+ Ново Мнение
Страница 4 от 12
ПърваПърва 1 2 3 4 5 6 7 8 ... ПоследнаПоследна
Визуализирани са от 31 до 40 от общо 115

Тема: KATANA .15

  1. #31
    Super Moderator
    Регистриран
    Jan 2010
    Живее в
    гр. Пловдив
    Мнения
    1 520

    По аналогичен на елероните начин, поставих и машинките на опашката.







    Вижте как естествено огънатата част на спицата ми позволява да работя с различен ъгъл на тягата, спрямо машинката. Мога да увелича или намаля този ъгъл в огромни граници, без да има никакво напрежение между рогчето и тягата. В случая двете тяги са под различен ъгъл, спрямо тялото, защото използвам различни по здравина равнини на управляващите плоскости:






    По начинът, който описах, с помощта на спица, конструкцията на тягите става много изчистена, проста и изключително здрава.



    Стърчащите части са сведени до минимум:





    Монтирах и опашното колелце. Имах дилема дали да вкопая тягата на колелцето във вертикалното кормило или да я оставя отвън. Предпочетох леко да огъна металната пластинка и се получи ето така:



    Георги Русинов

  2. #32
    Super Moderator
    Регистриран
    Jan 2010
    Живее в
    гр. Пловдив
    Мнения
    1 520

    Време е да монтирам окончателно двигателя. Преди това, обаче, той трябва да бъде измит. Двигателят е втора употреба и ще добия представа как е стопанисван едва след като го разглобя.

    Съществува особен спор за това дали един нов двигател трябва да се измие или това не е необходимо. Моето мнение е, че детайлното измиване е от изключително значение за живота и пълноценната му служба.

    Разглобих мотора на основните му възли (не е нужно пълно разглобяване) и поставих картера (с коляновия вал и разпределителния механизъм), главата и двойката в ултразвуковата ваничка.






    5 минути са напълно достатъчни за 50 ватова ваничка.

    Поетапно след това измих и останалите възли - карбуратор, повдигачи, капаци, ауспух. Не съм снимал подробно целия процес, защото това щеше да ме забави, а времето напоследък недостига.


    Ето тук е мястото да обясня защо измиването на НОВ двигател е толкова важно:



    Тези "коледни отблясъци" по салфетката са стружки. Те са били в мотора през цялото време, в което е работил. Ако бяха премахнати ПРЕДИ да се запали за първи път, нямаше да причинят ето това НАДИРАНЕ на цилиндъра:




    Драскотините са много - 4 и дълбоки. Моторчето е съсипано още след първите няколко минути работа, защото не е било измито. Разбира се, може да работи още дълги часове, но за мен това вече не е един 100% мотор, а бракма. Затова, колкото и да ми е неприятно, ще трябва да закупя или нов мотор, или цилиндър и сегмент, за да ремонтирам този. По-евтиният вариант е втория... за съжаление и той не е достатъчно евтин, затова ще се наложи да посъбера малко парички, за да закупя новите части.

    Преглъщам разочарованието и продължавам напред. Това са всички части и възли на двигателя след процедурата по измиване.




    Течността, която ползвам за измиващ разтвор е метанол или диетилов етер. Разбира се, най-добре става с етер, но трябва да се прави на открито. Освен това е опасно за разтвори да се използват запалими течности. Правя това на собствен риск, но предупреждавам, че е ОПАСНО!

    Ето и вече сглобения двигател:



    При процеса на сглобяване, използвам масло, с което намазвам всички сглобки, преди тяхното събиране. Използвам същото масло, което ще е в горивото. В моя случай -рициново.
    След сглобяването и стягането на всички винтове, следва регулировка на клапаните. Не съм снимал процеса, но той е много лесен. Използват се две луфтомерни пластинки - 0,04mm и 0,1мм.




    Процедурата е лесна и важи за почти всички 4-тактови моделни двигатели. Луфтовете и на двата клапана се настройват така, че по-тънката пластинка да минава свободно, а по-дебелата да не може да се промуши.

