+ Ново Мнение
Страница 1 от 4
1 2 3 4 ПоследнаПоследна
Визуализирани са от 1 до 10 от общо 37

Тема: Чертежи на МОНО от балса

  1. #1
    Наблюдател
    Регистриран
    Mar 2011
    Живее в
    Пазарджик
    Мнения
    29

    Чертежи на МОНО от балса

    Здравейте,
    Аз съм съвсем начинаещ.Допадат ми модели от класа МОНО
    Жела я да подкарам някое такова корабче
    За целта ми трябва корпус с дъжина 600-650 мм
    Но корпусите който се предлагат са доста скъпички и не мога ада си позволя лукса да го изхабя,за това питам,възможно ли е да се изработи от балса и има ли някои чертежи с който да ми помогне

    Благодаря предварително

  2. #2
    Почетен Автор Аватар на de_kata
    Регистриран
    Jan 2010
    Живее в
    Plovdiv
    Мнения
    1 014

    Виждам че имаш голям мерак за лодка и че дори търсиш литература. За съжаление обаче (дори това беше една от причините които ме отказаха от корабите) е че много трудно се намира информация, а също и друг голям проблем са перките и валовете. Специално клас моно, няма толкова голям проблем с перки и валове, но информацията в интернет е оскъдна.

    Съветвам те да посетиш първото за годината състезание което ще се проведе в Харманли. Там на живо ще видиш за какво става въпрос и много неща ще ти се разяснят.

    Другото което можеш да направиш е да срешнеш с някой моделист от вашият град, който също се занимава с този клас лодки.

    Тези корпуси много рядко се правят от балса или каквото и да било дърво. Причината за това е че скоростите са много големи и трудно може да се направ дървена конструкция която да издържи на натоварването. Другото което е че дървените корпуси са доста по-тежки от композитните.

    Ако имаш конкретни въпроси-питай.
    Неделчо Брънчев

  3. #3
    Наблюдател
    Регистриран
    Mar 2011
    Живее в
    Пазарджик
    Мнения
    29