Въпреки че това е трифазен синхронен мотор, който се управлява от спийд контролер, неговата характеристика е мека и се държи като четков мотор. Тоест при увеличаване на натоварването оборотите падат. Това е така, защото спийда във всеки един момент от време подава напрежение на две от фазите и в същото време мери по третата фаза. Увеличаването на товара увеличава обратното ЕДН и спида е наясно с този факт и коригира оборотите в посока надолу. И се получава краен ефект, че при увеличаване на товара оборотите падат. Точно този ефект позволява бръшлес мотори да се включват паралелно на общ спур. Говернора на спида обаче трябва да е изключен и освен това първо трябва да се провери с единия мотор дали наистина оборотите падат с увеличаването на натоварването. Склонен съм да си мисля, че различните спидове имат различна реакция.

Може всеки един от вас да направи един експеримент и да развърти един бръшлес на празен ход. След това да го натовари, като например натисне оста на ротора в една чамова дъска. Ако оборотите паднат - значи този спийд управлява с мека характеристика и мотори с него могат да се включват в паралел. Ако характеристиката е твърда, трябва с увеличаване на натоварването оборотите да остават същите до последния момент и при много голямо натоварване трябва да се сриват изведнъж (загуба на синхрон с въртящото се поле). Това обаче е опасен експеримент, защото при срива започват да текат токове на късо съединение.