PDA

Виж пълната версия на : Електрическо превозно средство (безплатен транспорт)



ajcinema
12.07.2012, 14:38
Идеята ми хрумна от една съседна тема - Електровелосипед или казано по нашенски Колело на ток (http://modelist.bg/showthread.php?t=1323). Последните няколко месеца доста почетох, поработих и помислих (не в тази последователност, разбира се) :laughing: по тази тема и се спрях на вече готови решения, защото топлата вода вече е открита. Вместо да влагам енергия и средства в разработката на нещо, което вече се налага на пазара (електрически транспорт), реших да експериментирам в усъвършенстването му.

Каква е крайната цел:
1. Електрическо МПС, което да е напълно функционално,
2. Да бъде достатъчно полезно (да има някаква практическа полза освен просто транспортиране на 1бр. дупе от точка А до точка Б)
3. Достатъчно икономично.

Ето го и въпросното МПС:



Електрочески мотопед ECO CRUISER

Електрически мотор: Интегриран 1000W
Акумулатори: Гелови, 12V, 22Ah, 4 броя
Зарядно устройство: 220V, 3A
Време за зареждане: 4-5 часа
Собствено тегло: 80 кг.
Максимална скорост: 45 км/ч.
Максимален пробег: 60 км.
Спирачна система: хидравлична дискова отпред и отзад
Размер на гумите: 130/60-13
Разход на 100 км. 5 KW/h


Публикувам данните едно към едно. Разбира се, виждат се няколко несъответствия, но ще ги пренебрегна докато финиширам действията по закупуването.


И тук идва интересното. Точки 1 и 2 се реализират автоматически със закупуването на скутера.
Точка 3, обаче, представлява за мен огромен интерес, защото смятам зареждането да се извършва изцяло със слънчева енергия.


На пръв поглед тази проста идея има няколко разклонения, но аз ще се спра на предварително начертаните: функционалността на това МПС е изцяло насочена към урбанистичния живот (градска среда) и целта е да обслужва всекидневните нужди на средностатистически гражданин в средна възраст - ходене до работа, ходене до магазина, двете заедно и кратки разходки през уикенда.

При това БЕЗПЛАТНО!

Желанието ми е в продължение на една календарна година да не похарча нито стотинка за изминат километър, освен за консумативи (гуми, накладки, смазка, нормално износване на детайлите и първоначалната задължителна подмяна на консумативите по време на разработката), да опиша всичко това и накрая да кажа уверено: ВЪЗМОЖНО Е!

След което, ако съм се справил добре до тази точка, да модифицирам возилото с по-добри батерии (защо не полимерни?), по-добър заряд, по-добър двигател (защо не хибридно задвижване?) и т.н.



Да видим дали ще успея в начинанието си.
Пожелайте ми успех и... се включвайте с коментари, мнения, препоръки, критика и всичко, което ви дойде на ум!
Засега темата ще дрейфува известно време, докато успея да закупя скутера, но през това време може да се обсъждат подробностите.

passo
12.07.2012, 17:06
Георги,насочил си се правилно,но винаги има-но.При тази мощност на мотора от 1000W,ще ти трябва регистрация,гражданска и данък-ето ти разходи от 90-100лв.за годината без дори да караш.Обясни зареждането от слънце-точно през деня когато караш,ще трябва и да зареждаш или ще се налага да спираш и да чакаш.Сметни по добре нощното зареждане на акумулатора и направи равносметка на стойноста на слънчев колектор,контролер на заряда, автоматики и др.Предцени за тези пари колко заряда ще направиш.
Иначе добра идея.Вече обикалям с такова колело и съм напълно съгласен с теб за градската среда,а сетих се за акумулаторите.Геловите са според мен отличния за момента вариант.Не са капризни,не изискват електроники,зареждат се просто,не се надуват и не изискват някакво обслужване,а и цената им е смешна в сравнение с по интелигентните.
Очакваме с интерес развитието на нещата.
П.С. ще ти трябва и каска!
Забрави да кажеш за цената на скутера!

Gogo55
12.07.2012, 19:54
То за да е безплатен този транспорт не трябва да се забравя а също и да се сметне първо колко ще струват акумолаторите и слънчевия панел или тока от енергото. Този разход е все едно за гориво при нормален мотоциклет тип скутер. Да се види после колко цикъла ще се направят с дадените акумолатор и панел да се сметне разхода на сто км в левове и да се сравни с бензиновия аналог при дадения фиксиран пробег. Примерно с един панел и три комплекта акумолатори ще може да се минат еди колко си км и те ще ни струват еди колко си лева, после за същия пробег да се сметне и колко ще ни струва бензина при скутер с двг. Когато почнем да си говорим с числа ще е по лесно и разбираемо. Разбира се друг е въпроса ако акумолаторите и панела/тока/ са ни безплатни ако зареждаме на работното място където некои друг плаща , или в другия случаи ако бензина е също безплатен.

muns
12.07.2012, 21:10
При сегашните цени на горивата, инвестирай в 4-тактов моторет и му сложи газова уредба.

sides
12.07.2012, 21:21
http://www.mkbattery.com/index.php От тези купувам за електрическите столове 12 В 52 Ач - около 260 Еу ... прочетете , има доста информация :cheers:


поправка: два броя са около 260 Еу ...

не на всичко на което пише GEL ...... е точно това което трябва да представлява ... доста разтегливо понятие е :cheers:

П.п. относно точка 2. от поста на ajcinema (http://modelist.bg/member.php?u=25) - те точно това му е приложението :–)

ajcinema
13.07.2012, 16:20
Много и интересни мнения! :smile:

По един или друг начин всички те задават въпроси, чиито отговори са трудни или невинаги еднакви.

Към muns:

От две години търкалям ето този скутер:





Това е идеалното превозно средство според това, което ми предложи: 4 тактов, икономичен. То отговаря и на част от моите критерии - носи доста товар, сравнително добри габарити, удобно, бързо, стабилно... (150сс). Дефакто този мотопед ми спести пари точно колкото е цената му за две години от разликата в разхода с този на автомобила ми (около 2 400 лева). Нееднократно ми е минавала мисълта за газифицирането, но моторетките от този тип до 250 кубически сантиметра имат един недостатък - липса на маслен филтър. Това не е голям проблем за експлоатацията, но е проблем взимането на разклонение за гореща течност (в случая масло) за поддържане на температурата на изпарителя... А съвсем друг е въпросът, че изпарители с толкова малък дебит е невъзможно да се намерят. Да не говорим за инжекционни...

Освен това консумативите на един ДВГ мотопед никак не са малко като стойност. Маслото, което ползвам струва 35 лева литъра - френска двойноестерна пълна синтетика и го сменям на всеки 1 000км. Изборът за вид и интервал си е мой, но нека си уйдисам на акъла... :wink:
От там насетне филтри (цели 5 - въздушен, горивен, за вакуумната мембрана, за вариаторния отсек, за изгорелите газове), ролки, ремъци, вариаторни шайби, съединител, масло на трансмисията... сметката набъбва до около 200-400 лева годишно, ако всичко трябва да бъде перфектно. Повечето собственици на скутери дори не са чували за някои от тези неща, но аз държа поддръжката да е безкомпромисна, за да разчитам на возилото си винаги и по всяко време.




Към passo:
Петьо, няма да взимам предвид страничните разходи по регистрация и консумативи (батерии). Те не са перо, но ще бъдат добавени накрая като BTL разходи, тъй като и ДВГ и електро имат своите консумативи.
Оригиналните оловни акумулатори при правилна експлоатация и добра поддръжка в студените месеци би следвало да ме изкарат не по-малко от 3 години. Цената им е около 150-200 лева.
Каски... абе не е като да нямам. ;)


Към sides: знам какво е оловен акумулатор, знам какво е гел и електролит, но смятам да не използвам оловни акумулатори след края на живота на оригиналните, а дори и преди това. LiPo или LiFePo4 ми се въртят в главата... :wink:

passo
13.07.2012, 19:51
Браво Георги,че отговори на всички.Все пак какво следва-мото или електро?Темата е за електро возила и си е твоя.Чакам с нетърпение новите ти хрумвания е все пак,какво следва?