    Следващата стъпка е отново една моя хитринка, която използвам за 4-тактовите мотори. Повечето от тях имат технологичен отвор в задната част на цилиндъра, служещ за улесняване на разглобяването. Всъщност без този отвор е невъзможно да се разглоби бутало-мотовилковият възел. За съжаление този технологичен отвор доста често "просълзява" масло по време на работа. По тази причина двигателят се цапа и след време повърхността потъмнява. Тъй като съм "маниак" на тема чистота, не понасям подобни мизерии и се старая да уплътня всички места, откъдето е възможно да протече масло. Едно от тези места е точно този технологичен отвор, който запълвам с топлоустойчив силикон. Получава се тапичка, която лесно може да се свали при нужда:





    Освен това, изработвам и уплатнение на главата на клапаните, но за тази гарнитура ще стане дума по-натам, когато пристигнат новите цилиндър и сегмент.

    Все пак затварям двигателя (той може да работи и така), оставяйки го в готовност и се съсредоточавам в работата по модела. Монтирах колесника и окончателно мотостанока:




    Време е за електрониката.
    Свалих термошлауха от ВЕС-а, за да мога да запоя директно кабелите от ключето. Не искам да има междинни връзки между електро-компонентите и се старая да ги избягвам, доколкото е възможно. Увих ВЕС-а с нов термошлаух и го залепих за тялото, посредством двойнолепещо монтажно тиксо. Дървената повърхност на тялото предварително намазах с лепило "Прома", а ключето монтирах на отсрещната страна, като предварително прецизирах дължината на захранващия кабел между ВЕС-а и ключа така, че да легне в естествения улей, който се получава при едно от ребрата на тялото:








    От тук насетне, основната ми цел е всички кабели да бъдат максимално убрани и скрити. Да няма преплитания, свободно стърчащи или люлеещи се кабели и връзки.


    Ето и показанията на кантара, които обикновено нямам навика да гледам:



    С всички останали компоненти (мотор, криле, батерия), моделът ще тежи около килограм.
    Това тегло е в горната допустима граница, но имайки предвид, че ХобиКинг често използва невярна информация, аз няма да се съобразя с техните числа.
    Последна редакция от ajcinema; 31.12.2011 на 15:34.
    Георги Русинов

  3. #33
    Super Moderator
    Регистриран
    Jan 2010
    Живее в
    гр. Пловдив
    Мнения
    1 520

    Що се касае за теглото, имах огромното желание да сглобя още една такава Катана, но електро, и да сравня теглата. По стечение на обстоятелствата имам точно същото електрооборудване, каквото се препоръчва от производителя - мотор, спийд, машинки, но уви, нямам възможност да закупя втората Катана. Идеята ми беше да покажа сглобяването паралелно на двата модела (ДВГ и електро) и първият им полет да бъде тандемен.
    Причината е, че аз много повече обичам да сглобявам модели, отколкото да ги карам. Веднъж направен, настроен и литнал добре, модела ми става безинтересен и се насочвам към друг. По-интересно ми е да работя по модела и да решавам техническите проблеми, които възникват по време на работата. Това за мен е най-добрият начин за справяне със стреса.

    Другата част от идеята ми беше да сравня полетните качества, теглото и времето във вуздуха на двата варианта, като с това да подпомогна и насърча по-младите моделисти в едно от двете така оспорвани направления (ел или двг).


    Уви, тази идея ще остане един евентуален бъдещ проект.
    Георги Русинов

  4. #34
    Super Moderator
    Регистриран
    Jan 2010
    Живее в
    гр. Пловдив
    Мнения
    1 520

    Време е да тествам електрическата част в пълно натоварване, симулирайки реални полетни условия, но засилени до краен предел.

    Първо заредих по-малката батерия. Все още не знам дали капацитетъ й ще бъде достатъчен, затова ще изпробвам наживо, а не по сметки.



    Тук е мястото да споделя идея за захранването на зарядното устройство. Захранванията винаги са били проблем. Повечето моделисти използват компютърни захранвания, които преправят. Идеята не е лоша, но досега не съм успял да намеря достатъчно мощно захранване от компютър, което да е с достатъчно компактни габарити. Затова от няколко години използвам ето това комбинирано захранване (казвам комбинирано, защото всъщност това е автоматично зарядно за оловни акумулатори), което закупих за около 70 лева и е родно производство. То има вградено автоматично охлаждане и при максимално натоварване е способно да отдава без прекъсване 15 ампера ток неограничено време и пиково 20. Предпазителят му е нагласен да изгаря при 25.



