PDA

Виж пълната версия на : питане за видовете крила на моделите



danikronos
22.02.2013, 13:31
Забелязвам ,че при ултралеките самолети има доста голямо разнообразие от крила и по-точно от завършека на крилата ,та искам да питам по-запознатите каква е зависимостта и кое крило в кои случеи се използва и имали значение за нашите модели самолети,имали смисъл да се правят такива завършеци на крилата?Ето какво имам предвид

deso_1975
22.02.2013, 16:20
При големите самолети заоблянето (и други подобни на него решения) се прави с цел да се предотврати изтичането на потока въздух , намиращ се на края на крилото от долната към горната му част. Това се дължи на разликата в налягането на въздуха над и под крилото (благодарение на което самолета лети) и така края на крилото му става неизползван за създаване на подемна сила.
И на моделите е същото, но понеже е сложно за направа, е по-лесно да удължиш малко крилото за постигане на същият ефект.
При големите самолети важи същият принцип -но вместо да удължиш крилото с 50 сантиметра, можеш да го заоблиш последните 20 (така скъсяваш крилото и доста подобряваш аеродинамиката му). И вместо с размах на крилата дест мета, можеш да го направиш с размах на крилата примерно девет метра- намаляваш му чувствително челното съпротивление.
С тези заобляния се предотвратява и създаването на така наречените вихрови шнурове в краищата на крилото( пак подобрявя аеродинамиката). То тези явления са взаимосвързани, де и са много интересни.

danikronos
22.02.2013, 19:53
Добре ясно че това е с цел да не се губи от въздушния поток,но кой завършек в крайна сметка да изберем.Имали зависимост да кажем при бавно летящи самолети- скосени крила като на първите снимки,при по бързи модели - крила които завършват с извивка нагоре?

Николай
22.02.2013, 20:51
При малките скорости, с които летим, нещата са по-скоро за визия.
Друг е въпроса при планерите, където аеродинамиката и съпротивлението са много важни.