Иво горанов
13.07.2012, 21:15
Браво Георги,
Батериите са от мен.
Ако нямаш претенции да са литий-сулфид (тоест приемаш LiFePo, LiMno, LiCo) ще ги докараме на форма и капацитет че и на мирис и вкус.

Наздраве от Нигерия

passo
13.07.2012, 22:51
Браво на Иво за предложението,да не си на лов в Нигерия и стягаш ли В1Е ?

Иво горанов
14.07.2012, 09:21
На лов съм, само дето аз съм плячката а не ловеца.
На път съм да пропустна истезанието а В1Е не съм правил.

ajcinema
14.07.2012, 12:53
Браво Георги,че отговори на всички.Все пак какво следва-мото или електро?Темата е за електро возила и си е твоя.Чакам с нетърпение новите ти хрумвания е все пак,какво следва?


Браво, Петьо и благодаря за проявения интерес!

Хрумването ми е само едно и постепенно искам да го избистря за аудиторията: нов начин на мислене, съобразен с променящата се среда.
Имам непреодолимото желание да направя този тест и да опиша подробно всичко, с което би се сблъскал нормалния потребител. Искам, като тегля след една календарна година чертата, да успея да докажа (най-вече на себе си), че всички разходи, съпътстващи едно електрическо возило са в пъти по-ниски, отколкото еквивалента му с ДВГ. По тази причина в съпоставката ще включа и досегашния си скутер, който е с аналогични размери и тегло.
До този момент, след много четене, смятане, експериментиране, стигам до няколко възможни отправни точки и всички те са близки една до друга. Искам да съчетая две много интересни за обществото ни напоследък теми - тази за транспорта и тази за соларната енергия. Мечтата ми е да успея да пътувам една година САМО с помощта на слънцето, без това да се отрази по никакъв начин на домакинските или професионалните ми нужди.
Всъщност съпоставката е продължение на една друга, която вече е към края си, но би имала смисъл само ако добавя и електричество към нея. :wink:

Апропо, докарали са нова "партида" от мотопедите като твоя. Днес тествах един и останах много приятно изненадан. Върви, та пушек се вдига!!! Неудобството е в размера - малко ми идват длъчки краката... затова се спирам окончателно на варианта Vromos и започвам да засичам времето, за което ще събера пари за закупуването му. Това също е част от експеримента: доколко е възможен и общодостъпен екологичния транспорт за всеки един човек.

ajcinema
14.07.2012, 12:58
Браво Георги,
Батериите са от мен.
Ако нямаш претенции да са литий-сулфид (тоест приемаш LiFePo, LiMno, LiCo) ще ги докараме на форма и капацитет че и на мирис и вкус.

Наздраве от Нигерия

Браво, Иво!

Благодаря за предложението!!! Отварят се нови хоризонти, друже...

Наздраве и айде, че ще се развали течността... ти знаеш коя. ;)

ajcinema
14.07.2012, 15:36
Обясни зареждането от слънце-точно през деня когато караш,ще трябва и да зареждаш или ще се налага да спираш и да чакаш.Сметни по добре нощното зареждане на акумулатора и направи равносметка на стойноста на слънчев колектор,контролер на заряда, автоматики и др.Предцени за тези пари колко заряда ще направиш.

На това не успях да отговоря одеве.

При моя режим на използване, скутерът стои по цял ден на паркинга. Дефакто бездейства. Нямам за цел да го ползвам активно за работно муле през целия ден. Искам да ходя с него на работа, да се прибирам след работа (дотук това са минимум 2 лева дневно за градски транспорт) и да пазарувам за домакинството. През уикендите да си правя разходки из града или в близките околности. Нормалното ежедневие на повечето от нас. Не желая да ходя с колата до службата, понеже е супер енергоемко един автомобил да вози САМО един човек.
Та така - мотопеда цял ден ще стои на паркинга. Защо през това време да не попие някой и друг ампер? Това са 10 часа всеки ден. Както и да го смятам, един подходящ панел с проста електроника за зареждане не надвишават сумата от 300 - 400 лева. Това е и основната идея - цената достига тази на един нормален "макси" мотопед от същия клас (под клас разбирам габарити, размер на колелата и товароносимост).

passo
14.07.2012, 17:59
Значи,ако те разбирам правилно на мен ми е необходим само слънчевия панел.Не съм засякъл оригиналното зарядно колко Амп. черпи от 220В,но изхода му е 60В и 1,8А импулсно е защото не тежи нищо и при достигнат заряд светва зелено и спира заряда.Чакам с нетърпение слънчевата инсталация.Може да помолим и Ростимир да каже нещо по въпроса?
Аз си карам,но не всеки ден и затова си мисля за един или няколко колектора върху гаража.
П.С. За акумулаторите геловите според мен са най-дуракоустойчиви и прости в употреба.

ajcinema
15.07.2012, 09:02
Абсолютно прав си!
За мен единствения недостатък на оловните акумулатори е тяхното тегло. Всичко останало напълно задоволява нуждите за които са предназначени.

Прави ми силно впечатление факта, че електрическите превозни средства някакси не могат да наберат скорост. Хората ги избягват, защото се притесняват от темата АКУМУЛАТОРИ. Някакси битува мнението, че АКУМУЛАТОР - това е нещо скъпо и ако някой ден се повреди, равностойността му е огромна сума.
Мой познат, който има магазин за нови мотоциклети, сподели че не желае да продава електрически мотопеди защото... цитирам:
"Как да продам моторче за 1 000 лева, след като акумулаторите му струват 400? Клиентът винаги пита първо за това и като чуе цената се отказва. Трябва да му продавам алтернативни (разбирай евтинджос), ноито бързо се скапват. Това е още по-зле за бизнеса ми!"

Опитах се да помисля заедно с него и по тази причина ми хрумна идеята за електро-возило и за тази тема като цяло. Ако този търговец предложи в магазина си КОМПЛЕКТ за автономно БЕЗПЛАТНО придвижване (как звучи само, а?!), потребителят ще остави на заден план цената на акумулаторите. Нишата е неразработена. Спорадично се продават по 1-2 бройки от незнайни китайски марки. Ако тези МПС-та се продават с КОМПЛЕКТ за "Еко зареждане" и се наблегне на думата БЕЗПЛАТНО, това би означавало нов развой на този бизнес.
Лично аз нямам пряк интерес към темата "бизнес", но след като така или иначе интересът ми е предизвикан, защо да не направя този експеримент? Всички очакваме това бъдеще - да черпим с пълни шепи, без да изпразваме джобовете си... Затова трябва да се правят малки крачки в тази посока. :wink:


Относно соларната част, аз силно се надявам, че Матеев ще сподели нужната ми информация. Очевидно в момента е твърде зает, но и аз не съм се разбързал. Предпочитам най-напред да проуча нещата, да събера колкото се може повече информация, мнения, тези и след това да се захващам сериозно.

passo
15.07.2012, 13:02
Добре,ще почакам.Сигурно до другото лято.Един познат моделист внася от Корея плочки/солари/ тук ги запояват събират панели и ги изнасят в Европа.Не съм разговарял с него за възможности и цени,но ще го попитам през идната седмица и ще напиша тук.Явно Матеев е зает,но ако говорите нещо по въпроса пиши или звънни.
Предизвикваш интерес с това превозно средство "без пари".Чакам подробности!!!
При положение,че се сдобия с колектор и при мен ще излезе на втората година без пари!!!
Само не знам колко ще издържат акумулаторите.При положение,че са 4 по 28лв. това е 112лв. за две до три години си заслужава-при добро съхранение.

