+ Ново Мнение
Визуализирани са от 1 до 10 от общо 115

Тема: Електровелосипед или казано по нашенски Колело на ток

Threaded View

  1. #1
    Потребител Аватар на passo
    Регистриран
    Feb 2010
    Живее в
    гр.Пловдив
    Мнения
    59

    Много съм съгласен с гореизложеното,ще се опитам да изразя собствено становище.Аз карам всеки ден колата из града.За 4г. от 0 съм навъртял 75 000км.,не само в града.Всеки ден ходя при клиенти,обекти,срещи и домашни задължения това прави средно 50км. в града.Купих ел велосипед ,като си мислех да обикалям с него ,но уви.После си мисхлех да карам за удоволствие и пак уви-времето е кът.
    Сега за акумулаторите-напълно ме съгласи.Оловните са от вида- най кофти.Да се търси друг вариант е вече излишно.За сега съм замръзил всичко,стои си в гаража.Карам си колата и това е.Друго си е в жегите с климатик,пък и при тия непредсказуеми вълежи/преди седмица/.
    Ще мисля наистина за друг вид акумулатори,не оловни.Това е за сега!
    Петър Славов

  2. #2
    Super Moderator
    Регистриран
    Jan 2010
    Живее в
    гр. Пловдив
    Мнения
    1 520

    Аз доста умувах за същото возило като твоето, понеже за сравнително малко пари може да се преоборудва с полимерки.
    Например 4 такива батерии биха свършили работа, поне на теория. При това с повече капацитет от оловните и поне 3 пъти по-ниско тегло.
    Има два проблема - да се запаралелят 2х2 пакетите, при което ще достигнеш общ капацитет 16Ah и... разбира се следенето на разряда на отделните клетки. Вероятно няколко пищялки или някакъв евтин батери-монитор, изнесен като табло...
    Докато пиша, ми хрумна че може да се използват и само 2 такива батерии. 8Ah никак не са малко...
    Георги Русинов

  3. #3
    Автор
    Регистриран
    Jan 2013
    Мнения
    122

    4 такива батерии са около 420 долара, или над 850 лв с доставката. И може да не доживеят трети сезон експлоатация...

  4. #4
    Super Moderator
    Регистриран
    Jan 2010
    Живее в
    гр. Пловдив
    Мнения
    1 520

    За тази цена ако минавам 70 километра, ще съм повече от доволен, защото алтернативата за същите километри е около хилядарка (оловни), на 3 пъти по-скъпо МПС...

    3 сезона са относително понятие - тези батерии няма да работят в екстремни режими. При кротка експлоатация аз лично смятам, че ще изкарат доста повече от 3 години (около 6-7).
    Използвам едни от най-качествените полимерки в не натоварени устройства. При написани 30С на батерията, аз черпя 0,5 до 2 максимум, като ежедневно се прави поне по един цикъл. За 5 години няма никакъв проблем по отношение на външния вид (подуване) или капацитета. Вероятно С-то е намаляло, но за моите нужди то не е от значение.

    В темата ми за Edge-540, която е във временен застой, мисля че показах една бордова батерия 2S 4000mAh, която беше предвидена за бордово захранване. Тъй като проектът е паркиран, трябва да използвам тази батерия за нещо друго. През тези 2 години, я ползвам за различни нужди и най-вече за да захранва една преносима машина. Правя й около 6-7 цикъла месечно и до този момент си е жива и здрава. Няма и следа от подуване и си отдава същия капацитет, който имаше като нова.

    Най-големият парадокс, обаче, е една 3S батерия 2200mAh, която купих в комплекта на един модел. Т.е. купих модела с нея. Беше използвана 3 години преди да купя модела, който е при мен вече 4-та година. Един цял сезон съм я карал, като я зареждах БЕЗ ДА Я БАЛАНСИРАМ. В името на експеримента, последната една година правя същото - използвам тази батерия, но БЕЗ да я балансирам при заряд. Балансирам я само когато я оставям зимата в Storage. Едва тази година (7-мата), усетих едва доловимо подуване след престой от . Клетките всички показваха еднакво напрежение. След зареждане до максимума, подуването изчезна...
    Георги Русинов

  5. #5
    Автор
    Регистриран
    Jan 2013
    Мнения
    122

    70 километра пробег - мечти!

    6 - 7 години живот - може, но не тези батерии на тази цена.

  6. #6
    Потребител
    Регистриран
    Jan 2011
    Мнения
    95

    :)

    Аз си мислех за един вариант - примерно: закупуват се поетапно, единични клетки по 5,8Ач - да кажем 6 броя ... прави се алуминиева кутия - сепарирана, за всяка клетка.В последствие се връзват в паралел х2 или х3 Изработва се система за следене на клетките ... като се забележи,че някоя не стига навреме заряда с другите - за ушите навън и нова .. А да, ще е хубаво да се разполага с 2-4 запасни . Само размисли ...

    п.п. м,да като са две в паралел - се подменят и двете - после се преглеждат - като цяло идеята е да се подменят бързо и ППС-то да не спира :)
    Последна редакция от sides; 24.06.2013 на 19:18. Причина: допълнение
    Helmesi Agilery ¶ ¶

  7. #7
    Потребител Аватар на passo
    Регистриран
    Feb 2010
    Живее в
    гр.Пловдив
    Мнения
    59

    Геловите акумулатори окончателно умряха.Пускам ги на контролен дозаряд,а те само се нагряват и миреше ужасно.Сега трябва да се търси варант.Нови гелови 4бр.х40лв или нещо друго.
    Петър Славов

+ Ново Мнение

Информация за темата

Users Browsing this Thread

В момента 1 потребители разглеждат тази тема. (0 регистрирани и 1 гости)

     

Вашите права за публикуване

  • Вие не можете да създавате нови теми
  • Вие не можете да пишете мнения
  • Вие не можете да прикачате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си
  • BB code е Включен
  • Smilies са Включени
  • [IMG] кода е Включен
  • HTML кода е Изключен