    Както се вижда от снимката, размерите му са доста компактни. Извел съм общо 3 двойки женски банани за включване едновременно на 3 зарядни устройства. Когато не го използвам като захранване, мога да заредя автоматично всеки 6-клетков оловен акумулатор.



    За да мога да симулирам едновременната работа на всички машинки, си направих ето този серво-разклонител за 8 машинки.



    По-късно ще покажа как точно ще бъде използван. Целта е батерията, през ВЕС-а да храни серво-тестера, а той от своя страна да върти в автоматичен режим ВСИЧКИ сервомашинки по модела. С часовник ще засека колко време ще издържи батерията в два режима - пълно натоварване и умерено (чрез скоростта на автоматичния режим на серво-тестера - максимална и минимална). Този практически тест слага в малкото си джобче всички изчисления и ми дава точна и ясна представа колко и как мога да използвам батерията. Паралелно с това, на батерията ще бъде закачена пищялка. Щом пищялката започне да пищи - спирам часовника. :)
    Георги Русинов

  5. #35
    Super Moderator
    Регистриран
    Jan 2010
    Живее в
    гр. Пловдив
    Мнения
    1 520

    Продължавам с пробата в реално време. Закачих електрониката и я включих в тестов режим:




    Каква беше ползата от упражнението:
    Веднага след включването, една от машинките показа огромна консумация и буквално бутна захранването на цялата система. Машинката на двигателя... която не беше като останалите, а по-евтина. Първоначално бях впечатлен от данните й и реших, че няма проблем да сложа по-евтината машинка да движи дросела на мотора. Да, ама не... при тестовия режим тя провали всичко. Още секунди след включването, пищялката засвири. Премерих консумацията на машинката и останах втрещен - 1,4 ампера!!! Имам още две дузини такива машинки. Измерих няколко произволни - същата работа. Интересен експеримент, с още по-интересни резултати. Ето тези машинки са меко казано неподходящи за каквото и да е:


    Замених въпросната машинка с една като останалите и работата "заспа":





    Пробата показа, че едновременно 5 машинки на пълно и постоянно натоварване могат да работят точно 1 час преди батерията да падне на 3,3V на клетка. Това означава, че в нормален полетен режим имам безопасно време от над 2 часа. Универсалният тестер още веднъж се доказа като полезна вещ и спаси поредния модел от краш. Показа ми дефект (повишена консумация) на машинка, което няма как да предположа по друг начин.


    Последваха няколко наземни проби от Отдел Тотално Качество (ОТК) за радио-оборудването:





    След зверско разцъкване, ОТК одобри системата като надеждна за полети. ;)
    Георги Русинов

  6. #36
    Admin Аватар на Mateev
    Регистриран
    Dec 2009
    Живее в
    гр. Габрово
    Мнения
    1 431

    Има нещо гнило в тази твоя машинка. На снимката виждам синя машинка с пластмасова ос. В действителност Tоwer Pro SG91R е черна машинка с метална ос и съвсем не е от най-евтините машинки:

    http://www.ecshop360.com/index.php?m...roducts_id=779

    Определено машинката ти е някакъв фалшификат. Откъде си я купил?
    Росимир Матеев

  7. #37
    Super Moderator
    Регистриран
    Jan 2010
    Живее в
    гр. Пловдив
    Мнения
    1 520

    Закупих общо две дузини такива машинки от български магазин. Не наведнъж, но да кажем в рамките на няколко месеца. Цената им по спомен е символична - 6-7 лева. Интересното е, че тези машинки си работят съвсем нормално, когато ги тествам със серво-тестера. Но когато включих всички машинки наведнъж, през ВЕС-а, тази машинка взе да работи на пресекулки. Батерията изрева след няколко секунди. Интересното е, че ВЕС-а успяваше да храни всички машинки, но батерията клекна. Сложих друга такава машинка на мястото на тази - същата работа. Замених я с цифрова (като останалите) и нещата се оправиха. Би трябвало цифровото серво да има по-голяма консумация от аналоговото, но в този случай не е така.