Иво горанов
15.07.2012, 14:34
Придържам се към мнението, че геловите батерии са много по – добри от тези с токоностели литиеви йони.
Струва ми се, че имам натрупан професионален опит от експлоатация на литиевите.
В оборудването, което се ползва по дъното на морето, батериите са предимно такива. И само една такава играчка има повече батерии (разбирайте по-голям пазар) от хоби батериите за цяла Европа.
Струва ми се обаче, че проблемите на този етап, са повече в електрониката отколкото в самите клетки, от които е съставена батерията.
На практика електрониката е предназначена да компенсира в някъква степен недостатъците им спрямо геловите, защото в един прекрасен момент тези недостатъци са безкрайно фатални (изгаря Power Management Module “PMM” и ако течението е по силно, аварийното задвижване не е в състояние да върне игачката и едни милиони остават на дъното)
Не разберам от тази част, по-точно „не ми е в ръцете” , както се изразяват музикантите.
Това в което съм убеден, че мога да помогна и за това се обаждам в тази тема, проекта можем да го направим независим от към клетките, от които е съставена батерията. ЕДНА НЕИЗВЕСТНА ПО-МАЛКО.

Малко пояснение, щото може някой да не е разбрал
В много случаи едно готово изделие е зависимо от елементите му.
Това се прави, не толкова за ефективност, колкото само и единствено този елемент да влиза и да работи и да не можеш го замени с нищо подобно.
Един парадокс от практиката в моделните спортове.
На много от вас е известно, че се човъркам с перки за лодки и нямам перка в ръката си само когато спя. Та изследвайки определени перки на известни производители стигнах до заклучението, че те са така проектирани, формите са така измишлотени, че показатерите на перката (момент, упор и кпд) са зависими от материял и технология на изработка. Тоест този който ги е замислил, се е погрижил в по-висока степен копията да не работят като оригинала, отколкото оригинала да е съвършен или направен с по-низка себестойност.
Всеки се е срещал с подобни примери.
Та, пренесено обратно към темата, това означава, че от към страна на батерията този който се е опитал да ни постави в партер може да духне таратора.

passo
15.07.2012, 23:00
Иво,
нещо не разбрах по темата,ама ако имаш модел на някой винт двулопатен за FSR-7,5 изпрати да отлеем.Може и за други модели,а иначе сигурно в Пазарджик ще се видим!

sides
16.07.2012, 00:16
[/URL] част от работния ми кът ..... умишлено съм снимал контролера с етикета !

[URL="http://modelist.bg/member.php?u=25"]ajcinema (http://modelist.bg/member.php?u=25) :wink:
зная , че знаеш батериите ... но аз не знаех , преди време ,че има и такива , които си отговарят на параметрите ... и споделям :wink:

Иво Горанов е написал само верни неща , напълно го разбирам ... но така е устроен света .... може и да има пролука ...но е използваема само за лични нужди ....всичко останало е патентовано или е " военна работа ":cool: Е ... може и да се попромени нещичко :wink:


..три години ...с калциево+ не знам какво си ... много оптимистично според мен ( мое мнение )

Иво горанов
16.07.2012, 00:17
Пояснявам по темата
В много от устройствата ползващи литиеви батерии, тези които конструират самите устройства са ги направили така, че само и един единствен вариант батерии се поместват. И съответно ние обикновените им ползватели се принуждаваме да копуваме само тях. Аз имам болки в кръста и не мога се навеждам. Следователно като не искам да ме навеждат си ги организирам процеса сам.
И след като съм натрупал опит в батериите мога да помогна на Георги, като реши да подмени оргиналните с литиеви (Lipo LiFePO LiMno) имащи същата форма.
Задачата Максимум Енергия И/ИЛИ Максимум Мощност в определени размери И/Или тегло съм я решил многократно „за да ми е в ръцете”



Иво,
нещо не разбрах по темата,ама ако имаш модел на някой винт двулопатен за FSR-7,5 изпрати да отлеем.Може и за други модели,а иначе сигурно в Пазарджик ще се видим!

Отностно перките - Проектирам и Конструирам перки само ако не намеря такива да се произвеждат и продават.
Мога да оразмеря всеки един от 4 те типа перки исползвани при FSRV (всякакъв диаметър, резба на вала, диаметър на главината......)
Отиграно до болка упражнение
(На еко –стандартата си съм с перка тип V3 за FSRV ресайзната на диаметър 30 мм резба на вала М3 диаметър на главината 4.5мм надялкана на CNC от титаноалуминиева сплав)
Ти какво предлагаш – да направиш отливки от стоманата която аз ще ти доставя в института за космически иследвания към БАН?
Или...кво?

passo
16.07.2012, 08:09
Иво, за FSR-а са от алуминиева сплав и един приятел моделист Георги Кабаков ги лее.Мислех си за нови модели,ама то и неговите ги бива.Да не спамим на Гошо темата за ел.превозното средство.
Чакам с нетърпение развитието на фото волтаичната система за зареждане!!!

ajcinema
16.07.2012, 15:58
Ааа, споко!

Тя мойта тема ще се позабави, но тръгвам от нулевото стъпало. Така че няма никакъв проблем да се обсъждат и странични неща в нея - аз не съм ревнив към темите си.
Даже по-скоро се притеснявам, че не е с моделарска насоченост... но след доста време и изписани страници по-натам в темата, имам идея да направя съпоставка и с моделите, свързвайки я стемата за "Катана". Инфо в аванс - за разлика от моделите, където съм върл привърженик на ДВГ, в ежедневието е точно обратното...

boneti.1958
16.07.2012, 16:23
Еее, още един като мен. Аз също съм за ДВГ моделите, а всичко друго по възможност електро, други алтернативни двигатели или ако щете файтон с кон.

nickarsow
16.07.2012, 20:56
Здравейте момци,
Чета, че се заформя разработка фотоволтаик-акумулатори-двигател. Някой ровил ли се е по-дълбоко за контролери?
Поздрави

passo
18.07.2012, 15:35
Все пак да продължим!Интересува ме зареждане от фотоволтаик 59В и 1,8А мах. да може да изключва при достигане на това напрежение-59В.Може да се използва и инвертор на 220В , и да се ползва оригиналното зарядно.Акумулаторите са гелови 4х12В свързани последователно или 48В.При пълен заряд от 14,75В се достига 59В , което търсим.Можеби това лято го изпуснах,но за следващото,ще се стягам.Чакам озиви и разумни идеи и предложения.

Иво горанов
18.07.2012, 22:26
59 волта крайно напрежение на заряд и 48 волта номинално на разряд звучи идеално за 16S LefePo или LiMno.
Остава да знаем обемът в който се поместени геловите батерии
Към този дето ще прави електрониката им (вграден балансер и кондензаторен блок ) чакам отговора на въпроса колко от обема ще заемът тези блокове.
Тогава ще стане ястно колко капацитет ще има това задвижване при енергиен въриант и колко при мощностен.
За съжаление оптимизация мощност-енергия без да се направят поне едни мошностни няма как да се направи. С опеделени резерви съм за Липо. Липото за промишлини нужди си е все още истинско за разлика от това което се тиражира за хобито ни и въпреки това не е оправдано от към цена отнесена на количиество енергия през живота на батерията.

passo
19.07.2012, 08:42
Днес ще премеря и ще ти дам размери,но това е съществуващ акумулатор и с него карам в момента.До сега е на около 30цикъла.Предполагам до края на лятото няма да са повече от 100-120,което за едно лято ще направи 150-170 цикъла.Предполагам,че две до три лета ще издържи,като зимата го съхранявам в къщи.
Някой може ли да даде мнение как ще се държи контролера при смяна на вида на акумулатора?
Иво питах при едни търговци и ми предложиха Ли-по 8000мА клетка за 80лв това като сума за 14бр. е повече от стойноста на превозното средство което имам в момента!!!

passo
19.07.2012, 10:10
Ето и размери дължина 360мм/ширина 160мм/височина 120мм.Кутията е с неправилна форма,но това са минималните размери.

ajcinema
19.07.2012, 11:11
При мен напрежението е 96V номинал, но все още моторчето го няма, съответно размерите са неясни. Ще бъде при мен най-рано ноември, затова ще изчакам.

Иво горанов
19.07.2012, 14:13
Някой може ли да даде мнение как ще се държи контролера при смяна на вида на акумулатора?


E да де нали и затова и аз поставих въпроса.
всички литиеви батерии са по -опасни за контролера или както се казва при теб Power Mnagment Module
и за това се адаптират разни електоники с батерията.
В темата за лифетките демонстрирах и аргументирах тезата че живота и работата на този тип батерии са зависими от алгоритъм на зареждане.
Няма кой да се хване да изследва а се чака на готово!!!




