Аз мисля, че темата се изчерпа, следователно може да поспамим из разклоненията й. Едното от тях (разклоненията) очевидно е "Добавки" и ми е фаворит.

И така:

Ако вземем да прочетем книжката, която върви с всеки нов автомобил (купен от магазина), ще ни направи впечатление как производителят изрично подчертава (и то дебело), че използването на всякакви добавки е крайно нежелателно, вредно, опасно и най-безобидният резултат е отпадането на гаранцията. Останалите течности (антифриз, хидравлика, спирачки, масло, течност за чистачки и т.н.) са точно упоменати какви може да се ползват и какви не може. Сега тук някой може да рече, че автопроизводителите желаят да печелят от автошампоан или от антифриз... ще оставя това за малко настрана.

От друга страна на всяко едно флаконче знайна и незнайна добавка (аз ги неричам пенкилери - Пенкилер > Painkiller > pain killer - убиец на болка (букв.)> лек за всичко) твърде широко, обяснително и подробно дава яснота по въпроса как ще "изцери" автомобилът ви от всички детски болести. Колата ще стане задължително по-икономична, по-тиха, по-мощна и едва ли не вечна. Независимо каква е добавката, всичко това го пише. Едни от първите добавки (още ги има из бензиностанциите) бяха прозрачни флакончета с белезникава субстанция на прах, срещу спукани радиатори и течове по охлаждането. Вътре има трици и стружки. Евала на производителя, все още тези флакончета са навсякъде...
Една друга до болка известна присадка е т.нар "Стоп пушек!". Представлява половин кило технически рицин, който рязко увеличава вискозитета на маслото в мотора и... наистина за кратко пушекът спира.
От серията на почистващите направо ме избива смях! Ами то да наливаме веро или прах за пране в двигателите - така хем ще са чисти, хем ще ухаят приятно!!! Майтапа настрана, ама дюзи (например) се чистят само с... нови! Е, понякога и ултразвука върши работа, ама който няма достъп му съдират кожицата, та по-добре нови.

За да не стане постът два километра дълъг, ще пропусна разните там молибденови, азотни, въгленови и прочие пенкилери и ще синтезирам по следния начин:

От една страна са автопроизводителите с автомобилите, вероятно не повече от 20 в Европа. От друга страна са поне 20 000 фирмички - от гаражни до внушителни, които ни продават лек за всяка болка на колата... Аз предпочитам да вярвам на първите, защото досега не са ме излъгали, за разлика от вторите.

Използвам качествени консумативи (само че мисля с главата си, а не с дупето) - масло (идея си нямате колко подводни камъни крие тая дума), антифриз (някой знае ли, че съществуват два основни вида?), течности (99% от продаваните у нас течности за чистачки са разтвор на метанол и хранителен аромат, забъркани в гараж)... и т.н.
И резултатите може да се видят на клипчето по-горе - 5,5 извънградкско газ и 6,5-7 градско пак газ. Показвам на всеки, който пожелае!

П.п. Като стана дума за масла, чистота и приятен аромат, та се сетих нещо: от 6 години насам използва смазочни продукти на един френски производител. Вероятно най-добрите масла, които съществуват и могат да се купят свободно. Та някои от техните масла са ароматизирани - миришат на дъвка. Освен брилянтните си качества, тези масла са пригодени да "жалят" ръцете на монтьорите и жените им да не мрънкат, че смърдят на пръчове. След работа с такова масло, поне 3 дни ръцете ми миришат приятно. Представете си - отваряш двигателя и вместо вътре да има черна смрад, виждаме розово и бистро масло, ухаещо приятно. Кеф, нали? ;)