм вземал готов комплект колела и колесници, но като поразгледах сега из наличните сайтове в БГ не намерих налични, а за Китайски не ми се чака 20 дена. Та запретнах ръкави да с спретна сам нещи4ко. Един стар модел ме "спонсорира" с колелата си, взех 4мм стоманена тел и започнах импровизация. Ето какво се получи:

ajcinema
16.05.2013, 13:36
Браво, изглежда много добре!

ceci1
16.05.2013, 18:13
Благодаря за добрите думи! Все пак се уча от вас - асовете в бранша.

И кормилото на колелото е вече готово.

ceci1
17.05.2013, 12:36
Монтираме и мотора. За сега го оставям с "нулева" настройка после 6те видим на къде и с колко 6те го накланяме.

ceci1
18.05.2013, 07:39
Следва до окомплектоване на тялото.

ceci1
18.05.2013, 15:44
Ето красавеца вече е готов. Да му пожелаем безаварийни излитания и кацания.

ceci1
16.06.2013, 17:52
След дълъг период на затишие в полетите от моя страна днес успях да се разпиша. За съжаление не успях да подкарам нито един от моделите на метанол поради високата трева по4ти до кръста на места, но поне облетях и направих "няколо батерий" със "Синята стрела"
Ето видео от днес:

https://www.youtube.com/watch?v=xZU_ZKyHckU

https://www.youtube.com/watch?v=Phy78KbbvBY

ceci1
18.06.2013, 20:44
...и видяла жабата 4е подковават коня ...и тя вдигнала крак.
Та както в тази детска приказка и аз реших че е време да поопражня другото си хоби. Реших да пробвам да направя мини CNC машинка. След леки промени и решения проба-грешка стигнах до тук:

[/URL] (http://imageshack.us/photo/my-images/834/9csc.jpg/) (http://imageshack.us/photo/my-images/94/8f4h.jpg/) (http://imageshack.us/photo/my-images/834/x0nl.jpg/)

(http://imageshack.us/photo/my-images/15/s1ye.jpg/) (http://imageshack.us/photo/my-images/4/ll4k.jpg/)[URL="http://imageshack.us/photo/my-images/199/ruq.JPG/"]

Бих се радвал тези които имат повече опит в рязането на детайли да споделят какъв лазер ползват или какви резци за депрон.

ceci1
29.06.2013, 22:52
Ето нещо от днес, въпреки, 4е тревата ставаше само за пасене но не и за кацане.

http://www.youtube.com/watch?v=2eooTpY61l0&feature=youtu.be

ceci1
12.07.2013, 20:46
Предполагам на много от вас се е случвало по време на полет, волно или не от модела да изпадне някоя важна част. На мене лично поне и се е случвало- един път изпадна половината ауспух на един метанолов мотор и един електро се разпадна при 3 тия полет, а беше с добра тяга и тихо работеше. Имало и други случаи, но да не ги споменавам. И така..реших да си намаля загубите за напред, като си направя металдетектор. Няма да се спирам в подробности.Ето кадри от изработката:
[/URL] (http://imageshack.us/photo/my-images/706/lrac.jpg/) (http://imageshack.us/photo/my-images/21/1an1.jpg/) (http://imageshack.us/photo/my-images/16/3sbt.jpg/) (http://imageshack.us/photo/my-images/827/00zh.jpg/)[URL="http://imageshack.us/photo/my-images/854/css3.jpg/"] (http://imageshack.us/photo/my-images/59/iuh3.jpg/)


При наличие на интерес ще съдействам.

ceci1
12.08.2013, 21:40
Едно полет4е и от днес

http://www.youtube.com/watch?v=-fjipRzY88Q (http://www.youtube.com/user/MyCeci1/videos)

:shock:

ceci1
07.09.2013, 22:02
Вече полянката е окосена и може да си полетиме.
Ето подвизите ми от днес:

http://www.youtube.com/watch?v=k4N440FDqSs&feature=youtu.be

ceci1
27.10.2013, 19:59
Поздрави от полянката:

http://www.youtube.com/watch?v=N47TCgp0B-s

http://www.youtube.com/watch?v=RqcoEvh5dc0

http://www.youtube.com/watch?v=qh10XbJvM7Q