Иво питах при едни търговци и ми предложиха Ли-по 8000мА клетка за 80лв това като сума за 14бр. е повече от стойноста на превозното средство което имам в момента!!!

Не желая да използвам форума за комерсиална цел!
Няма коментирам търговците. Не ме вкарвай във конфликт с тях!

Мой приятел си купи подобно возило от няква швейцарска фирма правеща ги в китай.
естествено че беше изхвърлена оргиналната
До колкото си спомням 14S 10 Ah без кутия струваха към 350 долара без транспорт и мита.
Батериите са LiMnO2 с оглед ниските температури през зимата.

passo
19.07.2012, 14:33
това са акумулаторите и добре ,че ги отворих, едната клема беше окилена. Сега чакаме някой да даде мнение по електронните въпроси!

Иво горанов
20.07.2012, 09:19
пропустнал съм


Мой приятел си купи подобно возило от няква швейцарска фирма правеща ги в китай.
естествено че беше изхвърлена оргиналната баттерия
До колкото си спомням 14S 10 Ah без кутия струваха към 350 долара без транспорт и мита.
Батериите са LiMnO2 с оглед ниските температури през зимата.
че в цената на въпростната батерия е вклучен единия блок който се грижи за равномерното зареждане и разреждане (балансерът)

passo
20.07.2012, 22:30
Браво на Иво ,че се поправи!Кажи за местото и вместимоста на акумулатора.Сега се върнах от Варна,купих една къща на 36км. и днес беше сделката.Местото е с.Дъбравино.Хареса ми спокойствието!

Иво горанов
21.07.2012, 01:04
Браво на Иво ,че се поправи!Кажи за местото и вместимоста на акумулатора.Сега се върнах от Варна,купих една къща на 36км. и днес беше сделката.Местото е с.Дъбравино.Хареса ми спокойствието!

Клетките са 220Х70х8.5 с табсове в двата края тоест четен брой клетки в пак. Туй за мястото не го проумях
Вместимостта я казах 10 Ач.

passo
21.07.2012, 09:16
Нали видя снимката с касетата с 4бр. акумулатори- за това место става въпрос!
Цената за 14бр. също ще е интересна!Нали за Ли-по става въпрос?

Иво горанов
21.07.2012, 09:55
Нали видя снимката с касетата с 4бр. акумулатори- за това место става въпрос!
Цената за 14бр. също ще е интересна!Нали за Ли-по става въпрос?

Всеки вижда само това, което иска да гледа.
За сега знам захранване 96 волта. Това поставя определени задачи към двата електронни модула. След като при 360 волта някой е решил задачата значи и при тези 96 Волта ще бъде решено.
Формата на мястото което ме интерисува ще ми бъде казано Ноември

Вече споменах, че не желая да ползвам форума за комерсиална цел!
Покажи ми един мой пост в раздел Борса в който съм продал нещо в който от 12 те форума в които пиша.
Цената при различните батерии е различна. Не мога коментирам цената от 80 лева за клетка от 8Ач.
Аз притежавам клетки от 3.3 Ач които са по 300 евро и клетки със същия капацитет за 3.8 долара.

passo
21.07.2012, 16:21
Добре Иво,и аз не желая да коментирам търговската цел на нещата,но все пак винаги става въпрос за пари.Попитах те за цената на 48В акумулатор с някакви Ли-по и др. видове, не се обиждай на запитване.Отговори обективно,ако не продаваш или не знаеш просто си замълчи.Тези 96В не съм ги писал аз.Извинявай за безпокойствието което ти причиних!Ще карам с тези ,които е сложил бай китаец и това е!
Както се казва "Благодаря за вниманието".

Иво горанов
21.07.2012, 17:24
Точно защото става въпрос за пари. И защото всички са чувствителни от към пари.
Само че ние с тебе имаме различен подход.
Разликата в цените не е задължително да е израз на алчността на определен търговец.
Така че тези, които са по 80 лева може да има някъква причина да струват толкова.

Аз съм обикновен инжинер и ходя на работа както останалите наемни работници.
Не продавам батерии или къквото и да е било.
И аз като тебе и много като тебе се съмнявам в това което се тиражира.
Освен парите мен ме интересува безопастността. Теб те нямаше във Франция на световното по АВ
Контролера запали маслото на демпфера и температурата вътре е била над 350 градуса.
Ако и аз си бях сложил изхвърлени на боклука батерии сещащ ли се дали щях да посмея да отворя горящия модел? И дали нямаше да има пострадали, как мислиш?

Ники от Плевен беше написъл някъде из форума
"Нещата стават със знания, труд и пари и липсата на едното се компенсира с останалите две"
Следователно, колкото по-малко си ангажиран с нещо което ти трябва толкова повече ще платиш и по-малко можеш да влияеш върху качество и безопастността му.

А за търговците е валидна Аксиомата на Матеев
"Какъвто е пазарът тъкъв ще е търговеца"

Ползвателите сме си виновни за цени-качество а не търговците.

passo
22.07.2012, 12:13
Иво,ама аз и за това не съм ги купил тези акумулатори.Съмнявам се в качеството!!!Съжалявам, че не можах да дойда във Франция.Бях ангажиран и Пловдивската група тръгна без мен.Ти не се появи в Пазаджик и минаха вече и двата кръга.Сега надявам се през август на Европейското да се видим и да обменим малко опит.За сега си карам колелото с геловите батерии и исках някакво соларно зареждане,ама във форума явно само Гошо и аз се интересуваме от това.Чакам Матеев да каже нещо,ама явно е зает.

sides
22.07.2012, 19:05
Тези ми изглеждат подходящи : http://www.conrad-uk.com/ce/en/product/251703/Byd-lithium-fe-block-12-V-10-Ah-A-BMS Преди да напишете нещо за цената ... прочетете пдф-а. :cheers:


Пп: http://www.oeko-energie.de/produkte/solarstrom-photovoltaik/solar-batterien/index.php#6043659dd20c65712

passo
22.07.2012, 19:53
Да на изглед са добри,но все пак цифрата си я бива за 4бр.:nono:

sides
22.07.2012, 22:40
не искате да четете .... добре , ето Ви превода от немската страница (гугълски) :

Нещо повече, тяхната енергийна плътност е по-висока. Това са само някои от предимствата на иновативна технология на батерията. За сравнение, гел, батерия с капацитет от 150 ампер-часа, тежи около 50 килограма, в зависимост от производителя, а литиево-железен батерия, тежи само 28 кг. В допълнение, броят на циклите на литиево-железен батерия за до четири пъти по-висок от броя на циклите на литиево-йонна батерия и до шест пъти по-висока от тази на батерията гел. Повече от 2000 цикъла (100% DOD) са възможни. За съжаление, не е имало немски или европейски производител за него. Ето защо ние предлагаме тук изключение на стоки, внасяни от Китай. Този основен производител има дългогодишен опит с батерии и слънчеви панели. BYD R1210A-C 340.062 160.00 € Описание: Li-Fe батерия, 12 VDC, 10 Ah (C5) = 14 Ah измерения: 115 х 109 х 89 mm Тегло: 1,5 килограма батерии BYD R1220A-C 340,063 € 272,00


Прави впечатление разликата в цената обявена от конрад.УК и немците .... ами ако има има и друга цена ?!!? за 2000 + цикъла ?! също така , погледнете тази китайска компания за кои други фирми прави батерии .... Е , ако ви се занимава ... :cheers:

Иво горанов
22.07.2012, 22:58
И на мен ми харесва кутията. Става за саксия.