    След твоя пост, аз пуснах да търся в Google ключови думи "TowerPro SG91R" и ми излязоха какви ли не разновидности, включително и моята. Най-често срещани са черните, ПОЛУПРОЗРАЧНИ с металната ос и... моите.

    Ето как един добре обмислен практически експеримент ме спаси от проблеми във въздуха и дори евентуален краш.

    Пробите правихме с мой приятел - моделист, в "Клуба", заседнали пред буренце вино и мезенца. Той бе силно впечатлен от начина, по който диагностицирахме проблема. Попита ме какво ще ги правя всичките тези машинки. Отговорих му - или ще бъдат унищожени, или ще бъдат расфасовани за резервни части - кабелчета, колелца, раменца, но в НИКАКЪВ СЛУЧАЙ няма да бъдат поставени на модел нито при мен, нито при друг. Веднага разбра защо и не пожела да му ги подаря. Би било "мечешка услуга"...

    Вярно, по време на пробата, стърженето на 5-те машинки в продължение на час малко ни наду главите и не можехме да се радваме на хубавата музика (Doors), но това са рисковете на хобито.
    Георги Русинов

  8. #38
    Admin Аватар на Mateev
    Регистриран
    Dec 2009
    Живее в
    гр. Габрово
    Мнения
    1 431

    Не мога да повярвам, че машинката е конструирана да работи с ток на двигателя над 1A. Та така е сигурно че ще изгори за няколко минути поради прегряване на мотора. Както казваш 1.5A * 5V = 7.5W. При такава мощност моторчето ще грее като поялник. Според мене проблема е друг - редуктора някъде затяга и след като се напасне, нещата ще се оправят. Имахме подобен проблем с тези машинки:
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dProduct=10976

    Още като чисто нови част от тях просто не работеха или работеха много бавно. Проблема се оказа отливката на капака. Отвътре има един отвор, в който влиза оста на едно от зъбните колелета на редуктора. Вероятно допуска на размера на този отвор е сбъркан или пък при шприцването нещо се е объркало. Та този отвор затяга и цялата машинка се мъчи. Мотора естествено гълта много ток, защото се зори в опитите си да позиционира правилно. Проблема го разрешавахме с лекичко развиване на четирите болтчета на долното капаче. Сервото се оправяше и заработваше като пушка. Другия начин е да се разглоби редуктора и отвора да се разшири с вярното свредло.
    Росимир Матеев

  9. #39
    Super Moderator
    Регистриран
    Jan 2010
    Живее в
    гр. Пловдив
    Мнения
    1 520

    Всички машинки, които имам от тази марка, се държат по този начин. Проблемът не е механически - проверено! Машинката грее нормално за няколкото секунди (минута-две) работа. Самостоятелно машинката работи идеално, без оглед на консумацията. Върви бързо, позиционира точно. Но в тази комбинация - тя плюс още 4 цифрови, се получава срив. Самата машинка започва да се ошашква и да не намира крайните си положения. Има и друг вариант - нещо да се случва със сигнала, защото съм запаралелил всичките машинки на едно. Може да има разлика... но каквато и да е тя, батерията няма логика да страда толкова.

    Оставям настрана сините машинки, защото проблемът се реши с добавянето на пета от същия вид. По-натам ще се занимая с тях.

    Прав си, че причината може да е другаде.
    Георги Русинов

  10. #40
    Super Moderator
    Регистриран
    Jan 2010
    Живее в
    гр. Пловдив
    Мнения
    1 520

    Довечера ще направя друг тест - ще включа САМО сините машинки. Все по-нахално в главата ми се върти мисълта, че два различни вида машинки може да си пречат. А може и "разклоняването" на сигнала да е проблем.
    Георги Русинов

+ Ново Мнение

Информация за темата

Users Browsing this Thread

В момента 1 потребители разглеждат тази тема. (0 регистрирани и 1 гости)

     

Вашите права за публикуване

  • Вие не можете да създавате нови теми
  • Вие не можете да пишете мнения
  • Вие не можете да прикачате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си
  • BB code е Включен
  • Smilies са Включени
  • [IMG] кода е Включен
  • HTML кода е Изключен