конкретното съдържание обаче не ни върши работа за проекта.
Не видях въпростният PDF Предполагам в него е написано колко носи и тогава сериозно ще отприща лайномета.
Клетките в батерията са с табсове от едната страна и то така направени, че да не може да да дърпа повече от 90 Ампера ток.
Много гаден и евтин трик!
За съпоставка в този форум съм постнал кривите на клетка с 4 пъти малък капацитет изпразнена нацяло с 87.5А същия тип технология.
Ако има засегнат от Conrad може да заповяда да се защити!
Имам такива клетки струват по 13.8 взети от производствената линия и биха стрували след като им се издаде бумагите не повече от 18 долара.

sides
22.07.2012, 23:26
Иво Горанов , максимума на тези е 30 ампера , за електрическите коли зная ,че се споменава 270 волта , работен ток 5-10 ... максимум 40 ампера ток ...... Вие споменавате за 360 волта .. и 90 А тягов ток (32 400 Вата) ?! Просто ми е интересно , що за машина е :)

за цената на въпросните красиви зелени саксийки :laughing: ....вече споменах ,че това което пише в нета е далече от истината , всеки да си го тълкува както иска :cool:


Моля , обърнете внимание , пишем за скутер с мотор 1000 вата ! Аз лично не виждам защо би трябвало да търся батерия , която да ми даде 90 А (48В х 90А = 4320 В ) .... мое мнение и питане ;-)


Пп : сетих се за още нещо ... Как бихте коментирали Вие , предположението , изразено от страна на немската страница , по отношение на възможния брой цикли на по-горе посочената батерия ?

Иво горанов
23.07.2012, 00:12
Знам че не сте го писали само превеждате за което см благодарен!
Само че въпростните немци които са го писали просто са пропустнали че сме в 21 ви век
В същия гаден стил как опитват да подведът ползвателите



В допълнение, броят на циклите на литиево-железен батерия за до четири пъти по-висок от броя на циклите на литиево-йонна батерия и до шест пъти по-висока от тази на батерията гел. Повече от 2000 цикъла (100% DOD) са възможни.

1. Трябва ми обаснят разликата " литиево-йонна батерия" - "литиево-железен батерия" има ли разлика.
2. за кои цикли става въпрос? за тези зареди - разреди със зареждачка или с цикли под товар.
Невероятна лъжа !
3. нищо иновативно няма - дори твърдя че тези клетки са направени възможно най-примитивно

4. "литиево-железен батерия" нищо не виждам написано за недостатъците. Индуктивността и е спрямо Липото само 7 пъти по голяма, спрямо геловите е поне 30 пъти. Ако се ползва за аварийно осветление няма проблеми ама ако е за задвижване на мотор със контролер е риск за контролера.
Затова е направена така вътре отводите на електродите към табсовете прегаряд и ако нама натрупан литеев окис да се самозапали се губи капацитета на тази пластина
.............
Ако има засегнат да ми отговори на тези въпроси
щото мога да задавам въпроси за състава на анода и как мързилешката е положен и е спестено гладенето

Иво горанов
23.07.2012, 00:45
Иво Горанов , максимума на тези е 30 ампера , за електрическите коли зная ,че се споменава 270 волта , работен ток 5-10 ... максимум 40 ампера ток ...... Вие споменавате за 360 волта .. и 90 А тягов ток (32 400 Вата) ?! Просто ми е интересно , що за машина е :)

С 30 А се задвижват детски играчки.
Моделите които пускаме по-точно мини моделите щото не трябва превишават 450мм се задвижват от 2.5Ач батерия която я празня с 87.5 нацяло за да съм сигурен в качествата. Георги от Харманли ги има същите и им е постнал сравнителните криви.

360 волта е напрежението на робота който има разлика
архимедова сила - сила на тежестта = 4.7 тона

Според вас 360 V х 120 A = 43 200 W достатъчни ли са за да може тази играчка струваща 2.8 милиона да се върне от 900 метра дълбочина



Пп : сетих се за още нещо ... Как бихте коментирали Вие , предположението , изразено от страна на немската страница , по отношение на възможния брой цикли на по-горе посочената батерия ?

Коментирах го вече в предния си пост, но пропустнах да спомена, че съпротивлението на клетките като нови е 12-13 мОм при 10 Ач
За съпоставка съпротивлението на клетките ни за минито е 2.7 мОм
е кривите на моите са поснати
http://modelist.bg/showthread.php?t=214&page=3
Вижда се всичко

passo
27.07.2012, 20:03
Аз нещо се отказах за сега от соларното зареждане,много жега и климатиците по цял ден работят.Темата малко се отклони и губя интерес.Колелото си го карам и чакам да да видя какво ще стане с акумулаторите на пролет.Ми това е от мен.

Иво горанов
28.07.2012, 13:15
Нищо няма се промени с батериите. Няма нов пазар с нови изисквания така че батериите ще са си същите.
Твоя проблем е на друго място.
Искаш да имаш евтини батерии а не искаш да си разработиш схема по която те да дойдат.
Ето примера с предложените батерии които Конрад дистрибутира.
Простата сметка 4х18=72 Usd + 4S type BM = apr 12 Usd + Кyтията и сглобка = 8 Usd ==== 96 USD
Тоест на изх ода на фабриката имаш 96 долара. Сам си преценяваш дали си струва да се занимаваш.
От там нататък си ги пренасяш обмитяваш както намериш за добре.



Ето отново по темата
Нерешен проблем са не батериите а Електрониката.
До момента никой не е проявил интерес.

ajcinema
28.07.2012, 15:22
Точно в тази посока е моят интерес, но чаках да се наприказвате. :ae:

Проектът ми няма да бъде изоставен току-така, а напротив - смятам да го доведа до завършек и най-вече да имам практическа полза от него.

Залитнахте в посока размери и евтини батерии, което е много далеч от моята цел. Никъде не съм споменал, че търся ЕВТИНИ батерии, нито искам да се приравнявам към общото схващане, че видите ли "Ауууу, тва акумулаторите е..ават мамата на цялата идея!"

НИЩО ПОДОБНО!

Целта ми е да постигна НЕЗАВИСИМОСТ при транспортирането на 1бр. човек... а не икономия. Икономията е сбор от много фактори, които трябва ПРЕДИ ТОВА да се уточнят.


Рибата е още в морето. Не съм закупил скутера, затова нямам нищо против който иска да си бъбри в темата. Когато събера парите за моторчето, тогава започва същинската работа.

А електрониката... електрониката за зареждане от слънцето, заедно с панелите вече са налице. Тоест - тиганът вече е сложен. :) Вероятно проектът ми ще има практически измерения чак напролет, но дотогава не пречи да подготвям подробностите.

passo
28.07.2012, 18:13
Гошо,браво за слънцето.Аз който и да попитам започва да ми обяснява как няма да стане.
Иво и аз не търся евтини акумулатори.Тези с които карам сега са оригиналните/от снимките по горе си личи/,ако се наложи да ги сменя става 4х28лв=112лв.,ако карам 2г. с тях ще съм доволен и ще ги сменя.Ще видим напролет с какъв капацитет ще останат,при положение,че зимата ги поддържам.

Иво горанов
28.07.2012, 19:15
Друга електроника имам в предвид

Контролер там всичко ли е наред?

Тази платка с многото керамични кондензатори (различна от контролера) и служи да компенсира индуктивното поведение на литиевите батерии и за нея става въпрос.
На ROV то контролера комуникира с PC и на 90-100 часа работа все се налага да я сменяме.

Това са нерешените проблеми според мен

ajcinema
30.07.2012, 13:13
Евентуалният бъдещ ъпгрейд с други (литиеви) акумулатори ще има смисъл само за постигане на по-ниско тегло или на увеличаване на пробега при запазване на теглото.

В дългогодишния ми опит с моторите съм забелязал една характерна особеност на по-малките мотопеди и скутери - ТЕГЛОТО е голям проблем. Поради самата идея превозното средство да е с малки или по-точно казано оптимални габарити, понякога неволното теглово претоварване води до прекомерно износване или дори счупване на ходовата част. Най-често страдат предните "колове". По тази причина съм се спрял на скутер, който да има "кантар" окачване отпред.

Така че ако вбъдеще се прави промяна на батериите, тя ще бъде обусловена само от два фактора:
1. Тегло
2. Възможност за максимално бърз заряд

Иво горанов
30.07.2012, 21:26
По въпроса за теглото е ясно. Ама с бързия заряд някой друг трябва драще софт да се прави зарядно
с програмируеми възможности.
Моите лифетки позволяват 15С на зареждане ама не вярвам че трябва бъдем такива екстремисти.

nickarsow
30.07.2012, 21:51
Момци,
Нали се сещате, че бърз заряд и фотоволтаици за зареждане малко се разминават. Тоест, за да имате бърз заряд чрез фотоволтаици, те трябва да са с доста по-голяма площ.
Между другото, по-назад в темата попитах някой ровил ли се е в нета за MPPT електроника, която включва и Power Path. Оказва се, че повечето фирми си пазят дизайна в тайна и почти нищо не се намира в нета.
Поздрави

ajcinema
31.07.2012, 08:39
Момци,
Нали се сещате, че бърз заряд и фотоволтаици за зареждане малко се разминават. Тоест, за да имате бърз заряд чрез фотоволтаици, те трябва да са с доста по-голяма площ.

Това безспорно е така!
Стигаме бавно до основните недостатъци на всеки един елемент от цялата "система". Слънчевото зареждане е БАВНО, но за сметка на това "уплътнява" времето, когато МПС-то е навън и бездейства.

А БЪРЗОТО ЗАРЕЖДАНЕ аз го виждам по-скоро като опция, а не като постоянна мярка.
Тоест, искам да намеря решение на повечето съпътстващи проблеми, но не в едно и също устройство.


Пример:
Тръгвам на път, който е 200 км и е двупосочен. Да речем - отивам до село и се връщам. Обаче имам ток само за 120км (примерно). Ако пренощувам, това не е проблем, защото скутерът ще се зарежда цяла нощ в мрежата. Но ако отивам само за час-два, няма как да се върна... И ето тук е мястото на "бързата зареждачка" - да зареди акумулаторите ми не за 8-10 часа (0,1 - 0,2С), а за час-два (1-2С). Не искам да ги зареждам за 10-15 минути!!! Това ми е безполезно и вероятно ще се случи чак след 10-15 години в реалния живот.



Втори пример:

Отивам на работа (8-10км общо) и цял ден моторчето стои отвън. За 10км ще изразходвам почти толкова, колкото ще успява да зареди един соларен панел 100-120Wp при "шарено" слънце. Дори да не го направи, все ще се зареди колкото да измина някакво разстояние. Имайки малко опит с електрически МПС-та, установявам че те са доста икономични, когато се карат в ненатоварен режим.

Как ще транспортирам обемистия панел ли? Ами никак - ще си стои на покрива на паркинга в службата ми целогодишно или поне докато ме изгонят. :wink:


По този начин си осигурявам една условна независимост, която е адаптирана конкретно към моя начин на живот. Едва след това ще се замисля за универсализиране на тази моя лична нужда (каква дума само, а?!)

Иво горанов
17.08.2012, 13:21
Пример:
Тръгвам на път, който е 200 км и е двупосочен. Да речем - отивам до село и се връщам. Обаче имам ток само за 120км (примерно). Ако пренощувам, това не е проблем, защото скутерът ще се зарежда цяла нощ в мрежата. Но ако отивам само за час-два, няма как да се върна... И ето тук е мястото на "бързата зареждачка" - да зареди акумулаторите ми не за 8-10 часа (0,1 - 0,2С), а за час-два (1-2С). Не искам да ги зареждам за 10-15 минути!!! Това ми е безполезно и вероятно ще се случи чак след 10-15 години в реалния живот.



Тези 200 км с гелови батерии не стават.
С литиеви стават ама там пак опираме до електрониката.
Само че вече сме с още една стъпка напред.
Свързах се с тези дето правят BMS за баттерите. На експото в SZ в края на месеца ще се обсъди кво трябва,за да се направят бързодействащи.
Току виж имаме участник познал верния отговор.

sides
18.08.2012, 15:19
За проекта по темата мисля ,че и това е достатъчно : http://stores.headway-headquarters.com/-strse-91/36v-50-fdsh-100a-bms%2C-signalab/Detail.bok?category=BMS%2FPCM%2FPCB :cheers:

пък и за тези пари ....

Иво горанов
18.08.2012, 18:04
Стига да пишат балансиращият ток.
Имено там е подводният камък!
Бързото зареждане се лимитира от балансиращата способност на устройството.
това че "клетките не са еднакви и трудно се балансират" не е аргумент до момента в който фетовете на балансера не позволяват.

nickarsow
18.08.2012, 20:08
Тези 200 км с гелови батерии не стават.
С литиеви стават ама там пак опираме до електрониката.
Само че вече сме с още една стъпка напред.
Свързах се с тези дето правят BMS за баттерите. На експото в SZ в края на месеца ще се обсъди кво трябва,за да се направят бързодействащи.
Току виж имаме участник познал верния отговор.

Май са го измислили междувременно..... http://diydrones.com/profiles/blogs/scientists-develop-fast-recharging-material-for-lithium-ion ....сега остава производителите на акумулатори да го приложат в изделията си.:wink:

Иво горанов
18.08.2012, 22:26
Май са го измислили междувременно..... http://diydrones.com/profiles/blogs/scientists-develop-fast-recharging-material-for-lithium-ion ....сега остава производителите на акумулатори да го приложат в изделията си.:wink:

не видях нито конкретни стойности нито за което да се хвана!

Искам да поясня по публикацията, че след като 2 години LG-Group не успяха да се върнат в мача се опитват да привлекат вниманието. На светлинни години са изостанали и номерът им няма мине!

Проекта не страда от проблеми с батериите!
До сега не се е намерил някой да направи реални бързозареждащи се батерии кото тези които имаме в лодките си.
Нека не си губим излишно времето.

kabel
19.08.2012, 10:15
Китайците не спят.
http://www.kaldata.com/72374/%D0%95%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%B8%D1%87%D 0%B5%D1%81%D0%BA%D0%B0-%D0%BC%D0%BE%D1%82%D1%80%D0%B8%D1%81%D0%B0-%D0%B2-%D0%9A%D0%B8%D1%82%D0%B0%D0%B9-%D0%B7%D0%B0%D1%80%D0%B5%D0%B6%D0%B4%D0%B0-%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BC%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%82.h tml

Иво горанов
19.08.2012, 15:03
Въпростните кондензатори не са нови


тогава се стига до наемане на линията и този който е наеме си прави квото иска
Аз искам да си направя състезателни баттерии - правя си ги
ти ако искаш си прави Кобалтови кондензатори
- това е мой пост от преди 52 месеца
Дори от тях е взаимствано Повърхностно-Слоестото полимеризиране, като технология което се прилага при свръх мощните Литиеви батерии.

Dundy
24.11.2012, 13:04
Здравейте колеги, намерих темата случайно и неслучайно се регистрирах да си кажа болката но гледам отдавна не е писано 2-3 месеца.
По темата: карам инвалидна количка тип "скутер"- с 3 и с 4 колела имам. Проблема е че акумулаторите - гелови, издържат около година (китайски ми доставят уж служебно на 3 г веднъж) а останалия период или трябва да бръкна в празния джоб - към 300 лв ми искат за 40-50 А на брой, или да не ползвам "краката" си. Отдавна си мисля за пригаждане на слънчев панел . И точно сега намерих оферти за малогабаритни. Правят се в Шумен, поръчах според размера 50 Рw. тежи 5 кг и ме устройва като заслон дори при дъжд :laughing: имаше и 10 Рw тежи 1,5 кг. Сега идва въпроса закрепване и "изцеждане" на енергията как ще става затова проследих цялата тема. Моята ел инсталация е 24 волта а предлаганите панели са само по 12 в, но за два панела последователно вързани ми е множко като обем и тежина. Имам инвертор 350 вата тези по пазарите. Но не намерих отговор този инвертор дали ще бъде захранен от панела (дават му 14 в open-circuit, short-cuirt current (isc) 4.95 А). Идеята е през инвертора да подам към зарядното - оригиналното ми изгоря и ползвам правено от компютърно такова разбира се на 24 волта изход - и зарядното да бачка по време на пътуване. Ще съм благодарен на идеи от вашия клуб.

Иво горанов
24.11.2012, 15:19
Здравей
На мен ми е обидно обръщението "пичове". Форума позволява анонимност, но ако разчиташ на някъкъв отзив ми се да струва за по-подходящо се излезе от анонимното присъствие.
Поздрави от Нигерия

Dundy
24.11.2012, 15:53
Извинявай че съм те обидил, мислех че е свободен форум прочетох доста неща и видях доста вулгарни изрази, като ЗАДНИК например но не се заяждам с никого. А останалото не го разбрах от изречението - тук трябва да се изписват лични данни ли или нещо друго не ми стана ясно какво е да си анонимен.

GMateev
24.11.2012, 16:00
Мисля си, че името ти и градът, от където си, ще са едно добро начало.

sides
24.11.2012, 23:23
Наистина, обръщението, което използвахте, не се приема добре(дори и от мен) ... но не сте задължен да попълвате каквито и да е лични данни . Както и да е ... важното е да се решат проблемите, разни мнения! ---винаги има :) та : Смятам, че това което ползвате за зарядно на вашите батерии не е подходящо.Батериите на база гел, не е добре от гледна точка на техния живот да се зареждат с "прав ток" !скъсява им се живота ...и то с много !Предпочита се, използването на обикновенни трансформатори със съответната следяща заряда електроника (аналогова) . Относно основния Ви въпрос, има решения, но посоченото от вас е доста енергогубещо(накратко написано) Аз лично, не съм се занимавал точно с установката, за която питате , но бих могъл да дам някои идеи.Останалото е настройка, според обстоятелствата! :cheers:

GMateev
25.11.2012, 05:51
.................Батериите на база гел, не е добре от гледна точка на техния живот да се зареждат с "прав ток" !скъсява им се живота ...и то с много !Предпочита се, използването на обикновенни трансформатори със съответната следяща заряда електроника (аналогова) . Относно основния Ви въпрос, има решения, но посоченото от вас е доста енергогубещо(накратко написано) Аз лично, не съм се занимавал точно с установката, за която питате , но бих могъл да дам някои идеи.Останалото е настройка, според обстоятелствата! :cheers:

Опасявам се да не се измести темата от основната идея, но все пак трябва всичко да е ясно и да се казват само неща, които са верни. Какво значи да не се зареждат с прав ток ? Обикновени трансформатори, аналогова електроника.....!? Като човек, който си вади хляба с електроника и е направил стотици захранващи блокове и зарядни устройства, меко казано ме избива на смях.

Dundy
25.11.2012, 08:59
Благодаря че все пак се върнахме на темата. Поправих нежеланото от форума обръщение, надявам се това да не подразни останалите.
За зарядното което се коментира - е направено от специалист по електроника и аз му вярвам. То е импулсно което е изискване за заряд, само няма изключваща система, но той ми обясни че при 28 волта изходящ ток по време на процеса се изравняват до 24 и остава поддържащ режим.
Не разбирам защо ще се губи енергия при преминаване през описаните уреди от панела, по скоро ако не се осигури нормален ток към инвертора може да има проблем. Все пак аз вече инвестирах и ще правя опити, просто исках да видя други идеи. Друг вариант ми идва ако преобразувам 12 - 24 волта директно към зареждащия се куплунг.

GMateev
25.11.2012, 09:16
Най-добре е да зареждаш акумулаторите директно от панела. Инверторите, колкото и да са качествени, имат значителни загуби. Аз от няма как ползвам на едно място инвертор 1кВт и знам какво е, по-големият ефект е, че пече здраво.
При 50 Вт панел и при отчитане на загубите в инвертора, след това и малко загуби в зарядното, почти няма да се усеща заряд на акумулаторите от панела, особено в движение.

sides
25.11.2012, 10:01
Извинявам се ! Опитвам се да се изразявам без разни термини, но понякога излиза доста шантаво написано :cool: Не се предпочитат импулсни зарядни и трябва да има ограничение на 28,8 волта. Също така без филтриращи кондензатори!Тези условия гарантират по-дълъг живот на батериите.По правило е забранено да се движи превозното средство докато се зарежда, дори на куплунга си има направена защита (едно мостче)

п.п. за колегата Г.Матеев : тези думи, които сте посочили, съм ги отделил с едни знаци т.е. само подсказка за хора разбиращи и аз съм сигурен, че ме разбирате много добре . Поздрави!
може да се спори много по темата за заряда , мога да сложа снимки на английски и немски "компютърни" зареждачки, но не виждам смисъла, посочвам това което се е доказало във времето...

GMateev
25.11.2012, 12:20
За да сме точни, това е любимото ми зарядно за акумулатори, оловни, ИМПУЛСНО, леко, компактно, интелигентно зареждане, тест на акумулатора, Made in Rusia. До сега съм продал от него около 150 бр.



Никакви проблеми до момента.

sides
26.11.2012, 00:57
Показвате снимка на зарядно устройство, предназначено за непериодичен заряд на дадена батерия. Много е хубаво, че е руско.Преди време беше коментирано в един друг форум ..а именно : Защо зарядните на зелените бош са импулсни, а на сините с трансформатор?! :cool:

ajcinema
26.11.2012, 08:05
Извинявай че съм те обидил, мислех че е свободен форум прочетох доста неща и видях доста вулгарни изрази, като ЗАДНИК например но не се заяждам с никого. А останалото не го разбрах от изречението - тук трябва да се изписват лични данни ли или нещо друго не ми стана ясно какво е да си анонимен.

Здравей, колега и добре дошъл!

Форумът на този етап е освободен от задължения, касаещи личните данни. Това може да се промени някога, ако нашият администратор пожелае, но за момента няма задължение да се вписват имена и друга лична информация. Попълването на лична информация става само по желание и с цел по-лесна взаимопомощ между членовете на форума. Тук повечето се познаваме ако не лично, то дългогодишно чрез интернет и затова някои съфорумци с доста постове нямат изписани имена и градове, а други имат. Както виждаш, аз съм изписал своите, въпреки че съм вероятно най-голямата "опозиция" на това...

Ще те помоля да ми изпратиш тук или на ЛС темата и/или поста, където думата "ЗАДНИК" е използвана срещу член на форума и ще я коригирам лично, дори да съм я написал аз!
В нашият форум не съществува изрична забрана да се използват подобни думи, защото те сами по себе си не са обидни, а представляват част от някаква разговорна форма (напр. "Виж това маце какъв задник има!"). Но от друга страна, ако въпросната дума бъде използвана като квалификация към човек (напр. "Ти си задник!"), тогава използвалият квалификацията първо бива помолен да се самокоригира, при отказ корекцията извършвам аз или администратора и чак след това, в случай, че обиждащият не си вземе бележка, се пристъпва към други форми на озаптяване.

А сега по темата: Не успях да изчета постовете от последните дни подробно, но доколкото схващам искаш да използваш слънчевата енергия за придвижване на количката си или за зареждане на акумулаторите, или и на двете. В този случай е нужно да направиш нещо като "схема" на ежедневните си действия и да прецениш кой от всички тези варианти е удачен за теб и кой не е. Първоначално моята идея (заради която създадох темата) беше да се използва рационално това, което ни дава природата. Разбира се, всички различни от тази идеи са добре дошли! Моята идея е изцяло насочена към времето, в което превозното средство НЕ се използва. Вероятно е възможно да се осъществи придвижване със слънчева енергия, но май ще трябва да подходиш много внимателно към това. Най-важно е да имаш яснота за цикличността на използване на превозното средство - време, разстояние, натоварване. Всичко останало е следствие на това.

GMateev
26.11.2012, 14:11
Показвате снимка на зарядно устройство, предназначено за непериодичен заряд на дадена батерия. Много е хубаво, че е руско.Преди време беше коментирано в един друг форум ..а именно : Защо зарядните на зелените бош са импулсни, а на сините с трансформатор?! :cool:

Те и импулсните са с трансформатор...за кои иде реч ? :cool:
Адаш, /Ж. Русинов/, абсолютно правилна идея, но аз продължавам да твърдя, че при тази конфигурация, от панела няма да има почти никакъв ефект, заради малката му мощност.

Dundy
26.11.2012, 16:17
да използваш слънчевата енергия за придвижване на количката си или за зареждане на акумулаторите, или и на двете
Днес има хубаво слънце и реших да пробвам първи етап от схемата : панел - инвертор, но понеже не съм си по местоживеене се наложи да импровизирам връзване на специалните куплунги което не осигури достатъчно здрави връзки. Инвертора работи отлично , няма и уреди за замерване, затова на този етап съм доволен от постигнатото. Панела поставих на припек - за да хвана максимална мошност.
А идеята колега е да е прикрепен панела статично отгоре и да използвам вече остарелите акумулатори - както се знае бързо се зареждат и разреждат също така бързо. Ако успея да използвам по време на движение ( колегата които каза че има мост прекъсвач при мен няма такова нещо), ако не и на престой за час например ще имам известен заряд.

ПС: забравих да попитам на този адрес http://solarni-paneli.com/kontroler-za-solarni-paneli-20a-12v-24v/ има контролер но от описаното не разбрах как превключва 12/24 от 12 в или зависимост от подаденото напрежение той се коригира - пример трябва да подам 24 за да отчита и той такава стойност ли?

GMateev
26.11.2012, 16:39
[CODE].......панел - инвертор, но понеже не съм си по местоживеене се наложи да импровизирам връзване на специалните куплунги което не осигури достатъчно здрави връзки. Инвертора работи отлично , няма и уреди за замерване, затова на този етап съм доволен от постигнатото.

Какво точно успя да постигнеш и да си доволен от него ?

Dundy
26.11.2012, 17:14
Съмнението дали ще заработи инвертора - а той си върти все едно е към акумулатора вързан - това имах впредвид. По нататък ще тествам при по добри условия ако има слънце разбира се :laughing:

ajcinema
26.11.2012, 17:23
Само на мен ли ми се струва, че колегата под "инвертор" има предвид спийдконтролер?

GMateev
26.11.2012, 17:32
Не, според мен, точно инвертор има впредвид, а съди че работи, защото му въртят вентилаторите, което разбира се нищо не означава. Те са вързани на ниското напрежение.
А на мен ми се струва, че колегата пита тук за съвети, но си прави, каквото е решил, така че каузата май е обречена....
Пак казвам, при такава концепция, с този панел, ефекта ще клони към нула....

GMateev
01.12.2012, 13:35
Здравейте колеги, намерих темата случайно и неслучайно се регистрирах да си кажа болката но гледам отдавна не е писано 2-3 месеца.
По темата: карам инвалидна количка тип "скутер"- с 3 и с 4 колела имам. Проблема е че акумулаторите - гелови, издържат около година (китайски ми доставят уж служебно на 3 г веднъж) а останалия период или трябва да бръкна в празния джоб - към 300 лв ми искат за 40-50 А на брой, или да не ползвам "краката" си. Отдавна си мисля за пригаждане на слънчев панел . И точно сега намерих оферти за малогабаритни. Правят се в Шумен, поръчах според размера 50 Рw. тежи 5 кг и ме устройва като заслон дори при дъжд :laughing: имаше и 10 Рw тежи 1,5 кг. Сега идва въпроса закрепване и "изцеждане" на енергията как ще става затова проследих цялата тема. Моята ел инсталация е 24 волта а предлаганите панели са само по 12 в, но за два панела последователно вързани ми е множко като обем и тежина. Имам инвертор 350 вата тези по пазарите. Но не намерих отговор този инвертор дали ще бъде захранен от панела (дават му 14 в open-circuit, short-cuirt current (isc) 4.95 А). Идеята е през инвертора да подам към зарядното - оригиналното ми изгоря и ползвам правено от компютърно такова разбира се на 24 волта изход - и зарядното да бачка по време на пътуване. Ще съм благодарен на идеи от вашия клуб.

Повтарям се, ама....
Поредният безмислен въпрос, започваща с това че някой пита нещо, има хора, които се опитват да му помогнат, но той разбира се вече е забравил за него......

Dundy
08.12.2012, 03:02
Най-добре е да зареждаш акумулаторите директно от панела. Инверторите, колкото и да са качествени, имат значителни загуби. Аз от няма как ползвам на едно място инвертор 1кВт и знам какво е, по-големият ефект е, че пече здраво.
При 50 Вт панел и при отчитане на загубите в инвертора, след това и малко загуби в зарядното, почти няма да се усеща заряд на акумулаторите от панела, особено в движение.

Моята ел инсталация е 24 волта а предлаганите панели са само по 12 в
До тук не виждам конкретни идеи, а само заяждане явно не съм попаднал в подходящия форум. Останете си със здраве съжалих че трябваше да давам лични данни за да се регистрирам. Питах за идеи а не съм давал поръчка за стоки или услуги. Никъде не се написа как точно да свържа 12 - 24 волта, не се отчайвам винаги има решение все ще намеря по отзивчиви хора.

Иво горанов
08.12.2012, 07:49
[CODE] Никъде не се написа как точно да свържа 12 - 24 волта, не се отчайвам винаги има решение все ще намеря по отзивчиви хора.

От това не разбирам.
Ако беше питал за батерии можеше и да ти отговоря ако знаех на кого отговарям. Иначе си прав форума се ползва за заяждане и провокации. Но Форума това сме ние пълна апатия и безидейност. Аз лично посещавам авиосекцията където гледам самолетите на моите колеги и се зареждам с положителни емоции. От скоро и при лодките се появи такава.
Така че има и положителни страни за мене.

нико
08.12.2012, 14:48
Моята ел инсталация е 24 волта а предлаганите панели са само по 12 в
До тук не виждам конкретни идеи, а само заяждане явно не съм попаднал в подходящия форум. Останете си със здраве съжалих че трябваше да давам лични данни за да се регистрирам. Питах за идеи а не съм давал поръчка за стоки или услуги. Никъде не се написа как точно да свържа 12 - 24 волта, не се отчайвам винаги има решение все ще намеря по отзивчиви хора.

ако някога го прочетеш....... няма как да стане да зареждаш тяговите акумулатори в движение с този слънчев панел. ако този отговор те устройва значи съм ти помогнал. ако искаш още информация питай ще се опитам да ти помогна. нещо напоследък не влизам често тук че ми се насъбраха много ангажименти. успех проблема е че теглиш примерно 20 ампера а вкарваш 2 ампера.

GMateev
08.12.2012, 18:52
Моята ел инсталация е 24 волта а предлаганите панели са само по 12 в
До тук не виждам конкретни идеи, а само заяждане явно не съм попаднал в подходящия форум. Останете си със здраве съжалих че трябваше да давам лични данни за да се регистрирам. Питах за идеи а не съм давал поръчка за стоки или услуги. Никъде не се написа как точно да свържа 12 - 24 волта, не се отчайвам винаги има решение все ще намеря по отзивчиви хора.

Айдеее, още един го разсърдихме.....

Кой твърди, че предлаганите панели са само 12 V ? Това не е вярно....
Ако си чел внимателно какво съм ти написал, тази твоя концепция НЯМА как стане по твоя си начин, повториха ти го и колегите.

Прочети пост#70. Къде точно видя, че се заяждам с теб ? Ти предложи, какъв вариант си измислил и аз ти казах, че няма да стане, което си разбрал при пробата. Подхода ти е грешен, накупил си разни неща и после питаш как да стане работата с тях, а колегите ти обясняват, че с тях няма да стане, и ти започваш да се цупиш. Защо не попита тук преди да пазаруваш ? Дръж се сериозно !!!:cheers:

GMateev
12.12.2012, 23:06
http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=5363351

Иво горанов
14.12.2012, 09:01
"Build Your Dreams е един от най-големите в света производители на акумулаторни батерии и на батерии за мобилни телефони."
- тази част от статията не минава.
Иначе е чудесна новина за българската ни икономика. Жена ми не харесва Х1 щото не било на ток.

GMateev
14.12.2012, 11:48
"Инвестицията в Брезник се предвижда да бъде в размер на 135 млн. евро и да осигури 150 нови работни места, посочва Агенция "Блиц". Производството се очаквало да започне още тази година."

А това как ти се струва, днес сме 14.12.12 г., аз от това се впечатлих....

Иво горанов
14.12.2012, 21:50
Четох го по диагоналната система и не съм му обърнал внимание. Дай -боже да се сбъдне и да има работните места.